این یک واقعیت است که در شهر اهواز وجود دارد از زیر ساختهای فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و آنچه به عنوان یک کلانشهر وجود دارد باید به این ظرفیتها پیوند بخورد. نقشه راه مشخص می کند که چه قدر از این ظرفیتها به شکل مناسب استفاده شود.
کد خبر: ۱۲۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 12 November 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ اولین جلسه کمیته حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان، اعضاء شورای شهر، معاون فرهنگی شهرداری و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

به گزارش سایت شهرداری اهواز ، در این جلسه که صبح چهارشنبه ۲۰ آبان ماه با حضور اعضاء کمیته حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد ، آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت: امروزه هر جای ایران که نام خوزستان گفته می شود با فکه و طلائیه و شلمچه شناخته می شود. خوزستان در ۸ سال دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کرده است.

وی در ادامه گفت: خرسندیم که امروز توانستیم با همکاری مسئولان در راس استان و نمایندگان مردم در شورای شهر، شهرداری را از یک سازمان خدماتی به سوی نهادی فرهنگی اجتماعی یک گام نزدیکتر کنیم. سالهای گذشته شهرداری را با عنوان سازمان خدماتی می شناختند ولی امروزه نقش بسزایی در کارهای فرهنگی و اجتماعی دارد که جا دارد از اعضاء محترم شورای شهر و شهردار محترم به خاطر نگاه ویژه به مقوله فرهنگ تقدیر و تشکر نمائیم.

نقش شهرداری در دوران هشت سال دفاع مقدس + تصاویر

آهن جان افزود: امروز با دستور شهردار اهواز جمع شدیم تا اتفاقاتی که در ۸ سال دفاع مقدس در شهر اهواز افتاده و شهرداری درآنها نقش بسزایی داشته را ثبت نمائیم. در همین راستا کمیته ای با ۱۸ عضو تشکیل شده که انشاا… بتوانیم این اسناد را جمع آوری کنیم. شهرداری اهواز با تقدیم ۲۲ شهید توانسته است نقش اساسی در جبهه های جنگ داشته و خدمات ارزنده ای از خود به جای بگذارد. در حال حاضر کارهای اولیه باغ موزه و کلنگ زنی آن انجام شده و انشاا… با درایت اعضاء محترم شورای شهر بتوانیم بزودی این باغ موزه را راه اندازی نمائیم تا نسل آینده و کودکان و نوجوانان بتوانند از طریق آن با جبهه و جنگ آشنا شوند.

سردار علی پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع تلاشگران شهرداری اهواز گفت: استان خوزستان دارای ظرفیتهای بزرگی است از جمله این ظرفیتها حاصلخیز بودن خاک خوزستان، ۳۴۰ کیلومتر ساحل، ۸ رودخانه دائمی که ۲۴ ساعته آب شیرین وارد خوزستان می کنند، نفت، قومیتها و… در مرکز خوزستان است. همه این ظرفیتها در یک جا جمع شده است و مرکز استان به عنوان یک شهر مهاجر پذیر با فرهنگهای متفاوت امروز خودش را به عنوان یک کلانشهر ویژه در جمهوری اسلامی نشان می دهد.

وی در ادامه افزود: این یک واقعیت است که در شهر اهواز وجود دارد از زیر ساختهای فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و آنچه به عنوان یک کلانشهر وجود دارد باید به این ظرفیتها پیوند بخورد. نقشه راه مشخص می کند که چه قدر از این ظرفیتها به شکل مناسب استفاده شود.

سردار علیپور در ادامه با برشمردن ویژگی های خاص استان خوزستان و شهر اهواز و منابع بینظیر آن افزود: یکی از ظرفیتهای استان خوزستان بحث دفاع مقدس و مدیریت جهادی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم و امروز هم در خدمت شما هستیم تا این ظرفیتها را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنیم. مقام معظم رهبری ۶ بار درباره موضوع دفاع مقدس در استان خوزستان حضور پیدا کردند آیا این برای ما ظرفیت نیست؟ چرا خوزستان به عنوان تجلی گاه ورود شیعه مطرح نشود؟ ما به دنبال این هستیم که دست به دست هم بدهیم و اتفاقاتی را که در کلانشهر اهواز افتاده نشان دهیم و فضاها و المانهایی را برای بازدید علاقمندان آماده کنیم. ما با تحقیق و پژوهش متوجه شدیم که ۵۲ نقطه از شهر اهواز تنها در یک روز بمباران شد. می توان به معرفی این ظرفیتها پرداخت و از آن به عنوان محلی برای بازدید خانواده ها استفاده کرد.

نقش شهرداری در دوران هشت سال دفاع مقدس + تصاویر

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه در بسیاری از شهرها باغ موزه دفاع مقدس وجود دارد گفت: ۸۵ درصد باغ موزه دفاع مقدس تهران از خوزستان گرفته شده است. سالانه ۴ میلیون نفر راهیان نور به اهواز می آیند ولی یک مکان نداریم که بگوییم چه اتفاقی افتاده است؟ و نقش خوزستان در دفاع مقدس چقدر بوده است؟ آیا نمی توانیم خوزستان را به عنوان قطب فراملی مطرح کنیم؟

وی در ادامه گفت: ما در مرکز استان به باغ موزه نیاز داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم دفاع مقدس به عنوان فرهنگ و هویت ما است. دفاع مقدس ظرفیتی است که از زمین حاصلخیز آبهای روان و نفت و ساحل کمتر نیست.

آذر زمان پور عضو شورای شهر که در این مراسم حضور داشت نیز گفت: دفاع مقدس برگ زرینی بر افتخارات مردم این سرزمین است و باید به عنوان یک میراث معنوی و فرهنگی آن را به صورت عینی تجسم کنیم. می توان عملیاتهای مختلفی که انجام شده را به صورت بازسازی شده در باغ موزه دفاع مقدس دید.

وی افزود: با رشادتهایی که جوانان کردند ما امروز امنیت داریم و با امنیت زندگی می کنیم از این بابت مدیون شهدا هستیم. ما جنگی با ۵۲ کشور داشتیم و جوانان ما با دست خالی کاری کردند که هیچ جای دیگر رخ نمی داد .ما باید هم اندیشی کنیم تا از این باغ موزه بهتر استفاده شود.

زیبا صالحپور عضو دیگر شورای شهر اهواز هم فرصت های خوزستان را الطاف الهی دانست و گفت: اگر از این الطاف الهی و فرصتها استفاده نکنیم همانا به مانند نداشتن هاست. هدف از تشکیل این جلسه دو مورد است یکی راه اندازی موزه دفاع مقدس که این موزه برای حفاظت از آثار ۸ سال دفاع مقدس است و هدف دیگر اینکه منتج شود به ساخت فیلمی از حضور و کیفیت حضور شهرداری در ۸ سال دفاع مقدس تا نسلهای آینده به خود ببالند که پدرانشان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

صالحپور ادامه داد: ما نسلی که در جنگ حضور داشتیم نتوانستیم آنچه اتفاق افتاده را به فرزندانمان منتقل کنیم که این باعث برخی بی حرمتی ها می شود ولی شاید هنوز فرصت باقی باشد و یکی از راه های جبران آن ایجاد موزه دفاع مقدس است.

حجت الاسلام سواری نیز با تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: در واقع بیان جنگ بیان ارزشهاست، ارزشهایی که انسانیت و جامعه بشری امروز از آنان یاد می کند و آن ارزشها دفاع از ملیت، دفاع از وطن و حقوق یک جامعه و ارزشهای معنوی جامعه است. باغ موزه ای که قرار است راه اندازی شودکار بزرگ و ماندگاری است و در شهرداری دید خوب و معنوی نسبت به این کار دارند و امیدوارم طی یکی دو سال آینده باغ موزه ای داشته باشیم که به آن افتخار کنیم.

نقش شهرداری در دوران هشت سال دفاع مقدس + تصاویر

سواری گفت: ما معتقدیم شورای شهر برای تک تک افراد ساکن در شهر باید خدماتی را ایجاد کند این خدمات هم ارزش معنوی دارد و هم کارهای فرهنگی است. ما باید ظرفیتهای دفاع مقدس را احیاء کنیم تا فکرها و سرمایه ما به استانمان جلب شود.

در ادامه این مراسم پس از خاطره گویی رستم منش مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی از دوران دفاع مقدس ، احکام اعضاء کمیته حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرداری ابلاغ گردید.

شایان ذکر است موسوی شهردار اهواز نیز امیر آهن جان معاون فرهنگی را با حفظ سمت به عنوان نماینده شهرداری جهت پیگیری و تشکیل جلسات مرتبط با تفاهم نامه همکاری شهرداری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان معرفی نموده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار