مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری گفت: در شهر تهران به ازای هر 21 هزار نفر، یک صندلی تئاتر وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 03 November 2015
خلیل راحتی با بیان این که برآورد شرکت های خارجی برای تامین تجهیزات و امکانات مجموعه نمایش های آیینی صبا، مبلغی بالغ بر4 میلیون یورو بوده است، افزود: بخشی از امور این مجموعه فرهنگی با استفاده از دانش و فناوری داخلی اجرا شده است که این باعث کاهش هزینه ها شده است و ناگفته نماند که بخش آکوستیک سالن های این مجموعه نیز توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی اجرا و انجام شده است.

وی با بیان این که مرکز تئاتر صبا، نخستین پروژه زیرسطحی است ادامه داد: این پروژه در زیرزمین قرار دارد و فضای همکف آن فضای سبز است.

راحتی در ادامه تصریح کرد: این پروژه مساحتی حدود 20 هزار متر مربع در سه بخش فرهنگی، تجاری و مشاع که شامل پارکینگ و خدماتی است به بهره برداری خواهد رسید.

راحتی با اشاره به این که سیاست کلی شهرداری تهران به پایان رساندن پروژه هایی است که تا کنون به هردلیلی نیمه تمام باقی مانده است، ادامه داد: شهرداری دیگر پروژه جدیدی را کلید نخواهد زد تا تمام پروژه های نیمه تمام فعلی با موفقیت به پایان برسد.

وی با بیان این که این مجموعه به لحاظ معماری و استفاده از متریال آهن و شیشه خاص محسوب می شود، تصریح کرد: ما توانسته ایم آفتاب را 18متر پایین تر از سطح زمین برسانیم و این مجموعه پروژه خاصی محسوب می شود.

 مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری با اشاره به بازدید دکتر قالیباف از این مجموعه، خاطر نشان کرد: بعد از این بازدید، 160جایگاه برای پارکینگ در نظر گرفته شده تا در زمان فعالیت بخش تجاری مجموعه و نیز در زمان اجرای برنامه های فرهنگی مراجعه کنندگان از آن استفاده کنند.

راحتی با اشاره به مشکلات موجود برای تکمیل و آماده سازی این مجموعه نمایشی، گفت: تصمیم ما بهره برداری از هر سالن بعد از پایان مراحل ساخت آن است و فعالیت این پروژه را منوط به تکمیل تمامی سالن ها و تکمیل پروژه نمی کنیم.

 این مسئول با بیان این که آماده سازی مرکز تئاتر تجربی صبا از یک ماه قبل به پایان رسیده است، گفت: قرار است سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بهره بردار این پروژه باشد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ادامه داد: پانورامای حماسی خرمشهربا قطری نزدیک به 40متر،موزه علوم ونجوم دارآباد و مسجد 72 تن از دیگر پروژه های مهم محسوب می شود که شبستان مسجد 72 تن تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.

راحتی با بیان این که ما به سمتی در حال حرکت هستیم که شرکت توسعه فضاهای مجازی فرهنگی هم داشته باشیم، خاطر نشان کرد: با توسعه فضای مجازی فرهنگی هرفرد از هرمکانی می تواند صندلی نمایش خریداری کند و به صورت مجازی تئاتر زنده را به تماشا بنشیند.

وی با اشاره به این سینما سازی اقتصادی شده و بخش خصوصی به آن ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: در بخش تئاتر پایتخت با کمبودهایی روبرو است که شهرداری با پروژه هایی هم چون مجموعه نمایش های آیینی صبا،پردیس تئاتر تهران و نیز سالن های تئاتر باغ کتاب سعی بربرطرف کردن کمبودها دارد.

راحتی مجموعه صبا و پردیس تئاتر تهران را سرمایه هایی برشمرد که به پایتخت اضافه شده است و ادامه داد: در شهر تهران به ازای هر 21 هزار نفر، یک صندلی تئاتر وجود دارد که این آمار از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است اما این که خود را نشان نمی دهد به هنرمندان و بهره برداران از فضاهای فرهنگیف هنری برمی گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار