رایزن بازرگانی سفارت ایران در بلاروس گفت: با رفع مشکلات مالی، بانکی و گمرکی به زودی شاهد افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به بلاروس خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 05 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سیحون عصر پنجشنبه در نشست توسعه صادراتی و بازرگانی و در جمع تجار و بازرگانان استان اردبیل افزود: علاوه بر خدمات فنی مهندسی، روند صادرات کالایی و توسعه همکاری های صنعتی نیز با رفع این مشکلات تسریع خواهد شد.

وی مسائل بانکی و گمرکی را یکی از دلایل کندی روند مبادلات تجاری دو کشور در طی سال های اخیر برشمرد و تاکید کرد که این مشکل تا حدود زیادی رفع شده و انتظار می رود در بحث بازرگانی و تجارت دو کشور به رشد دست یابند.

سیحون با اشاره به وضعیت تجاری بین دو کشور ایران و بلاروس در سال های گذشته و حال حاضر ادامه داد: مبادلات تجاری ایران و بلاروس طی سالهای اخیر بیشتر در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی و همکاری های صنعتی متمرکز بوده است.

وی با اشاره به همکاری های صنعتی دو کشور بویژه در بحث ماشین آلات نقلیه سنگین، حمل و نقل، ماشین آلات معدنی و... تاکید کرد که ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد و این همکاری ها در حال گسترش است.

رایزن بازرگانی ایران در بلاروس تصریح کرد: علاوه بر این هم کنون ظرفیت گسترش فعالیت های تجاری در خصوص افزایش صادرات محصولات باغی، خشکبار، محصولات پتروشیمی، صنایع پلاستیک و قطعات ماشین آلات با این کشور فراهم است.

وی عنوان کرد: در بحث سایر همکاری های فی مابین، تولیدکنندگان و تجار ایرانی می توانند از تجربیات کشور بلاروس در حوزه کشاورزی صنعتی و دامپروری صنعتی استفاده کرده و فعالیت های مشترکی داشته باشند.

سیحون با اشاره به علاقه‌مندی در این کشور در زمینه سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی کشاورزی بیان داشت: این کشور سالانه ۲.۵ میلیارد دلار صادرات لبنیات و یک میلیارد دلار صادرات گوشت قرمز دارد و در زمینهٔ صنایع لبنی و دامی و کشاورزی از کشورهای مستعد محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه بلاروس یک کشور صنعتی و صادراتی و از قطب‌های سرمایه‌گذاری و صادرات کشورهایCISاست، تصریح کرد: زمینه برای صادرات و مراودات تجاری در این کشور فراهم است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار