معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) از برگزاری جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین در قم در ادیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 16 November 2015
به گزارش تابناک قم، سیده سعیده غروی در نشستی خبری بیان داشت: این جشنواره گامی در راستای شناسایی ظرفیت های پژوهشی بانوان با گستره بین المللی در حوزه های علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی به خصوص در موضوع های زن و خانواده طراحی شده است. 

وی اظهار داشت: طراحان این جشنواره به توانمندی پژوهشی بانوان در عرصه های مختلف و در حوزه نظریه پردازی مطالعات دینی بانوان باور دارند و بر این تاکید دارند که با برنامه ریزی و هدایت آثار می توان انتظار داشت کلان طرح های جامع کشوری و بین المللی در این عرصه توسط بانوان به ثمر بنشیند.

وی بیان داشت: مرکزهای علمی در زمینه مطالعات زن و خانواده در کشور زیاد هستند و سالانه همایش ها و جشنواره های مختلفی برگزار شده است اما جشنواره ای که در آن تمرکز خاص بر اثرهای پژوهشی بانوان شود کمتر مشاهده شده است لذا هدف اصلی در جشنواره بانو امین در گام نخست شناسایی پژوهش های انجام شده و مدیریت، ساماندهی و برنامه ریزی در جهت حل مشکل های بانوان مسلمان در کشور و عرصه های بین المللی است.

رئیس جشنواره بین المللی بانو امین ابراز داشت: برگزاری این جشنواره با توجه به شناسایی ظرفیت ها و نیاز به تعامل هر چه بیشتر با مجامع علمی داخل و خارج از کشور برای گسترش و تعمیق پژوهش ها هدف گذاری شده است و پس از اعلام فراخوان جشنواره در یک ماه گذشته استقبال خوبی که از جشنواره شده که نوید بخش حرکت به سمت هدف های بلند مدت آن است.

وی با اشاره به این که جشنواره در سطح پژوهشی با گستره بین المللی در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می شود بیان داشت: در بخش عمومی پذیرای آثار پژوهشی بانوان در موضوع های علوم انسانی با رویکرد دینی در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و سایر آثار پژوهشی هستیم.

وی گفت: بخش ویژه نیز با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت و نخبگان مطالعات عرصه زنان و خانواده برنامه ریزی شده است که به شناسایی و معرفی این بانوان خواهیم پرداخت.

غروی با اشاره به این که پژوهش های برتر علاوه بر دریافت جایزه در کمیسیون های علمی که در جشنواره برگزار می شود ارائه می شوند بیان داشت: مراسم تجلیل از برگزیدگان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود. 

وی ابراز داشت: مخاطبان جشنواره عموم زنان هستند و ویژه طلاب نیست و با شرکت داده شدن دانشجویان گامی در راستای عملیاتی کردن شعار وحدت حوزه و دانشگاه برداشته ایم. 

وی بیان داشت: مهلت ارسال آثار تا نیمه دی ماه آینده است و تاکنون 396 اثر را دریافت کرده ایم که از نظر گرایش ها جدا سازی شده است و مقاله های ارسال شده بیشتر در حوزه اخلاق، تربیت و مطالعات اسلامی زنان است.

غروی ادامه داد: محور دیگر در خصوص فعالیت های علمی جشنواره، برگزاری پیش نشست های علمی و پژوهشی است که برنامه ریزی برای پشتیبانی علمی از محققانی است که می خواهند در جشنواره حضور یابند را داشته باشیم و تاکنون دو پیش نشست برگزار شده و حداقل چهار پیش نشست دیگر برگزار خواهیم کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار