گروه موسیقی طبری به منظور حمایت از خانه موزه بانو مکرمه قنبری، نسبت به اجرای موسیقی اقدام می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 10 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، گروه موسیقی تبری -برادران و خواهران محمدی- با همراهی عکاس هنرمند و رییس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از خانه موزه مکرمه قنبری در روستای دریکنده بازدید کردند.
سید جلال محمدی هدف از این بازدید را  قدردانی و گرامی داشت هنرمند بزرگ و خودآموخته بانو مکرمه قنبری عنوان کرد و گفت: ارتباط برقرارکردن و ترکیب موسیقی مازندرانی با نقاشی‌ها، افکار، اصول اجتماعی و فرهنگی زمان‌های دور این سرزمین کهن می‌تواند دستاوردهای غنی فرهنگی و هنری برای نسل آتی و نسل کنونی ما به ارمغان بیاورد.
وی همچنین با اشاره به آغاز تهیه یک مستند تصویری تحت عنوان (خانه موزه بانو) با تلاش مهدی مومنی مقدم، هنرمند مازندرانی؛ اذعان کرد: معرفی بیشتر مفاخر مازندران و ترغیب دغدغه‌مندان این عرصه برای حمایت از هنرمندان یکی از ضرورت‌های عصر حاضر است.
این هنرمند مازندرانی همچنین از تاسیس موزه هنر و ساز مازندرانی با محوریت پدر و خانواده هنری محمدی‌ها در منزل پدری خود واقع در روستای کفشگرکلای جویبار خبر داد و در کنار برادران و خواهران خود به اجرای قطعه‌ای مازندرانی پرداخت.
مهدی مومنی‌مقدم رییس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در بازدید از این موزه گفت: آنچه از این خانه سرشار از هنر و عشق به دل می‌نشیند، زلالی و خلوص طرح‌ها و نگاره‌ها، عمق مفاهیم، تنوع رنگ‌ها، داستان‌ها و روایات متنوع و گوناگونی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با شکل صحیحی به نسل حاضر و نسل‌های آتی معرفی شود.
مومنی همچنین تصریح کرد: جلب توجه مردم به دیدن این موزه هنری و ایجاد موزه‌های متعدد دیگر در سطح استان باید در صدر توجه مسئولان مربوط در مازندران باشد، متاسفانه موزه‌های استان مازندران در اقلیت به سر می‌برند و مرکز استان نیز از داشتن یک موزه غنی فرهنگی و هنری محروم مانده است.
وی با اشاره به آغاز تهیه مستندی پیرامون معرفی بانو مکرمه قنبری و آثارش، اذعان کرد: مراحل مقدماتی و مطالعاتی این مستند تصویری با استفاده از منابع موجود، آثار و نگاره‌ها، حافظه شفاهی خانواده آن هنرمند و سایر تحقیقات در حال انجام است و به زودی تصویربرداری آن نیز آغاز خواهد شد.
مومنی اظهار امیدواری کرد همانطور که این هنرمند در گستره جهانی شهرت دارد، با تلاش هنرمندان و آگاهان فرهنگی و هنری کشور نیز از غربت داخلی خارج شود و حتی آثارش زینت بخش برگ‌هایی از کتاب‌های درسی باشد.
زهرا بلبلی نوه بانو مکرمه قنبری نیز در این دیدار با ارائه توضیحات پیرامون نقوش و نگاره‌های این خانه موزه، بر لزوم حمایت هرچه بیشتر مسئولان استانی از این موزه منحصر به فرد تاکید کرد و گفت: انتظار بر این است که تلفیق هنر و موزه در استان مازندران دچار افول نشود و روزهایی را شاهد باشیم که مازندران هم به داشتن موزه‌هایی غنی و فاخر به خود ببالد.
به گزارش ایسنا، اجرای موسیقی محلی توسط گروه تبری در محل موزه برای حمایت از هنرهای خودآموخته و هنرمندان مازندرانی یکی از برنامه‌هایی است که در این دیدار بین این گروه و خانواده بانو مکرمه قنبری به تفاهم رسید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار