مدیر حج و زیارت استان قزوین در آستانه حرکت عظیم اربعین خبر داد:
مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه تاکنون حدود ۷هزار نفر در قزوین برای اعزام به عتبات ویژه اربعین ثبت‌نام کرده‌اند گفت: زائران فقط از طریق دفاتر زیارتی معتبر در سطح استان ثبت نام کنند.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 15 November 2015
علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی شاخص، در خصوص امور اعزام زائران به عتبات در ایام اربعین حسینی، گفت: تاکنون حدود ۷هزار نفر در قزوین برای اعزام به عتبات ویژه اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که احتمال افزایش ثبت نامی‌ها به ۸هزار نفر هم وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که اخذ ویزا برای همه زائران حسینی اجباری است اظهار کرد: کسانی که دارای گذرنامه معتبر نباشند نه تنها مرزهای عراق بلکه مرزهای ایران هم آن‌ها را پذیرش نکرده و به ناچار برگشت خواهند خورد.

مدیر حج و زیارت با بیان این‌که جنسیت افراد به تفکیک آمار در این ثبت‌نام مشخص نیست ابراز کرد: برآورد می‌شود خانم‌ها درصد کم‌تری از زائران را تشکیل دهند.

این مسئول با تاکید بر اجباری بودن اخذ ویزا، بیان کرد: سال گذشته زائران به علت عدم اخذ ویزای معتبر و نداشتن هویت در عراق دچار مشکلات عدیده‌ای شدند در همین راستا برای رعایت حال زائران و اخذ تدابیر امنیتی، دارا بودن روادید اجباری است.

کلانتری با بیان این‌که در حال حاضر همچنان ظرفیت و امکان ثبت‌نام وجود دارد، توصیه کرد: کسانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند هرچه سریع‌تر برای ثبت نام در زمان‌های تعیین شده از طریق مراجع قانونی اقدام کنند و در صورت اتمام زمانبندی اعلام شده، ثبت‌نام امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اعلام جدول زمانی تنظیم شده اعزام به عتبات، خبر داد: در فاصله زمانی ۲۱ آبان تا ۲۱ آذر ماه سال جاری زائران متقاضی به عتبات اعزام خواهند شد و روزهای ۵،۶و۷  آذر که منتهی به اربعین حسینی می‌باشد پر ازدحام‌ترین روزهای تشرف هستند.

مدیر حج و زیارت در رابطه با اقداماتی که برای تسهیل در اجرای این سفر انجام شده است، گفت: با توجه به این‌که سفر به عتبات در ایام اربعین با سختی‌ها و مشکلاتی خاصی همراه است؛ وزارت کشور، سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌اند.

این مسئول ادامه داد: امکانات درمانی ، موکب‌های تغذیه صلواتی و تدارکاتی و امکانات حمل و نقل برای زائران در نظر گرفته شده است و همچنین دولت عراق هم در هر چه بهتر برگزار شدن این حرکت عظیم همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

کلانتری در توصیه به زائرانی که قصد عزیمت به صورت پیاده به کربلا را دارند، عنوان کرد: مسافران سعی کنند مقداری خوراکی خشک ، غذای آمده و داروهایی ضروری و لازم را به همراه داشته باشند؛ به علت بروز بیماری‌های مختلف توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت بهداشت داشته باشند و در نگهداری اشیاء گران‌بها و پول‌های نقد همراه کوشا باشند.

وی در خصوص امکاناتی که برای حمل و نقل زائران تدارک دیده شده ، توضیح داد: وزارت راه و ترابری با همکاری پایانه‌های کشور، حدود ۷۰۰ اتوبوس و تریلی در مرزها مستقر کرده‌اند تا رفت و آمد زوار به سهولت انجام شود.

مدیر حج و زیارت بیان کرد: بیشتر زائران تمایل دارند در روز اربعین در کربلا حضور داشته باشند اما از آنجا که امکان و ظرفیت تجمع این جمعیت عظیم در یک جا وجود ندارد لذا به زائران استان توصیه می‌شود خود را مقید به حضور در این روز نکنند و نسبت به برنامه بازگشت تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

کلانتری در پایان تاکید کرد: زائران حسینی به افراد سودجویی که با هدف اخاذی اقدام به ثبت نام می‌کنند اعتماد نکنند و فقط از طریق یکی از ۲۷ دفاتر زیارتی معتبر در سطح استان اقدام به ثبت نام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار