در آغاز سال و به دلیل افزایش دغدغه مردم برای مسافرت، افراد کمتر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند که برای پیشگیری از کمبود خون محتمل و با توجه به افزایش میزان تصادفات در ابتدای سال باید حداقل خون مورد نیاز برای پنج روز ذخیره شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ 10 March 2015
 به گزارش تابناک فارس؛محمدحسین کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مشارکت مستمر مردم در اهدای خون و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای خون تأثیر بسیاری در ذخیره خون مورد نیاز بیماران دارد.

کریمی با بیان اینکه پایگا‌ه‌های انتقال خون در سطح استان فارس در تمام ایام نوروز آماده دریافت خون از مردم هستند، خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون شماره یک شیراز در خیابان قصردشت تنها در روز 13 فروردین تعطیل است و غیر از آن، همه روزه از ساعت هشت تا 13 از افرادی که قصد اهدای خون دارند ثبت‌نام می‌شود.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار و جهرم در روزهای یکم و سیزدهم فروردین ماه تعطیل هستند، تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان‌های این استان پایگاه ثابت انتقال خون وجود ندارد به همین دلیل در ایام نوروز پایگاه‌های انتقال خون به صورت سیار در این شهرستان‌ها برپا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به اینکه متوسط اهدای خون در کشور توسط بانوان 8 درصد است، ابراز داشت: در استان فارس میزان متوسط اهدای خون توسط بانوان حدود 3 درصد از کل خون اهدایی استان را تشکیل می‌دهد که برای ارتقای این درصد باید فرهنگ‌سازی شود زیرا اهدای خون توسط بانوان مشکلی برای سلامتی آنها ایجاد نمی‌کند.

وی در پایان یادآور شد: اهدای خون در شیراز امسال 7.6 دهم درصد و در سطح این استان 8 درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: اهدای خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار