بنگاه های اقتصادی زنانه
ورود آقایان ممنوع، این جا بحث از فیلم نیست. شوخی ای هم در کار نیست . این جا مکانی است که این روزها بیشترین درآمد ها را به خود اختصاص داده است، جدید ترین متد های روز ، اصلاح میکاپ، آرایش عروس به صورت خلیجی؛ فشن با روشهای نوین آرایشی..
کد خبر: ۱۲۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 14 November 2015
به گزارش تابناک از قزوین، بله این جا بحث از آرایشگاه هایی است که می توان در بحث رقابت در آمدی آنها را با بنگاه های اقتصادی یکی دانست . بله این روزها اگر مسیرتان یا مثلا مسیر همسران به این آرایشگاه ها افتاده باشد که به ناچار هم مطمئنا مسیرتان افتاده است درک می کنید چه می گویم. قیمت هایی که سر به فلک می کشد و گویی با قیمت طلا در رقابت است . 

زهرا.ج خانمی است که از یکی از این آرایشگاه ها بیرون می آید . او می گوید: واقعا قیمت ها نجومی است. من نمی دانم چرا این قدر تفاوت قیمت ها واضح و آشکار است در حالی که شاید کاری که در آرایشگاه های جنوب شهر انجام می شود در سطح همین آرایشگاه ها باشد. 

او می گوید: البته همه این ها فیلمی بیشتر نیست. من خودم چند وقت پیش برای مراسم عروسی خودم برای یک شب بیش از 800 هزار تومان هزینه آرایش پرداخت کردم این در حالی است که واقعا انقدر کار انجام نشد. فقط برای نمایش بیشتر بانوان را از ابتدای صبح تا ظهر در آرایشگاه نگه می دارند .

 به بهانه زیر سازی و این کارها. وی که خانمی متدین به نظر می رسد می گوید: ان روز من نتوانستم نماز بخوانم و این خیلی بد است که در کشوری اسلامی مثل ایران به بهانه های مختلف شرایط را برای انجام فرایض دینی سخت کنند. این واقعا درست نیست. شما خودتان حساب کنید . 
روزانه چند مراسم عروسی در این کشور برگزار می شود. و چند نفر درگیر این مراسمات نماز خود را قضا می کنند. و همین می شود که گناه در جامعه رواج پیدا می کند.

 البته اگر کمی با انصاف تر به این ماجرا نگاه کنید می بینیم که خود مردم هم مقصر هستند. 

اتحادیه نرخ هایی ارائه می دهد که همه ملزم به رعایت آن هستند. لذا بهانه هایی که آرایشگران برای افزایضش نرخ می آورند اصلا قابل پذیرش نیست.  چرا که امروز به بهانه های زیر سازی پوست و استفاده از متد های جدید قیمت ها را تا بدون حد و مرز افزایش داده اند. 

اما این ها فقط بخشی از مشکلاتی است که دراین محیط های به ظاهر زنانه وجود دارد. دوستی دارم از همین ارایشگران قزوینی وی در این باره می گوید: امروزه آرایشگران به بهانه های یادگیری و یا استفاده از متدهای روز از هر روشی استفاده می کنند. استفاده از ماهواره ها، تبلیغ و فروش مواد لاغری و چاغی و زیبایی و طرواوت و از این قبیل محصولات بهداشتی ( البته در بهداشتی بودن آنها شک است) نیز دراین آرایشگاه ها به چشم می خورد. محصولاتی که مشتریان صرفا با دیدن فقط یکبار تبلیغات محصول آن هم در ماهواره ی این آرایشگاه ها با آن آشنا می شوند و بعد ها با مشکلاتی بیشمار مواجه می شوندو این است که امروزه آمار ها خبر از افزایش بی رویه مشکلات پوستی در خانم ها را می دهد . 

گذشته از این ها امروزه شنیده می شود که آرابشگاه ها ی زنانه صرفا محلی شده برای معامله ؛ معامله افکاری که برخی افراد به ظاهر روشن فکر از آن استفاده می کنند تا جوانان سالم ما را از مسیر منحرف کنند. این روزها آرایشگاه ها محلی برای ارائه نظرات غرب زده هایی است که زنان را به دور از خانواده و تنها در محیطی آرام و شاد تنها پیدا می کنند. 

چندی قبل در یکی از این آرایشگاه ها حضور داشتم. خانم عروش بانویی محجبه بودو اصرار داشت تا آرایش او به گونه ای باشد که برای رسیدن به مجلس موهای خود را به گونه ای پوشیده و به دور از چشم های مردان نامحرم داشته باشد. 

اما خانم آرایشگر به ظاهر مدرن با چنان شیوه ای این بنده خدا را از راه بدر کرد که شاید واقعا تاثیر سالها آموزش اصول دینی در خانواده را از بین برد. 

این روزها شبهات فروانی در این مکان های زنانه به وجود می آید که به طور مثال یکی عنوان شد. آن روز خانم آرایشگر عروس را با موهای مصنوعی آرایش کرد. موهایی که در نگاه اول نمی توان تشخیص داد که مصنوعی است یا طبیعی. اگرچه از نگاه علما و فقا حکم استفاده از این موها چون تظاهر به گناه است مشکل دارد/

ولی این خانم اصرار داشت که چون موهای اصلی خودت نیست پس لزومی ندارد شنل سر کنی... وبه این راحتی می شود عقاید دینی مردم را خدشه دار کرد. 

اما از نظر عرفی هم که حساب کنی. نمیتوان دست نوشتهای زد و به گردن آویختکه این موها مصنوعی است مسلم است هر کسی که به این شخص می نگرد حالا فرض هم کنید که این عروس خانم تا دیروز چادری هم بوده او را با این شمایل می بیند که بدون هیچ نگرانی ای به راحتی دین خود را فدا کرده است دیدی متفاوت نسبت به او پیدا می کند. حالا حکم شرعی اش هم که بماند و جای خود دارد. 

البته این تفکر مدتهاست که رواج پیدا کرده تا جایی که دیده می شوند جوانانی که با همین افکار فاسد دست به گناه می زنند. خطا می کنندو مطمئن هم هستند که مشکلی شرعی نداردو دین خود را نیز حفظ کردهاند. 

و مشکل زمانی بیشتر به چشم می آید که دراین مکان های صرفا زنانه که خبری از طلبه و عالم و مرجع نیست که مسائل را حل و فصل کند. بانوان طلبه ، مبلغ  و ارزشی ما نیز تا حد زیادی از این مکان ها فاصله گرفته اند. پس این مکان جای مناسبی است برای جولان دادن افکار فاسد غربی  که راه خود و مکان خود را یافته اند. 

پس دیگر جدا باید گفت: ورود آقایان ممنوع...... این جا ذهن زنان تنها مد نظر است... ورود آقایان ممنوع 
مریم کشاورز مسعودیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار