نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت بر کاهش آلودگی با مشارکت جدی مردم و صداقت مسئولین با مردم امکان پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 17 November 2015
به گزارش تابناک – البري مریم قهرمانی در خصوص پدیده وارونگی هوا و آلودگی محیط زیست اظهار داشت: متاسفانه آلودگی هوا به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده و مردم به این موضوع عادت کرده اند در حالی که این پدیده تهدیدی جدی برای محیط زیست است.
وی گفت: مردم باید در راستای آشتی با طبیعت آموزش ببینند و در واقع آموزش شهروندی باید به صورت گسترده و مفید انجام گردد.

ا
ین عضو شورا آموزش شهروندی در حوزه تولید زباله و تفکیک از مبدا یکی از راه های مفید در کاهش آلودگی شهری دانست و گفت: کاهش سفرهای درون شهری نیز یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا می باشد که این مهم تنها با مشارکت و همدلی شهروندان امکان پذیر خواهد بود
قهرمانی تجهیز خودروها و اطمینان از عدم اختلال در سوخت و دارا بودن معاینه فنی را از دیگر موارد کاهش آلودگی هوا بیان کرد و گفت: زمانی که آلودگی هوا کاهش یابد قطعاً توسعه فضای سبز پیش خواهد آمد که سلامتی شهروندان را رقم خواهد زد
.
این عضو شورا با بیان این مطلب که متاسفانه کشور ما چهار برابر دنیا مصرف انرژی دارد اذعان داشت: به طور عمده 75 درصد آلودگی ها به سمت خودروها و نوع سوخت آن ها بستگی دارد.

قهرمانی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما پدیده وارونگی گرمایی موجب انباشته شدن هوای سرد در سطوح پایین گردیده و مانع رقیق شدن گازهای سمی می شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج وسایل نقلیه موتوری و سیستمهای گرمایش خانگی را بزرگترین عوامل آلودگی هوا در شهرها برشمرد.

مریم قهرمانی فرهنگ سازی و تربیت نسل آینده را جهت تحقق کاهش آلودگی محیط زیست مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز باید به فکر تربیت نسلی باشیم که با مصرف بهینه کاهش آلودگی ها از بیماری های ناگوار و تخریب فضای سبز جلوگیری کرده و سلامت شهروندی را به همراه داشته باشیم
.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار