برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان فارس از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشریح شد.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 21 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: بهزاد مریدی در گردهمایی اعضای شورای فرهنگ عمومی و مدیران استانی که ظهر شنبه در دفتر امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، از برپایی ۷ برنامه کلان در حوزه قرآن و عترت خبر داد.

وی در تشریح فعالیتهای هفته قرآن و عترت، اظهار کرد: هفته قرآن و عترت فارس به عنوان رویکرد خاص در حوزه های فرهنگ و هنر با موضوع قرآن و عترت و وقف برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: این برنامه مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در هشت استان برای اولین بار برگزار و به عنوان برنامه ای فرا دستگاهی تعریف و تلاش شده است،کلیه دستگاههای دولتی و غیر دولتی در این ایام فعالیتهایی در شأن قرآن کریم و عترت تدارک و فضای استان رویکردی در خور  شأن  قرآن و عترت و فرهنگ دینی و شیعی پیدا کند.

وی از تشکیل دبیرخانه هفته مذکور از ابتدای شهریور ماه خبر داد و گفت: این دبیرخانه ها با حضور اعضای شورای توسعه فعالیتهای قرآنی و سایر دستگاههای ذیربط در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و کلیه برنامه های اجرائی این هفته به تصویب اعضا شورا رسیده است.

مریدی ادامه داد: با تشکیل جلسات متعدد در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و با نظر کارشناسان دستگاه های عضو، این رویداد بزرگ از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ آذر ماه سال جاری (۲۷ صفر لغایت ۳ ربیع الاول) در سراسر فارس اجرا خواهد شد.

تاکید برنامه های هفته قرآن و عترت بر موضوع وقف

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، اظهار کرد: با توجه  به همزمانی برگزاری هفته قرآن و عترت با هفته وقف ، در برنامه های امسال بر موضوع وقف نیز تاکید شده است.

وی در ادامه حوزه های فعالیت نهادها در هفته قرآن و عترت فارس  را برشمرد و اعلام کرد: جشنواره صنایع دستی با موضوع قرآن، عترت و وقف با همکاری و همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و اداره کل اوقاف و امورخیریه ومحوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش و جشنواره کتاب، پایان نامه و مقالات و انتشارات دانشگاهی با حضور دانشگاه های (شیراز ،پیام نور ،علوم پزشکی  و جهاد دانشگاهی) و محوریت دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره شعر آیینی (قرآن و عترت) با همکاری جهاد دانشگاهی شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  ازجمله برنامه های این هفته است.

مریدی ادامه داد: همچنین جشنواره هنرهای تجسمی با همیاری جهاد دانشگاهی شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره هنرهای نمایشی در قالب فیلم های  مستند و کوتاه داستانی ، تاتر صحنه ای وخیابانی، عروسکی، انیمیشن، نمایش رادیویی، فیلم نامه نویسی، نمایش نامه نویسی، کارگردانی، و ... با موضوعات قرآن، عترت و وقف با همکاری صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره عکس با حضور و همیاری بخش غیر دولتی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جشنواره عفاف و حجاب با همیاری نیروی انتظامی، شهرداری و بخش غیر دولتی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله برنامه های این هفته است.

شناسایی ۷۰ شهید قرآنی و مداح توسط ارشاد فارس


در ادامه معاون قرآن و عترت ارشاد فارس نیز از شناسایی ۷۰ شهید قرآنی و مداح اهل بیت(ع) در استان فارس خبر داد.

مجتبی میردهقان با بیان اینکه افزون بر فعالیتهای تولید محور فوق برنامه های دیگری نیز در این هفته تدارک دیده شده است، گفت: محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان بین المللی کشور و استان، جلسات تفسیر و تدبر قرآن کریم در سطح استان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی  برای اولین بار در کشور به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان  واداره کل بنیاد شهید وامورایثارگران ،اداره کل آموزش وپرورش، مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس و سپاه فجر فارس، رونمائی از المانهای قرآنی  وهمکاری  همکاری شهرداری شیراز و افتتاح فرهنگسرای قرآنی و... از این دست برنامه های هفته قرآن و عترت فارس است.

سید مجتبی میردهقان به نامگذاری روزهای  هفته قرآن و عترت فارس مصوب شورای توسعه فعالیتهای قرآنی اشاره کرد و گفت: چهارشنبه ۱۸ آذر قرآن و وقف  همزمان با روز وقف، پنجشنبه ۱۹ آذر قرآن و رسانه مصادف با رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)،  جمعه ۲۰ آذر قرآن، ایثار و شهادت ،شنبه ۲۱ آذر قرآن، امامت و ولایت مصادف با روز شهادت امام رضا(ع)، یکشنبه ۲۲ آذر قرآن، اخلاق و خانواده دوشنبه ۲۳ آذر قرآن، فرهنگ و اندیشه و در نهایت، سه شنبه ۲۴ آذر قرآن و هنر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار