مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان زیتون تولیدی در استان به بیش از 1700 تن برسد.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 31 October 2015
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان زیتون تولیدی در استان به بیش از 1700 تن برسد.

حمیدرضا جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، سطح باغات زیتون در استان کرمانشاه را 974 هکتار اعلام کرد و گفت: 745 هکتار از باغات این استان بارور هستند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.

جهانگیری با بیان اینکه بیشترین زیتون تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو تولید می شود، سطح زیرکشت زیتون در شهرستان دالاهو را 543 هکتار اعلام کرد.

وی افزود: قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه، کرمانشاه، ثلاث باباجانی و جوانرود از دیگر شهرستان های استان هستند که باغ زیتون دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعداد بهره برداران زیتون در استان را 1340 نفر اعلام کرد

جهانگیری متوسط عملکرد زیتون در باغات استان را از 300 کیلوگرم تا پنج تن در هکتار متغیر دانست و گفت: بیشترین برداشت زیتون در واحد هکتار در شهرستان دالاهو انجام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 1700 تن زیتون در استان تولید شود، گفت: سال گذشته نیز میزان زیتون تولیدی در استان همین حدود بود.

وی در ادامه ارقام زیتون موجود در استان را شامل بیش از 35 رقم دانست و گفت: حدود 90 درصد باغات زیتون استان کرمانشاه رقم زیتون زرد است.

وی قیمت فروش زیتون کنسروی را در سال جاری بین دو تا پنج هزار تومان متغیر عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برداشت زیتون کنسروی در استان کرمانشاه از اوایل شهریور ماه آغاز شده است، گفت: برداشت این رقم تا پایان مهر ماه ادامه داشت و از ابتدای آبان ماه تا اواخر آذر ماه نیز کار روغن کشی از زیتون روغنی در استان انجام خواهد گرفت.

جهانگیری افزود: 1650 تن از زیتون تولیدی در استان در سال جاری از نوع کنسروی است که کار برداشت آن به اتمام رسیده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار