مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: به منظور صیانت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده گلزار شهدای استان بوشهر در فهرست آثار ملی ثبت می‎شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 03 November 2015
تابناک بوشهر: حجت‎الاسلام ابراهیم تشکری صبح امروز در کارگروه گلزار شهدای استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نقش مهمی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی داشته است، اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه آفرینی شهدای والامقام به نسل‌های مختلف جامعه مهم‌ترین رسالت همگانی است.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای استان بوشهر ساماندهی شده است گفت: این استان دارای  210 گلزار شهدا است که با تعامل و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اینکه در گلزار شهدای این استان یک‌هزار و 966 مزار شهید قرار دارد از نصب تمثال شهدای روستاهای استان بوشهر خبر دادو افزود: 500 تمثال شهدای روستایی استان بوشهر تهیه و تا پایان امسال نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب پایه‌های نصب تمثال شهدا با مشارکت دهیاری‎ها و شوراهای اسلامی روستاها انجام می‎شود افزود: بر اساس تعامل و همکاری مدیرکل دفتر روستایی استانداری بوشهر این مهم تا دو ماه آینده تکمیل و نصب می‌شود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه 54 گلزار شهدا فاقد امکانات آب، راه و برق هستند تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 21 کیلومتر راه دسترسی به گلزار شهدا، آبرسانی و برق‌رسانی به گلزار شهدایی که از این خدمات بی‌بهره هستند امسال انجام می‎شود.

تشکری با تاکید بر ساماندهی گلزارهای شهدای شهرهای وحدتیه، دالکی و کلمه  از ثبت گلزار شهدای استان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: به منظور صیانت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده گلزار شهدای استان بوشهر در فهرست آثار ملی ثبت می‎شود.

وی با بیان اینکه گلزار شهدا معرف ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است افزود:  گلزارهای شهدا مکان‌های مقدسی است که همواره مبلغ و معرف ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگانی است که برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و تداوم آن از جان خود گذشتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار