رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
تجهیزات سایر استان ها برای سرعت بخشی به حل مشکلات حوزه زیرساختهای استان ایلام که بر اثر سیل دچار آسیب شده را به کار خواهیم گرفت چراکه امکانات استان برای بازسازی مناطق آسیب دیده جوابگو نیست.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 02 November 2015

بارش بارانهای سیل آسا در هفته گذشته وجاری شدن سیل در اغلب شهرستانهای استان خسارات فراونی رابر ابنیه  وتاسیاسات زیر بنایی استان وارد نمود ،در این بین مسئولین کشوری بمنظور بررسی دامنه خسارات ناشی از سیل به استان ایلام سفرنموده واز نزدیک در جریان امور قرار گرفتند .

در روزهای ابتدایی وقوع این حادثه خسارت زا درایلام ،نوبخت معاون رییس جمهور ازمناطق سیل زده ایلام بازدید نموده ودر جلسه مدیریت بحران استان به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته وتصمیماتی نیز اتخاذ شد.

متعاقب سفر معاون رییس جمهور به ایلام ، آقای نجار معاون وزیر کشور ورییس ستاد بحران کشور نیز با سفر به ایلام از نقاط مختلف شهر ایلام بازدید واز نزدیک در جریان خسارات وارده به شهر وروند عادی سازی وضعیت شهر قرار گرفتند.

به گزارش تابناک ایلام ،به دنبال سفر مقامات کشوری به ایلام در جریان سیل اخیر  روز یکشنبه  علیرضا تابش وارد ایلام شد ودر جریان بازدید از مناطق سیل زده ایلام اظهار داشت: تجهیزات سایر استان ها برای سرعت بخشی به حل مشکلات حوزه زیرساختهای استان ایلام که بر اثر سیل دچار آسیب شده را به کار خواهیم گرفت چراکه امکانات استان برای بازسازی مناطق آسیب دیده جوابگو نیست.

وی بیان داشت: استان ایلام بیش از سایر مناطق سیل زده، آسیب دیده است.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه آخرین ارزیابی ها و برآورد خسارت های ناشی از وقوع سیل در استان ایلام تا اواخر هفته آینده تقدیم هیئت دولت می شود، افزود: تلاش خواهیم کرد خسارت های وارد شده را تا آخرین واحد مسکونی و تجاری جبران کنیم.

وی تصریح کرد: به هر میزانی که خسارت وارد شده، بیش از آن توسط مسئولان برای جبران مشکلات ایجاد شده اعتبار در نظر گرفته می شود.

تابش عنوان کرد: باید در سریعترین زمان ممکن برای واحدهایی که در مسیل ها و مناطق حاشیه ای به صورت غیرمجاز ساخته شده اند چاره اندیشی شده و آنها به مکان های دیگر منتقل شوند تا زمینه تکرار این حوادث ناگوار از بین برود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور امروز از مناطق آسیب دیده از سیل روزهای اخیر در شهر ایلام بازدید کرد.

تابش با حضور در مناطق مختلف شهر از نزدیک در جریان حجم خسارت های سیل کم سابقه در ایلام قرار گرفت.

بارش نزولات جوی در روزهای اخیر که در طول ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده خسارتهای بسیار سنگیی را در حوزه های مختلف زیرساختی، مسکونی، تجاری، کشاورزی و راه های مواصلاتی به بار آورد.

بارش ۳۲۴ میلی متری باران در ایام آخر هفته گذشته باعث وقوع سیل شد، بر اساس آمار ارائه شده در بارش های سیلابی اخیر ایلام چهار نفر جان خود را از دست دادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار