شهردار قزوین گفت: با توجه به اصالت و اهمیت توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین، تشریفات اداری در اجرای این پروژه باید کنار گذاشته شود/بیشترین آمار تصادف های استان قزوین در لاین جنوبی آزاد راه/رییس پلیس راه استان قزوین نیز گفت: به طور متوسط روزانه 300 هزار خودرو در جاده های استان تردد می کنند که این میزان تردد، حجم بالایی را در محورهای یک استان به خود اختصاص می دهد.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 05 November 2015
تشریفات ادارای در توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین کنار گذاشته شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مسعود نصرتی در ستاد ساماندهی پروژه‌های عمرانی استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: پروژه توسعه امامزاده حسین (ع) قزوین به عنوان یک پروژه ملی در نظر گرفته شده که باید تشریفات اداری در این زمینه کنار گذاشته شود.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره قزوین مبنی بر چهارمین حرم اهل‌بیت(ع)، توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در راستای عمل به تأکیدات ایشان باید با سرعت بیشتری  دنبال شود.

شهردار قزوین با بیان تأکید بر اینکه تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه باید از طریق دستگاه‌های اجرایی متولی انجام شود عنوان کرد: سقف تعهدات مالی دستگاه‌های متولی ضمن افزایش، پرداخت شود تا اجرای این پروژه را با تیب خاطر آغاز کنیم.

نصرتی، راضی کردن صاحبان املاک اطراف حرم را دشوار دانست و تصریح کرد: مسئولیت نظارت بر این پروژه به استانداری قزوین سپرده شود تا شهروندان با اطمینان بیشتری املاک خود را واگذار کرده و ملک جایگزین مورد نظر خود را بیابند.

شهردار قزوین با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس رایزنی‌هایی که در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی با قرارگاه خاتم الاوصیا که منجر به امضاء تفاهم‌نامه با این نهاد شده است، توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین در اولویت اجرا قرار گرفت. 

وی همچنین بر ضرورت شفاف‌سازی میزان تعهدات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تأکید کرد.

امامزاده حسین(ع) قزوین به عنوان فرزند بلافصل امام رضا(ع) شناخته شده و نه تنها برای مردم استان قزوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بلکه ظرفیت مناسبی برای گردشگری مذهبی این استان به شمار می‌رود.
***
بیشترین آمار تصادف های استان قزوین در لاین جنوبی آزاد راه 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس آمارهای موجود، بیشترین تصادف های بوقوع پیوسته در لاین های جنوبی آزادراههای استان از جمله قزوین - رشت، قزوین - زنجان و به خصوص قزوین - کرج است و این مساله به خاطر بازگشت مسافران و خستگی های ناشی از رانندگی ارزیابی شده است.
به گفته گزارش ایرنا حق لطفی، علت وقوع ترافیک های طولانی و وقوع تصادف های آزاد راه قزوین - کرج به خاطر ورود همزمان خودروها از آزاد راههای قزوین - زنجان و قزوین- رشت به داخل این آزاد راه، به خصوص در روزهای تعطیل دانست که این آزادراه را با ترافیک سنگینی در بیشتر اوقات روبرو ساخته است. 
حق لطفی، مهمترین عامل وقوع تصادف های جاده ای را عامل انسانی دانست و تاکید کرد: تمامی مسایل فنی مربوط به سوانح جاده ای در حوزه راه و شهرسازی استان قزوین مورد رصد قرار می گیرد و برای رفع این مهم نیز رسانه ها می توانند نقش پررنگی در آگاه سازی جامعه داشته باشند.
**
روزانه 300 هزار خودرو در محورهای ارتباطی استان قزوین تردد می کنند
رییس پلیس راه استان قزوین نیز گفت: به طور متوسط روزانه 300 هزار خودرو در جاده های استان تردد می کنند که این میزان تردد، حجم بالایی را در محورهای یک استان به خود اختصاص می دهد. 
سرهنگ بهرام زینلی افزود: کیفیت آسفالت جاده ها و اصطکاک کم بین آسفالت و لاستیک خودرو به ویژه در روزهای بارانی، حادثه ساز بودن وسایل نقلیه سنگین در آزاد راهها و در نهایت فرهنگ پایین ترافیکی رانندگان از مهمترین عوامل سوانح جاده ای این استان است. 
وی اضافه کرد: در نشست اخیر مدیریت بحران در استانداری قزوین ضمن پرداختن به مقوله فراگیری بحران ترافیک، از مسوولان درخواست جدی برای رسیدگی به مشکلات موجود در این بخش شد. 
زینلی اظهارکرد: با توجه به سانحه ساز بودن کامیون ها و تریلی ها در وقوع سوانح رانندگی ماهها و هفته های گذشته، چنین به نظر می رسد که تردد خودروهای سنگین در آزاد راهها نیاز به بازنگری در قوانین راهنمایی و رانندگی دارد.
دیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: با مشارکت خیرین و ادای نذر خون در مهرماه امسال ضمن افزایش ۶۲ درصدی اهداء خون، پایگاه انتقال خون قزوین رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قزوین، محمدحسین برادران در این باره اظهارداشت: در مهرماه امسال استان قزوین با رشد ۶۲ درصدی در خونگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل این رشد در مهرماه تقارن با ایام محرم است که با ترویج فرهنگ نذر خون و استقبال خوب مردم نوع دوست استان، با نوبت دهی به بیش از۱۵۰ نفر از مراجعه کنندگان، ۸۳۴ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاههای پیش بینی شده خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

برادران افزود: با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی، مردم استان می توانند در تمامی ایام سال، همه روزه به جز روزهای تعطیل برای ادای نذر انسانی و نوعدوستانه خود به مراکز اهدای خون قزوین و تاکستان مراجعه کنند.

وی گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال۹۹۱ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قزوین و تاکستان مراجعه کردند که ۸۳۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به رشد ۴۴ درصدی اهدای خون در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته یادآورشد: از مجموع خونهای جمع آوری تعداد ۶۳۵ واحد در قزوین و ۱۹۹ واحد در تاکستان اهداء شده است.

برادران افزود: باتوجه به بالا بودن هزینه تهیه و استحصال خون و فرآورده های آن که برای هر کیسه بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان می شود و نیز کمبود منابع مالی این اداره کل نیازمند همکاری و کمک خیرین است.

وی یادآورشد:بر اساس قوانین و اساسنامه سازمان حساب کمکهای مردمی به شماره ۲۳۴۲۳۲۱۰۸۳ نزد بانک ملت افتتاح شده و خیرین با واریز وجوه نذری و هدیه خود به این حساب میتوانند در تامین خون سالم و توسعه خدمات مربوط به انتقال خون با اداره انتقال خون استان همکاری کنند.
***

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: 
جوانان انرژی هسته ای مضاعف در کشور هستند/ لزوم حمایت مسئولان از نسل جوان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از نسل جوان به عنوان انرژی هسته ای مضاعف در کشور یاد کرد و گفت: جوانان بالاترین انرژی در کشور هستند و اندیشه و فکر جوانانی مانند شهید روشن ها می تواند آینده این کشور را بیمه کند.
مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین با اشاره به معیارهای تفریحات سالم برای جوانان بیان کرد: هر جامعه ای متناسب با شاخصه های فرهنگی و آیین خود تعریفی از الگوی تفریح دارند.
 
وی افزود: تناسب داشتن با سبک ایرانی و اسلامی، در چارجوب شرع مقدس اسلام و پرهیز از افراط و تفریط از جمله ویژگی های مهم تفریحات سالم در جامعه اسلامی است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: دین اسلام هیچ تئوری و اندیشه ای را بدون حکمت بیان نکرده است و بر اساس تعالیم دین اسلام، تفریحات سالم باید از عنصر تعادل برخوردار باشند که در غیر این صورت به طور قطع دارای مضراتی خواهند بود.
 
وی عنوان کرد: عدم تضییع وقت، ایجاد انس و الفت بیشتر با اطرافیان و فراهم کردن زمینه رشد و بالندگی جوانان از دیگر ویژگی های الگوی تفریح سالم است.
 
احمدی با اشاره به محاسن کوهنوردی به عنوان یکی از تفریحات سالم گفت: اگر با دید تخصصی به این مورد بنگریم متوجه حکمت های بی شمار نهفته در این رشته ورزشی  می شویم چرا که کوه نماد شکوه و عظمت قدرت الهی همچنین هوای سالم و پاک و فاصله گرفتن از اشتغالات دنیوی و زندگی روزمره است.
 
وی تصریح کرد: انسان تفریح سالم را باید در قالب تحکیم بنیان خانواده بداند که دین اسلام نیز به عنوان تفکر ناب بشریت بر این نکته تاکید بسیار دارد اما در کمال تأسف با هم بودن اعضای خانواده و صله ارحام در حال کم رنگ شدن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص عوامل ایجاد شکاف بین نسل امروز با دیروز گفت: هر 25 سال یک نسل به جامعه ما اضافه می شود باید بدانیم در هر تغییر و ایجاد نسلی، اندیشه های افراد تا حدودی دستخوش تغییر می شود چرا که زمان و مکان تغییر می کنند.
 
وی ادامه داد: نسل هایی دارای گسست نمی شوند که خود را به لحاظ مکانی و زمانی به یکدیگر نزدیک کنند.
 
احمدی اعلام کرد: فوران فکر و کثرت اندیشه ها و درک پدیده ها دومین عامل گسست بین نسل هاست چرا که جوانان ما از فهم و درک بالایی برخوردارند از این رو بهترین عامل برای کم شدن شکاف بین نسل ها به روز بودن خانواده ها و باور و اعتماد به توانایی و درک نسل امروز است.
 
وی از نسل جوان به عنوان انرژی هسته ای مضاعف در کشور یاد کرد و گفت: جوانان بالاترین انرژی در کشور هستند و اندیشه و فکر جوانانی مانند شهید روشن ها (از دانشمندان هسته ای کشور) می تواند آینده این کشور را بیمه کند.
 
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: جوانان ما بزرگ ترین انرژی های تاریخ ساز و کشور ساز هستند که متاسفانه بعضا دیده می شود آنطور که شایسته است نه آنها را باور داریم و نه از آنها حمایت می کنیم.
 
وی در پایان یادآور شد: مسئولان و خادمین فرهنگی باید در حد مقدورات کشور از جوانان حمایت کنند و به آنها بها دهند و از اندیشه های آنان به عنوان یک فرصت استفاده کنند.
***
فرمانده سپاه تاکستان:
13آبان فریاد رسای استکبار ستیزی ملت ایران است
فرمانده سپاه تاکستان با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نشانگر عمق نفرت و بیزاری ملت ایران از استکبار بود تصریح کرد: 13آبان فریاد رسای استکبار ستیزی ملت ایران است.
سرهنگ لطفی زاده فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع)تاکستان  در گفت و گوی اختصلصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از تاکستان گفت: در 13 آبان سال 57 و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ملت آزادی خواه کشورمان پیام عدالت خواهی خود را به گوش جهانیان رساندند تا یکی از خاطره انگیرترین حماسه های قرن رقم بخورد.

وی افزود: تسخیرلانه جاسوسی آمریکا نشانگرعمق نفرت و بیزاری ملت ایران از استکبار بود، نفرتی که هنوز هم ادامه دارد و در طول دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خوبی از سوی مردم نشان داده شده است.

لطفی زاده یادآور شد: ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی هرگز با استکبار سرسازگاری نداشته و هیچ گاه نیز تسلیم زورگویی آن ها نخواهد شد و علت عمده دشمنی استکبار نیز با ملت ما همین مساله بوده است.

فرمانده سپاه تاکستان در ادامه و با اشاره به آماده شدن این شهرستان برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: تمامی تمهیدات و مقدمات کار فراهم شده و مردم ولایتمدار تاکستان با حضور پرشور خود در این مراسم باز هم دشمنان را ناامید و مایوس خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار