بخش داروهای فوق تخصصی و خاص بیماران صعب العلاج هرمزگان ، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نماینده دفاتر رهبری در دانشگاه های استان، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، رییس و انجمن داروسازان استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 23 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار این بخش اظهار داشت: بخش داروهای فوق تخصصی و خاص بیماران صعب العلاج استان در دوطبقه به مساحت 200مترمربع و با اعتبار 10میلیارد ریال افتتاح شده است.

دکتر محمد شکاری با بیان اینکه این بخش در دو نوبت صبح و عصر خدمات دهی خواهد داشت، افزود: در این بخش 170 قلم داروی موردنیاز دو هزارو 500 بیمار خاص (MS، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و تالاسمی) و حدود 650 بیمار مبتلا به سرطان در حال شیمی درمانی و همچنین بیماران صعب العلاج (روماتولوژی، نورولوژی) استان با تعرفه دولتی و مطابق با بیمه تأمین می شود.

وی هدف از راه اندازی این داروخانه را رفاه بیماران و تسهیل در امر دریافت داروهای فوق تخصصی و خاص، متمرکز کردن ارائه داروهای کمیاب و گران قیمت، ایجاد محیط مناسب برای دریافت مشاوره دارویی و نحوه مناسب استفاده از داروها و پیشگیری از عوارض دارویی عنوان کرد.

دکتر شکاری خاطرنشان کرد: این بخش دارویی در گذشته به صورت ادغام در داروخانه شبانه روزی دانشگاه به این بیماران خدمت رسانی می کرد که در حال حاضر با افتتاح آن، در فاصله ای نزدیک به مرکز شیمی درمانی و پرتودرمانی امید، این بیماران در فضای آرام تر و با انجام مشاوره، داروهای تخصصی خود را دریافت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار