مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:
کاخ فلاحتی شهر ایلام به دلیل ساخت‌وسازهای اداری در مجاورت این کاخ، هویت خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 23 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: کاخ فلاحتی شهر ایلام به دلیل ساخت‌وسازهای اداری در مجاورت این کاخ، هویت خود را از دست داده است.

عبدالمالک شنبه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: متأسفانه، ساخت‌وسازهای دهه‌های اخیر در مجاورت این بنای تاریخی باعث آسیب و تخریب بنای کاخ فلاحتی نیز شده است.

وی ادامه داد: از این بنای تاریخی با 2 هزار مترمربع مساحت و 320 مترمربع زیربنا تا پیش از سال 1388 استفاده‌های نامتعارفی می‌شده است که بر اساس مصوبه هیئت دولت در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سال 1330 این بنا یک باغ ایرانی اسلامی باصفا بوده است اما اکنون در میان ساخت‌وسازهای اداری انجام‌شده گم شده است.

شنبه‌زاده افزود: بنای عمارت فلاحتی دارای ضوابط عرصه و حریم است اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار دولت تاکنون موفق به تملک این بنای تاریخی نشده است.

وی ادامه داد: قنات این عمارت قابل احیا بوده و این کاخ قابلیت تبدیل به یک مرکز گردشگری را دارد اما باید تمامی ساخت‌وسازهای مجاورت این بنا به‌طور کامل تخریب شود.

کاخ فلاحتی به دستور غلامرضا خان والی در سال 1326 هجری قمری ساخته شده و در خیابان آیت‌الله حیدری شهر ایلام واقع است.

عمارت کاخ فلاحتی هم‌اکنون به موزه تاریخ کشاورزی تبدیل شده است./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار