آیت الله محسن مجتهد شبستری:
ایشان با اشاره به راهکارهای مختلف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و به خصوص دانشگاه ها تاکید کرد: تقویت مبانی اعتقادی دانشجویان از جمله مهم ترین راهکار هاست، باورهای اعتقادی تا حد زیادی غرایز را تعدیل می کند و می بینیم که در تمام شئون زندگی باورهای اعتقادی کنترل کننده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 30 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در همایش راهکارهای ترویج عفاف و حجاب در دانشگاه ها در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز گفت:در کشورهای غربی که فرهنگ عریانی متداول شده است عواقب این فرهنگ را در انواع مفاسد اجتماعی و جنسی مشاهده می کنیم به گونه ای که مسئولان این جوامع خود به فکر سلب آزادی و قرار دادن نوعی محدودیت برای کم تر کردن این نوع مفاسد هستند.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و به خصوص دانشگاه ها تاکید کرد: تقویت مبانی اعتقادی دانشجویان از جمله مهم ترین راهکار هاست، باورهای اعتقادی تا حد زیادی غرایز را تعدیل می کند و می بینیم که در تمام شئون زندگی باورهای اعتقادی کنترل کننده است.

آیت الله مجتهد شبستری توسعه برنامه های فرهنگی برای تقویت باورهای اعتقادی را در دانشگاه ها لازم دانست و افزود: کلاس های معارف دینی و جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دانشجویان از جمله برنامه هایی است که با قوت باید در دانشگاه ها اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در شرایط فعلی که دشمن از طرق مختلف در اذهان جوانان ما شبهه افکنی می کند از هر زمان دیگری ضروری تر است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسائل فرهنگی در بین جوانان دانشگاهی گفت: تهاجم فرهنگی دشمن بسیار گسترده است و ما باید متناسب با آن مقابله فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: وسائل و ابزار دشمن برای تهاجم و شبیخون فرهنگی بسیار گسترده است به گونه ای که اخیرا اولیای دانش آموزان از اعتیاد فرزندان خود به فضای مجازی که از طریق موبایل و تبلت بدان وارد می شوند ابراز نگرانی می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری هم چنین تاکید کرد: راهکار دوم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه تفکیک جنسیتی است که علی رغم مشکلات موجود باید با تلاش مسئولان دانشگاهی در تمامی دانشگاه‌های کشور عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رعایت پوشش صحیح برای بانوان دانشگاهی را راهکار سوم در این زمینه دانست و اظهار کرد: بانوان باید با ظاهری ساده در دانشگاه ها حاضر شوند.

وی افزود: راهکار پایانی شکل گیری کمیته انضباطی برای متخلفان است، در این صورت اگر دانشجویی از قوانین تخطی کرد با تعلیق و یا تنبیه هایی از این قبیل درس عبرتی برای سایرین خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه نباید جولانگاه مسائل سیاسی باشد و جناح بندی زیبنده دانشجویان نیست و باید آگاه بود تا حواشی ما را از توسعه علمی و پیشرفت اخلاقی در دانشگاه ها غافل نکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: حضور پزشکان مرد در رشته زنان و زایمان معنا ندارد و با وجود اینکه 37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد هنور هم شنیده می شود که در این رشته با وجود پزشکان زن کافی مردان نیز وارد می شوند که مطابق با موازین شرعی اسلام نبوده و قابل توجیه نیست./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار