نمایشگاه بین المللی پوستر «نلسون ماندلا، پرنده آزادی» روز چهاشنبه در اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۱۲۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 11 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه با همکاری خانه هنرمندان ایران و به مناسبت دومین سالگرد درگذشت نِلسون ماندِلا رهبر فقید آفریقای جنوبی نمایشگاه در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان اردبیل افتتاح شده و به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفته است .
آثار این نمایشگاه توسط هنرمندانی از سراسر جهان حول محور شخصیت نلسون ماندلا طراحی و به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده است.
در این نمایشگاه 422 پوستر از 342 طراح گرافیک از 22 کشور جهان شامل ایران، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، اکوادور، ایتالیا، انگلستان، آمریکا، بلیوی، پرو، ترکیه، دانمارک، ژاپن، سوییس، فرانسه، کانادا، کره جنوبی، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، ونزوئلا و هلند به نمایش در آمده است.
از میان این تعداد اثر 76 پوستر از 63 هنرمند توسط هیات داوران این نمایشگاه متشکل از «سابینا اوبرهولزر» و «رناتو تاگلی» از سوئیس و «اسکات لاسرو» از آمریکا برای عرضه در این نمایشگاه انتخاب شده است.
آثار آربرکولو نجا از مقدونیه، مارلنیابزک اسمیت از آمریکا و ژرومه ربیر دسویکس از فرانسه با نظر هیات داوران به ترتیب عناوین اول و سوم را به خود اختصاص داده اند وبه عنوان پوسترهای برتر و برنده جایزه انتخاب شده اند.
مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل در حاشیه این افتتاح به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه در خیلی از کشورها و به خصوص کشورهای غربی، دولتمردان آن چنان غرق سیاست شده اند که مسائلی مثل عطوفت، انسانیت، اخلاق و مهربانی را از یاد برده اند، بنابراین نلسون ماندلا به عنوان یک چهره انقلابی و نمونه بارز یک سیاستمدار و دولتمرد بود که توانست در کنار کار سیاسی، وجوهات اخلاقی و انسانی خود را نیز حفظ کند که این دلیل توجه به نلسون ماندلا در سراسر جهان است.
رحمان مجرد تلاش های ماندلا برای صلح جهانی و رهایی جامعه از چند پارگی را دلیل دیگر توجه به این شخصیت انقلابی دانست و افزود: ماندلا علاوه بر تلاش در کشور خود نقش بسزایی در صلح جهانی داشت.
او پرداختن به نلسون ماندلا را تاکیدی دوباره بر بینش صلح طلبی ملت ایران عنوان کرد و گفت: مردم ایران همیشه دنبال صلح بوده اند.
وی اظهار کرد: «نلسون ماندلا، پرنده آزادی» تنها نمایشگاه در این زمینه در تمام دنیا است که برای نخستین بار در خانه هنرمندان ایران (آذرماه 1393) و برای دومین بار در اردبیل برگزار می شود.
گفتنی است «یزدان سعدی»، گردآورنده آثار این فراخوان و نمایشگاه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار