کد خبر: ۱۲۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 08 November 2015

کارگاه آموزشی مزاج شناسی ، حجامت ، آب درمانی و زالو درمانی با حضور استادان طب سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کارگاه طب سنتی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات شهید باهنر دانشگاه آزاد کرج برپا شده است.

در این کارگاه که قرار است طی سه جلسه با حضور استادان طب سنتی در آبان ماه سال جاری استمرار یابد؛ مسائل آموزشی از طب سنتی کشور مطرح و بررسی خواهد شد.

در نخستین نشست این کارگاه دکتر نیک نفس از اساتید طب سنتی کشور، تاریخچه ای کلی از طب سنتی ایران و جهان بررسی شد.

وی درخصوص مزاج شناسی و شش عامل مهمی که برای حیات انسان لازم است سخنرانی کرد.

نیک نفس در بخش دیگری از این کارگاه به معرفی حجامت و انواع آن پرداخت و در ادامه ضمن اشاره مختصر به بیماری هایی که در درمان آنها از حجامت استفاده موثر می شود ؛ به توضیحاتی در خصوص حجامت خشک و تر و تفاوت های آن پرداخت.

همچنین مواردی همچون آب درمانی، زالو درمانی مطرح شد و به نکات بسیار جالبی در تاثیر این درمان ها بر بیماری ها اشاره شد.

وی در بخشی از این کارگاه با اشاره به آب، باد، خاک و آتش به عنوان چهار عنصری که در تشکیل و پیشرفت دنیا نقش مهمی داشته اندگفت: بدن انسان ها هوشمند است و ساختار بدنی متفاوتی دارند به همین دلیل نمی توان برای همه ی افراد نسخه نویسی یکسانی انجام داد .

وی بهترین زمان خواب را در طب سنتی از ساعت 22 تا 5 ونیم صبح دانست و افزود: این زمان از شب بیشترین تاثیر در عملکرد بدن را به همراه دارد.

نشست بعدی این کارگاه قرار است در روز 19 آبان ماه از ساعت 14 الی 16 برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار