تجربه نمایشگاه طلا و جواهر کیش، تجربه ارزنده ای است که بدون شک در سال های آینده رونق هر چه بیشتری را به این حوزه خواهد داد و آثار برگزاری این نمایشگاه در آینده ای نزدیک در نوع ارتباط میان بخش های مختلف این صنعت با یکدیگر و البته در نوع همکاری میان دولت و این صنف تاثیر گذار است.
کد خبر: ۱۲۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 06 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سید حجت اله شفایی نائب رئیس دوم اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران در حاشیه نمایشگاه طلا و جواهر کیش با بیان ضرورت تغییر نگاهها به حوزه طلا به موضوع اشتغال آفرینی و مولد بودن این صنعت در کشور اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر کیش فرصتی شد تا برخی از فعالان این حوزه زمینه های حضور در نمایشگاهها واقع در مناطق آزاد و تجاری کشور را تجربه کنند و بدون شک برگزاری این دست از نمایشگاهها ضمن کمک به توسعه و رشد این صنعت، می تواند فراهم آورنده امکان رشد و توسعه و پیشرفت این بخش را فراهم کند.

وی افزود: تجربه نمایشگاه طلا و جواهر کیش، تجربه ارزنده ای است که بدون شک در سال های آینده رونق هر چه بیشتری را به این حوزه خواهد داد و آثار برگزاری این نمایشگاه در آینده ای نزدیک در نوع ارتباط میان بخش های مختلف این صنعت با یکدیگر و البته در نوع همکاری میان دولت و این صنف تاثیر گذار است.

شفایی ادامه داد: عمده مشکلات صنف طلا در کشور به دلیل عدم نگاه صنعتی به طلا است و یکی از اصلی ترین اولویت های اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا در کشور تمرکز بر این مشکلات و بخصوص تلاش برای تغییر نگاهها به این حوزه است که اگر محقق شود، صنعت طلا در ایران می تواند با ایفای نقش خیره کننده ای از خود، اشتغال قابل توجهی را نیز فراهم آورد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک فهم مشترک میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه طلا، اظهار کرد: اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر به دنبال نقش آفرینی در این حوزه با هدف یافتن چالش های پیش روی این صنعت و فعالان آن و انتقال مناسب این مشکلات به همراه راه حل های آن به مسئولین دولتی مرتبط است و معتقدیم که همدلی و همراهی این دو بخش می تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد که در راس آن نقش آفرینی مطلوب تر این حوزه در عرصه اقتصاد ملی است.

نائب رئیس دوم اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران افزود: در همین زمینه کمیته های مشخصی در حوزه مهم مرتبط با این صنعت از جمله در بخش صادرات، مالیات، طراحان و نمایشگاه و استاندارد فعالیت خود را با حضور چهره های شاخص این بخش آغاز کرده اند و تعامل خوبی نیز در این زمینه شکل گرفته است.

شفایی با اعلام این خبر که بزودی طراحان حوزه طلا در کشور ساماندهی می شوند، اظهار کرد: ساماندهی طراحان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی در ایران یک حرکت مدون برای ایجاد زمینه های اشتغال بهتر آنان است و به روند صنعتی شدن این صنف نیز در کشور کمک می کند.

وی گفت: طلا پشتوانه محکمی برای اقتصاد کشور و برای زندگی مردم است و اگر حمایت مطلوبی از این بخش توسط دولت صورت گیرد، تاثیر قابل توجهی در زندگی مردم و حرکت اقتصادی کشور نیز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار