نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر استاندار قزوین تنها جنبه سیاسی دارد و عملکرد وی هیچ ایراد و مشکلی نداشته است/مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: در این استان هم‌اکنون 90 نفر در طرح وکیل خانواده به عنوان وکلای خیر و نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی استان قزوین فعالیت و همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 18 November 2015
عدم بکارگیری نیروهای تندرو اصلاح‌طلب مهم‌ترین علت تغییر استاندار قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر استاندار قزوین تنها جنبه سیاسی دارد و عملکرد وی هیچ ایراد و مشکلی نداشته است.

سید مرتضی حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: در انتخاب روزبه به عنوان استاندار قزوین بیشتر نیروهای سیاسی استان دخیل بودند تا جایی که هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب استان قزوین با انتصاب وی به عنوان استاندار رضایت کامل داشتند. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای اصولگرای استان قزوین به دلیل اعتدال روزبه با انتصاب وی به عنوان استاندار قزوین موافقت کردند چراکه احساس می‌کردند روزبه نیرویی با تفکرات اعتدالی بوده و می‌تواند شعار راهبردی دولت روحانی که همان اعتدال است در استان قزوین محقق کند.

وی ادامه داد: پس از انتصاب روزبه به عنوان استاندار قزوین وی اعلام کرد که دنبال فعالیت‌های سیاسی نبوده و خدمت به مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ است در همین راستا نمایندگان قزوین نیز با وی اعلام همکاری کردند و تعامل سازنده‌ای بین نمایندگان و استاندار قزوین به وجود آمد که این امر سبب رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌های اساسی استان قزوین شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که تغییر استاندار قزوین تنها جنبه سیاسی دارد و عملکرد وی هیچ ایراد و مشکلی نداشته است، بیان کرد: استاندار قزوین با توجه به برنامه‌‌هایی که در حوزه رفع مشکلات استان قزوین تدوین کرده بود عملکرد مطلوبی داشت بنابراین مهم‌ترین مولفه  تغییر وی را می‌توان در سیاسی نبودن استاندار قزوین جست‌وجو کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعتدال و سیاسی نبودن استاندار قزوین به مزاج برخی از اصلاح‌طلبان تندرو خوش نیامد تا جایی که آن‌ها  نارضایتی خود را از تعامل استاندار با نیروها و نمایندگان اصولگرای قزوین اعلام کردند، در همین راستا  نیروهای اصلاح‌طلب استان در جلسه‌ای که با  مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهور در هفته دولت داشتند توانستند وی را متقاعد کنند که استاندار قزوین باید تغییر پیدا کند.

حسینی با تاکید به این موضوع که از دیگر دلایل برکناری روزبه از استانداری قزوین می‌توان به استفاده نکردن از نیروهای اصلاح‌طلب تندرو در سمت‌ها و مسئولیت‌های کلیدی استان اشاره کرد و گفت: نیروهای تندروی اصلاح‌طلب استان قزوین تمایل داشتند تا با استاندار شدن روزبه سمت‌های کلیدی و حساس استان را در دست بگیرند، بنابراین وقتی مشاهده کردند که استاندار قزوین تمایلی برای استفاده از آن‌ها ندارد به مخالفت با وی پرداختند.

وی با اشاره به انتصاب همتی به عنوان استاندار قزوین، مطرح کرد: فریدون همتی از نیروهای اصولگرای به شمار می‌رود که عملکردی  و نگرشی شبیه به روزبه دارد، بنابراین می‌توان امیدوار بود که همتی نیز همچون روزبه دغدغه  توسعه و آبادانی استان قزوین را داشته باشد و تحت تاثیر جریانات سیاسی استان قرار نگیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی دوران خدمت مرتضی روزبه به عنوان استاندار قزوین را برگی زرین در کارنامه کاری وی دانست و ادامه داد: مرتضی روزبه در راستای برطرف شدن مشکلات و دغدغه‌های استان قزوین از هیچ زحمت و تلاشی دریغ نکرد و توانست منویات مقام معظم رهبری در سفر سال 82 به استان قزوین را در قزوین دوباره زنده کرده و به آن‌ها جامع عمل بپوشاند.
وی درباره دلایل انتخاب یک اصولگرا به سمت استانداری قزوین تصریح کرد: همکاری چند دوره فریدون همتی با وزیر کشور و همچنین تجربیاتی که در استانداری قم به دست آورده بود سبب شد تا در زمان مطرح شدن تغییر استانداری قزوین وی یکی از گزینه‌های جدی برای استانداری قزوین باشد.

حسینی ادامه داد: در همین راستا در جلساتی که با مسئولان برگزار شده بود تمام مسئولان به ویژه وزیر کشور به این اتفاق نظر رسیدند که در استان قزوین نمی‌توان از یک استاندار اصلاح‌طلب استفاده کرد و باید یک گزینه اصولگرا استان را اداره کند این امر سبب شد تا شانس همتی برای انتصاب به عنوان استاندار قزوین بیشتر شود.

وی با اشاره به این موضوع که امیدواریم با تغییر استاندار تغییری در روند انتخابات پیش‌رو به وجود نیاورد، بیان کرد: امیدواریم که همتی نیز همچون روزبه اعتدال و بی‌طرفی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد که با توجه به شناخت‌هایی که از همتی وجود دارد همین انتظار هم می‌رود.

***

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد
همکاری 90 وکیل نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: در این استان هم‌اکنون 90 نفر در طرح وکیل خانواده به عنوان وکلای خیر و نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی استان قزوین فعالیت و همکاری می‌کنند.

هدایت‌الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در راستای رسیدگی به نیازمندان و رفع مشکلات محرومان تلاش و کوشش می‌کند، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته نصاب مشارکت مردمی به جهت مردمان خیر و نیکوکار در استان قزوین 43 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: امروز یتیم بدون حامی در استان قزوین نداریم و متوسط سرانه یک یتیم از محل کمک حامیان 260 هزار تومان است که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین خاطرنشان کرد: هدف این نهاد برمبنای حل مشکل و برجسته نکردن آن در جامعه بوده و امروز باید از ظرفیت‌ها برای رفع ایرادها و مشکلات استفاده کنیم.

صفری یادآور شد: در این راستا سند کاهش فقر تدوین و طراحی شده و با 52 نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی به عنوان مدافع نیازمندان در دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: این نهاد درخواست‌کننده حقوق جامعه هدف در بخش‌های مختلف است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از اقدامات حمایتی که در استان قزوین برای مددجویان انجام شده، اضافه کرد: این اقدام که به عنوان پایلوت نیز امروز مطرح بوده، طرح وکیل خانواده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده و گفت‌وگوهای صورت گرفته در این زمینه، امروز مددجویان می‌توانند از خدمات وکیل رایگان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: وکیل رایگان در زمینه دریافت مشاوره و پیگیری حقوقی پرونده و همچنین در زمینه هزینه‌های کارشناسی خدمات ارائه می‌دهد.

صفری افزود: این تعامل با جامعه کارشناسان رسمی دادگستری برای خدمات‌دهی در خصوص وکیل رایگان به نیازمندان نیز فراهم شده است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به موفقیت طرح رایگان، امروز طرح وکیل خانواده به عنوان پایلوت کشوری در حال اجرا است که امیدواریم منبعی برای ارائه خدمات بیشتر به مددجویان باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تشریح کرد: در این استان هم‌اکنون 90 نفر در طرح وکیل خانواده به عنوان وکلای خیر و نیکوکار با این نهاد فعالیت و همکاری می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته در بخش مشارکت‌های مردمی 43 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش‌های مختلف جمع‌آوری شده و در طرح مفتاح‌الجنه سال جاری نیز 6 هزار و 100 خانواده به اتفاق مسئولان، خیران و همکاران مورد بازدید قرار گرفتند.

صفری تصریح کرد: در طرح مفتاح‌الجنه سال جاری نیز 6 میلیارد و 450 میلیون ریال کمک صورت گرفته که در این میان از خانواده مددجو دلجویی عاطفی شده و مسئولان نیز از نزدیک در جریان مشکلات و توانمندی‌های کمیته امداد امام خمینی استان قزوین قرار گرفتند.

این مسئول ادامه داد: راه اندازی شبکه بانوان دستگاه‌های مختلف با محوریت ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و طرح بسیج جامعه بانوان استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی استان قزوین در دستور کار خود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اعلام کرد: در حوزه اشتغال تنها طی سال گذشته یک هزار و 506 خانواده توانمند شده‌اند به‌طوری که در ایجاد اشتغال در استان قزوین به نسبت تعهدات، رتبه نخست را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه با کاریابی و ایجاد اشتغال بیش از سه هزار شغل در استان قزوین ایجاد شده است، عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال دو هزار 231 مورد از محل وام و 701 مورد از محل کاریابی‌ها بوده و همچنین بیش از هفت هزار و 200 مورد آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجو صورت گرفته است.

صفری با بیان اینکه امروز مددجو محوری و مددکار محوری در جامعه هدف نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی جامعه هدف رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی استان قزوین است و از این رو امیدواریم در شهرستان‌های این استان به لحاظ کاری و اشتغال انعطاف‌پذیری بیشتری را داشته باشیم.
***
رئیس دادگستری قزوین:
قانون پیش فروش آپارتمان در قزوین اجرایی می شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای قانون پیش فروش آپارتمان الزام و تکلیف قانونی است و باید بستر اجرای کامل آن در استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، جمال انصاری در نشست بررسی راهکارهای اجرای قانون پیش فروش آپارتمان که با حضور مسئولان راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در دادگستری برگزار شد اظهارداشت: پیشگیری ازتشکیل پرونده در دستگاه قضای از اولویت های این نهاد است و با آموزش و اطلاع رسانی و نظارت بر تلاش می کنیم پرونده ها به حداقل برسد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که میتواند به کاهش پرونده ها کمک کند اجرای قوانینی است که مردم را درگیر کرده که در این راستا موضوع پیش فروش آپارتمان در کشور با خلاء قانونی مواجه بود در نتیجه میزان اختلاف ها و دعاوی در حال افزایش بود.

انصاری تصریح کرد: قانونگذار با درک این وضعیت "آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان" را به تصویب رساند تا ساز و کار پیش خرید در فرآیندی قانونی و مشخص انجام شود تا حقوق طرفین در صورت بروز اختلاف در منظر قانونی قابل بررسی و پیگیری باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: شاید برخی افراد به اجرای قانون پیش فروش رغبتی نداشته باشند ولی اجرای آئین نامه پیش فروش آپارتمان الزام قانونی دارد و تلاش می کنیم هیچ مانعی در مسیر اجرای آن پیش نیاید تا کارها بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: در اجرای قانون لازم است به گروه های شغلی مرتبط توجه شود زیرا در برخی صنوف الزام های قانونی پیش بینی شده و اگر آنها رعایت شود مشکلات کاهش می یابد که در این راستا دستگاه قضایی برای اجرای قانون آمادگی کامل دارد و انتظار داریم سایر دستگاه های اجرایی هم خود را برای اجرای این قانون آماده کنند تا با سرعت بیشتری کار عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون چگونگی نظارت و نحوه اجرا و همچنین موضوع دستمزدها مورد بررسی قرار گیرد که باید در جامعه بستر و شرایط لازم برای انطباق اجرای قانون فراهم شود و در این میان انبوه سازان نیز در چارچوب های قانونی می توانند، فعالیت کنند البته باید شرایط و چارچوب های قانونی را طوری فراهم کنیم که رغبت به اجرای قانون در میان آحاد جامعه فراهم شود.

انصاری یادآورشد: بازرسان در چند مورد بازرسی موضوع عملکرد مشاوران املاک را مورد بررسی قرار دادند که در مواردی تخلف مشاوران املاک به صنف مربوطه اعلام شده است.

در ادامه شهریار کناریوند مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین اظهارداشت: ابلاغ قانون پیش فروش آپارتمان صورت گرفته و فرم های مربوط در اختیار دفاتر اسناد رسمی قرار گرفته است البته برخی از افراد مرتبط شاید تمایل چندانی در اجرای قانون نداشته باشند اما در مجموع دفاتر اسناد رسمی برای اجرای قانون آمادگی کامل دارند.

همچنین حامد مانی فر رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز دیدگاه های خود را در خصوص نحوه اجرای قانون بیان کردند.

***
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:
کارتن خواب های قزوین ساماندهی می شوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، با توجه به آغاز فصل سرما معتادان و کارتن خواب های قزوین ساماندهی می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، ایوب رحیمی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: برای ریشه کن کردن اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان سوز باید تمامی دستگاه ها برای رفع این معضل اجتماعی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه های در پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: صدا و سیما با ساخت برنامه های موثر و ارائه آموزش های پیشگیرانه به خانواده ها و جوانان می تواند در آگاه سازی خانواده ها نقش موثری ایفا کند.

رحیمی از راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان خبر داد و تصریح کرد: مکان کمپ باید با دقت و کارشناسی انتخاب شود تا آسیب هایی دیگری برای اطرافیان نداشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهار کرد: با احداث کمپ مناسب باید زمینه بهداشت و درمان معتادان بخوبی فراهم شود.

رحیمی یادآور شد: با شروع فصل سرما و افزایش کارتن خواب ها و معتادان در معابر و زیر پل ها باید اقدامات با سرعت بیشتری برای ساماندهی این افراد انجام گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: آموزش و پرورش با آگاه سازی دانش آموزان می تواند زمینه پیشگیری از اعتیاد را فراهم کند تا آسیب های این حوزه به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار