دو خبرنامه تابناک گیلان (38+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که سی و هشتمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 22 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که سی و هشتمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



تشکیل نخستین دفتر مطالعات استرتژیک محلی ایران در انزلی

تابناک گیلان: استاد دانشگاههای گیلان گفت: دفتر مطالعات استرتژیک انزلی به عنوان نخستین دفتر استراتژیک محلی ایران با همت جمعی از دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران انزلی تشکیل می‌شود.

 دکتر حسین متقی‌طلب ظهر امروز در نشست با دانشگاهیان انزلی با بیان اینکه توسعه پایدار با تکیه بر فکر و اندیشه و استفاده بهینه از منابع انسانی، طبیعی و.. است، گفت: دفتر مطالعات استرتژیک انزلی به همت جمعی از دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران انزلی و با سیر مراحل قانونی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به گروههای مطالعاتی این دفتر، افزود: گروههای مطالعاتی دریای خزر، تجارت، محیط زیست، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، انزلی‌شناسی، کشورهای CIS و … در این دفتر تشکیل می‌شود.

استاد دانشگاههای گیلان خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات علمی – کاربردی در حوزه توسعه پایدار انزلی، تدوین نظریه کارشناسی برای تعیین نقشه راه توسعه انزلی و برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو، همایش، کنفرانس و مجامع علمی در حوزه ظرفیتها و آسیبهای توسعه انزلی از جمله اهداف این مرکز است.

متقی طلب با تاکید بر اینکه آموزش مهمترین رکن در روند توسعه پایدار است، گفت: ارائه آموزشهای راهبردی به مدیران بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد ادبیات مشترک در نقشه راه توسعه انزلی از دیگر اهداف تشکیل این مرکز است.


نخستین دفتر مطالعات استرتژیک محلی ایران در انزلی تشکیل می‌شود


وی با بیان اینکه روند رشد و علل عقب ماندگی انزلی از سند چشم انداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دفتر مطالعات استرتژیک انزلی توسط فرزندان دانشگاهی این شهر بررسی می‌شود، گفت: تشکیل دفتر مطالعات استرتژیک انزلی یک حرکت انقلابی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف دانشگاهیان در راستای توسعه کشور و تولید علم است.

عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران تصریح کرد: تا کنون چندین نشست در حوزه کمک به توسعه انزلی و جبران عقب ماندگی ها با حضور دانشگاهیان و فرهیختگان انزلی تشکیل شده است.

متقی طلب تصریح کرد: ایجاد مراکز استراتژیک محلی یکی از راههای عملی برای تحقق سند نهایی ابلاغی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی توسط مقام معظم رهبری است. / گیلنا




گمانه زنی ها برای ریاست مجمع نمایندگان گیلان

تابناک گیلان: نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ماه های آخر خود را سپری می کند و 7 اسفند 94 سرنوشت دور دهم مجلس رقم خواهد خورد. در طول سه سال و نیم گذشته هفت تن از نمایندگان به نوبت ریاست مجمع نمایندگان گیلان را بر عهده داشتند.

در حال حاضر محمد حسین قربانی ریاست این مجمع را برعهده دارد که دوره مسئولیت وی این هفته به اتمام می رسد و نمایندگان گیلان این هفته آخرین رییس مجمع نمایندگان گیلان در این دوره از مجلس را انتخاب می کنند.

تا کنون آقایان رهبری املشی، عاشوری، شکری، خصوصی، ندیمی، تامینی و قربانی این مسئولیت را به عهده داشتند و هشتمین و آخرین رییس این مجمع  روز دوشنبه از سوی نمایندگان انتخاب خواهد شد. رییس این مجمع از بین آقایان نعیمی رز، خسته بند، لاهوتی، کوچکی نژاد، جعفرزاده و حکیمی انتخاب خواهد شد.





با توجه به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس، سمت ریاست مجمع برای نمایندگان از اهمیت خاصی برخوردار است و برخی از نمایندگان رغبت خاصی به حضور در این جایگاه در این مقطع ویژه دارند. / گیلان انلاین


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار