مدیرجهاد کشاورزی بشرویه
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از برآورد خسارت‌ها توسط صندوق بیمه کشاورزی به صورت عمومی گلایه کرد و گفت: باید برآورد خسارات به صورت منطقه‌ای و شهرستانی با توجه به اقلیم‌ها و شرایط مختلف صورت گیرد
کد خبر: ۱۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 12 November 2015


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین سرچاهی  در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی به صورت ویدئوکنفرانس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بشرویه در مورد بیمه محصولات کشاورزی با آن رو به رو هستیم عدم پرداخت خسارت‌های ناشی از خشکسالی بوده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی 88- 89 خسارت خشکسالی به پنبه‎کاران این شهرستان توسط ارگان‌های ذیربط در استان تایید شد ولی با اظهار تاسف صندوق بیمه کشاورزی غرامتی به این کشاورزان پرداخت نکرد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از برآورد خسارت‌ها توسط صندوق بیمه کشاورزی به صورت عمومی گلایه کرد و گفت: باید برآورد خسارات به صورت منطقه‌ای و شهرستانی با توجه به اقلیم‌ها و شرایط مختلف صورت گیرد.

سرچاهی خواست تا غرامت خسارت‌های گذشته کشاورزان این شهرستان را صندوق بیمه کشاورزی پرداخت نماید و خاطرنشان کرد: لازم است برای جبران خسارات دامداران بیمه دام به صورت درمانی و تلفات باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: فراگیر شدن بیمه یکی از دغدغه‌های مسئولان بخش کشاورزی است تا در موقع بروز حادثه بیمه بتوانند از بهره‌برداران بخش کشاورزی حمایت کند.

علیرضا مهمیز با بیان اینکه میزان غرامت پرداختی از سوی صندوق بیمه کشاورزی نسبت به میزان خسارت کشاورزان و بهره‌برداران این بخش واقعی نیست و فاصله زیادی دارد، افزود: خراسان جنوبی استانی پرخطر و با مخاطرات طبیعی فراوان معرفی شده است بنابراین هر چند میزان تعرفه بیمه که باید توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی در این استان پرداخت می‌شود زیاد است ولی پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه به صورت عمومی اعمال می‌شود و این امر بی‌عدالتی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار