با تایید مرگ مغزی یک خانم 51 ساله و یک آقا 50 ساله توسط تیم پزشکان تائید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، اعضا و نسوجی که قابل استفاده بود به بیش از ده نفر از بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند زده شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 03 November 2015
به گزارش تابناک قم، ولی اله صمدی کارشناس شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص مرگ مغزی خانمی 51 ساله گفت: وی به علت داشتن تومور مغزی در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی تحت عمل جراحی قرار گرفت که متاسفانه دچار مرگ مغزی شد و این رویداد توسط پزشک معالج و تیم پزشکان تائید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم تائید شد.

وی اضافه کرد: پس از اخذ رضایت خانواده بیمار برای پیوند اعضا، بدنش در اسرع وقت به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد تا اعضای وی به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند شود.

صمدی همچنین با اشاره به یک مورد دیگر مرگ مغزی در هفته جاری بیان داشت: متاسفانه مردی 50 ساله که به ‌علت فشار خون بالا و خونریری مغزی در مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی بستری شده بود علی رغم انجام عمل جراحی، پس چند روز پس از بستری شدن، مرگ مغزی وی نیز توسط پزشک معالج و تیم پزشکان تائید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم تائید شد.

کارشناس  شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی افزود: پس از برگزاری چندین جلسه با خانواده بیمار و توضیح کامل وضعیت وی، با موافقت آنان به امر خداپسندانه پیوند اعضاء، پیکر بیمار به بیمارستان شریعتی تهران منتقل و اندام‌های حیاتی و نسوجی که قابل استفاده بود به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند زده شد.

شایان ذکر است از اول سال 1394 این ششمین بیماری است که از دانشگاه علوم پزشکی قم به تهران جهت پیوند اعضاء منتقل می گردد و در سال گذشته نیز 11 بیمار جهت پیوند اعضاء به تهران منتقل شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار