نماینده مردم شیراز،با بیان اینکه کانون ها یک فرصت است تا جوانان را به مسجد وصل کنیم، افزود: در کنار نماز و عباداتی که در مسجد انجام می شود بخشی از فعالیت های مساجد به فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی هم سوق بدهیم تا جوانان بیشتر جذب مسجد شوند.
کد خبر: ۱۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸ 10 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از شبستان؛دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد را محلی برای بروز خلاقیت های فردی نوجوان و جوانان دانست و گفت: کانون های مساجد با برنامه های خود می توانند از آسیب ها و آفت های که جوانا به دلیل رها شدن در جامعه دچار آن می شوند، جلوگیری کند.

قادری با بیان اینکه کانون ها یک فرصت است تا جوانان را به مسجد وصل کنیم، افزود: در کنار نماز و عباداتی که در مسجد انجام می شود بخشی از فعالیت های مساجد به فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی هم سوق بدهیم تا جوانان بیشتر جذب مسجد شوند.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت باید به مساجد و کانون های فرهنگی کمک نمایند، اضافه کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد و تعیین ساختار مناسب جهت فعالیت جوانان در این مکان مقدس اقدام شود تا ضمن کمک به هزینه های عمرانی مساجد از ظرفیت های این مکان استفاده شود.

وی از پیگیری طرحی در مجلس به عنوان «خانه عالم» خبر داد گفت: در حال پیگیری است طرح خانه های عالم است در کنار مساجد با حضور روحانیت تصویب شود تا این عزیزان در کنار جوانان فعال در بهترشدن فعالیت های مذهبی فرهنگی کانون ها به عنوان مجموعه مکمل از این ظرفیت های هم استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار