مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قزوین گفت: در راستای ساماندهی دستفروشان و تقویت این قشر آسیب‌پذیر، برای دستفروشانی که در قالب روزبازارها فعالیت می‌کنند، جواز کسب صادر می‌شود/رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به کاهش مرغ در آبان ماه هر سال و عدم مصرف آن در ایام محرم و صفر خارج از منزل باید با جوجه‌ریزی کمتر مانع کاهش قیمت مرغ شد/عامل هتاکی در فضای مجازی در قزوین دستگیر شد/
کد خبر: ۱۳۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 22 November 2015
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قزوین خبر داد
صدور جواز کسب برای دستفروشان فعال در روزبازارهای قزوین
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قزوین گفت: در راستای ساماندهی دستفروشان و تقویت این قشر آسیب‌پذیر، برای دستفروشانی که در قالب روزبازارها فعالیت می‌کنند، جواز کسب صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین عمویی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلاتی که چهره شهر را مخدوش می‌کند، فعالیت دستفروشان است که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشده شود که البته در این راستا اقدامات مناسبی توسط شهرداری قزوین انجام شده است.

وی افزود: درست است که معضل دستفروشی سیمای شهری را مخدوش می‌کند، ولی از طرفی نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که برخی از اقشار ضعیف جامعه از این راه روزی کسب می‌کنند، بنابراین در این زمینه باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضمن ساماندهی این دستفروشان، زمینه کسب روزی آنها را نیز فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قزوین تصریح کرد: سازمان میادین شهرداری قزوین در این زمینه اقدام به راه‌اندازی روزبازاها کرده و تا کنون 5 روزبازار را در سطح شهر قزوین راه‌اندازی کرده است تا دستفروشان بتوانند با استقرار در آنها به صورت قانونی به کسب روزی حلال مبادرت ورزند.

عمویی خاطرنشان کرد: برای قانونی کردن کار فعالان در روزبازراها، سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قزوین برای دستفروشانی که در قالب روزبازارها فعالیت می‌کنند مجوز صادر می‌کند.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قزوین با اشاره به نحوه صدور این مجوز عنوان کرد: دستفروشان ضمن ثبت نام در سامانه سازمان میادین قزوین به اتاق اصناف مراجعه کرده و پس از معرفی به اتحادیه مربوطه پروانه کسب موقت دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این زمینه آئین‌نامه‌هایی نیز تدوین شده است که در صورت رعایت ضوابط و قوانین مربوط به آن توسط دستفروشان، این قشر مورد حمایت شهرداری قزوین قرار می‌گیرند.
***
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد
جلوگیری از کاهش قیمت مرغ با جوجه‌ریزی کمتر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به کاهش مرغ در آبان ماه هر سال و عدم مصرف آن در ایام محرم و صفر خارج از منزل باید با جوجه‌ریزی کمتر مانع کاهش قیمت مرغ شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نیازعلی ابراهیمی‌پاک در جلسه هماهنگی خرید مرغ با حضور معاونان و مدیران که ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کاهش مرغ در آبان ماه هر سال و عدم مصرف آن در ایام محرم و صفر خارج از منزل باید با جوجه‌ریزی کمتر، مانع کاهش قیمت مرغ شد.

وی عنوان کرد: با کم کردن تولید در این ایام و صادرات می‌توان مانع از ضرر بیش از حد تولیدکنندگان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: طی دوره آبان ماه 2 میلیون و 50 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شده است.

در این جلسه بر لزوم در اختیار قرار دادن تسهیلات یارانه در نخستین جوجه‌ریزی به مرغداران تأکید شد و در این راستا نیز شرکت پشتیبانی امور دام ملزم به خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران به منظور حمایت از تولیدکنندگان شد.

گفتنی است، شرکت پشتیبانی امور دام استان قزوین آماده خرید مرغ تولیدی مرغداران است.
***
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین:
عامل هتاکی در فضای مجازی در قزوین دستگیر شد
جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: عامل نشر اکاذیب و هتک حیثیت در شبکه موبایلی تلگرام در قزوین شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ سلمان امیری به دنبال شکایت یک زوج مبنی بر نشر اکاذیب و هتک حیثیت اجتماعی آنها در شبکه تلگرام، با هماهنگی مقام قضایی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: کارشناسان پلیس با انجام تحقیقات فنی و تخصصی، متهم را که یک خانم ۲۳ ساله بود شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در بازجویی پلیس، علت ارسال پیام های هتاکانه و نشر اکاذیب در فضای مجازی را حس انتقام جویی نسبت به موفقیت های حرفه ای شاکیان عنوان کرد.

طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه دیگران در فضای مجازی جرم تلقی می شود.
**
تعامل با رسانه ها در دستور کار استاندار جدید قزوین
استاندار جدید قزوین گفت: تعامل با رسانه ها و خبرنگاران از هر طیف و گرایشی چه اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی در دستور کار بنده است.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست روابط عمومی استانداری قزوین، افزود: به ارتباط خوب، سازنده و مستمر با رسانه ها اعتقاد دارم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه ها برای پیشبرد اهداف استان استفاده کنیم،گفت: رسانه ها و خبرنگاران از جایگاه با اهمیت و ارزشمندی برخوردار هستند و باید احترام آنها را به جا آورد.

همتی بر برقراری تعامل دو سویه بین مدیران و رسانه ها بویژه صداوسیما تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه ها می توانند با طرح شفاف و واقع بینانه و صادقانه مسایل و مشکلات استان به مدیران برای حل آنها کمک کنند.

استاندار قزوین بر انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید از سوی مدیران و ارتباط آنها با رسانه ها تاکید کرد و گفت: باید به کمک اصحاب رسانه مردم از خدماتی که به انها ارایه می شود، آگاه شوند.

همتی در ادامه از روابط عمومی دستگاه های اجرایی به عنوان روابط عمومی های دولت یاد کرد و آنها را یک ظرفیت قابل اتکا برای تقویت رابطه بین مردم و قوه مجریه دانست و گفت: روابط عمومی ها در استان قزوین باید پررنگ و تر فعال تر از پیش ظاهر شوند.

همتی در ادامه خواسته ها و انتظارات خود از روابط عمومی استانداری را مطرح کرد و گفت: روابط عمومی استانداری از جایگاه مهم، حساس و تاثیرگذاری برخوردار است به همین دلیل نیز نخستین درخواستم برای دیدار با مدیران استانداری، سرپرست روابط عمومی بود.

استاندار قزوین در پایان از برگزاری نشست خبری خود در آینده نزدیک با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان و در ادامه با مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی خبر داد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این اداره کل،گفت: ارتباط و تعامل سازنده و مستمر با رسانه ها جزو اولویت های روابط عمومی استانداری بوده وهست.

نصرت الله علیرضایی با بیان اینکه در استانداری قزوین نشست محرمانه و خصوصی وجود ندارد، افزود: مردم محرم و امین دولت هستند و رسانه ها نیز به عنوان نماینده مردم و افکار عمومی در نشست ها و برنامه های استانداری حضور دارند.

وی بر لزوم پاسخگویی مدیران به رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها می تواند به تقویت دولت و ارتباط با مردم منجر شود.
***

عضو شورای اسلامی شهر قزوین: 
ساخت موزه اسباب بازی در قزوین
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مکان یابی برای ساخت موزه اسباب بازی، رصدخانه و بوستان ترافیک در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو با اشاره به برگزاری جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی که با موضوع بررسی میزان پیشرفت پروژه های عمرانی _ فرهنگی شهر برقرار شد، بیان کرد: اقدامات تملک زمین و احداث فرهنگسرای شهید بابایی در خیابان سعدی انجام شده و همچنین به منظور تأمین فضای پارکینگ محله عبید زاکان و موزه مردم شناسی قجر تلاش ها برای تملک قطعه زمینی در خیابان عبیدزاکان و احداث پارکینگ ادامه دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال با ارسال لایحه ای از سوی شهردار به شورا که این موارد در آن گنجانده شده موضوع احداث پارکینگ عبیدزاکان را ضمن تصویب شورای اسلامی شهر به نتیجه برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد: مکان یابی برای ساخت موزه اسباب بازی، رصدخانه و بوستان ترافیک در حال انجام است، در حال گذر از مشکلات مربوط به احداث فرهنگسرای امام خمینی (ره) هستیم، به طوری که با انعقاد تفاهم نامه با مجریان جدید، تا پایان سال تصمیمات لازم به منظور ادامه احداث پروژه اخذ می شود.

وی تصریح کرد: به زودی شاهد شروع به کار عملیات خانه های فرهنگ رز و سنجیده که کلنگ احداث آنها بر زمین خورده، هستیم و همچنین در منطقه کمتر توسعه یافته خیابان مجاهد، منزلی در کنار مسجد امام علی (ع) تملک شده است که واگذاری آن به منظور تبدیل به مرکز فرهنگی و دینی صورت پذیرفته است.

صلح جو عنوان کرد: ان شاء الله با نهایی شدن طرح زمین چمن مصنوعی شهرک مینودر، تا پایان سال شاهد عملیاتی شدن این پروژه ورزشی در این منطقه از شهر خواهیم بود و در کنار این تکمیل زمین ورزشی چوبیندر در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار دارد و الحمدلله شاهد تغییر در این فضا نسبت به سال گذشته بودیم که لازم است با توجه شهردار محترم شاهد اتمام آن به مرور زمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه با مدیریت سازمان فرهنگی _ ورزشی 20 مجموعه فرهنگی در نقاط مختلف شهر در حال احداث است و احداث چند نمازخانه روباز فصلی در بوستان باراجین نیز در دستور این سازمان قرار دارد، با توجه به فرارسیدن فصل سرما، زمان بهره برداری از این نمازخانه ها در فصل مناسب از سال آتی صورت بگیرد مناسب تر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: از معاونت سرمایه گذاری شهرداری نیز می خواهیم با ایجاد شرایط مناسب و همراهی با سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه اجرای پروژه های فرهنگی و هنری اقدامات قابل توجهی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار