در لابلای خطبه های این هفته، امامان جمعه خراسان جنوبی حرف های شنیدنی وجود داشت :
امام جمعه فردوس: هر آنچه از فرزندان سر می‌زند نتیجه عملکرد والدین است/ امام جمعه بشرویه: در یوم الله 13 آبان شعار مرگ برامریکا کوبنده تر طنین انداز شود/ امام جمعه نهبندان: دستگاه دیپلماسی ذره ای از مواضع رهبری عقب نشینی نکند/ امام جمعه سربیشه: عده ای خواستارند تا دیگر علیه آمریکا شعاری داده نشود، آنها طرد خواهند شد
کد خبر: ۱۲۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 31 October 2015

تاکید بر تشدید شعار مرگ بر آمریکا در سیزدهم آبان امسال، محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر در عربستان، وضعیت پدافند عامل و غیرعامل کشور برای مقابله با تهدیدهای ناشی از بحران های طبیعی و فصل الخطاب بودن نظریات مقام رهبری برای دولت در پیام 9 ماده ای مربوط به برجام، عمده ترین موضوعات مشترک خطبه های امامان جمعه این هفته شهرهای بزرگ استان خراسان جنوبی بود.

امام جمعه بیرجند: مساجد ما امروزه تنها به نمازخانه تبدیل شده است

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام علی رضایی امام جمعه بیرجند در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند، به مناسبت های مختلف در هفته گذشته و هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: امسال در سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، باید شعار مرگ بر آمریکا را هر چه محکم‌تر بگوییم تا دشمن بداند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه با فساد، زورگویی و ظلم کنار نمی آید.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از نفوذ دشمن باید از خرافات و خودباختگی برحذر باشیم گفت: دشمن با شیوه‌های مختلف قصد نفوذ در کشور را دارد.

حجت‌الاسلام رضایی‌ دستورات مقام معظم رهبری به دولت در مورد برجام را فصل‌الختام این موضوع دانست و گفت: مردم باید بصیر و آگاه باشند تا عوامل بیگانه نتوانند به کشور ما نفوذ کنند.

امام جمعه بیرجند ‌حکم اعدام شیخ نمر توسط حکام عربستان را هم محکوم کرد و گفت: حکام آل سعود باید بدانند با دادن این حکم، حکم نابودی خود را امضا کرده اند.

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل حجت‌الاسلام رضایی‌ با بیان اینکه دفاع جزئی از حقیقت زنده یک جامعه است گفت: در حال حاضر 60 نوع وجود دارد که کشورها را بدون سلاح نابود می‌کند و از بین بردن اتحاد، شایعات، بحران‌های کاذب اقتصادی و جنگ رسانه‌ای از مهم‌ترین انواع آفندهای غیرعامل است.

وی افزود: 46 نوع بحران طبیعی در دنیا وجود دارد که کشور ایران جزو شش کشور نخست دنیا و چهارمین کشور خاورمیانه از نظر بحران‌خیزی است و ما برای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌ها چاره ای نداریم جز این که زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم.

امام جمعه بیرجند در باره جایگاه مسجد در جامعه اسلامی هم سخن گفت و با اظهار تاسف گفت: امروزه مساجد ما به مساجد سکولار و تنها نمازخانه تبدیل شده است، حال آن که انتظار میرفت مساجد ما مملو از جوانان و نوجوانان باشد تا مساجد به کانون های علم، عرفان و تشکیلات نظام اسلامی تبدیل شوند. نظر من این است که برای جذب جوانان در مساجد باید جاذبه ایجاد کرد. مسجد به جایی گفته می شود که نور الهی در آن جریان داشته باشد و بنابراین باید تلاش‌ کنیم که مساجد به چنین مکانی تبدیل شوند.

وی افزود: انسان مومن باید عاشق مسجد باشد و از طرف دیگر مساجد نیز باید آب حیات و زندگانی را به افراد جامعه بدهند، بنابراین مسئولان مساجد باید به گونه‌ای این آب حیات را در مساجد درست کنند که افراد جامعه به ویژه نسل جوانان مانند ماهیانی که وابسته به آب هستند به سمت مساجد سرازیر شوند.

امام جمعه بیرجند در پایان به ورود دو شهید گمنام در روزهای پیش رو اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در هفته جاری میزبان این دو شهید گمنام است و باید قدر این لحظات را بدانیم و به نحو احسنت از آن استفاده کنیم.

امام جمعه فردوس: هر آنچه از فرزندان سر می‌زند نتیجه عملکرد والدین است

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از بی تفاوتی والدین نسبت به مسائل دینی فرزندان خود انتقاد کرد و گفت: خانواده ها باید فرزندان خود را به سوی نماز و رعایت مسائل شرعی هدایت و تربیت کنند. در واقع هر آنچه از فرزندان سر می‌زند نتیجه کارکرد صحیحیا غلط والدین است و بدون شک بر اساس روایات اسلامی، هیچ ارثی برای فرزندان بهتر از ادب نیست و انسان باید فرزندان خود را به ادب و تربیت اسلامی مزین کند.

حجت‌الاسلام بابایی برگزاری شایسته مراسم عزاداری امام حسین (ع) و ایام تاسوعا و عاشورا را حاصل عملکرد صحیح هیات های مذهبی این شهرستان عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت و امکانات هیات های مذهبی شهرستان در ایام مختلف سال به ویژه ایام شهادت ائمه اطهار (ع) بیشتر استفاده کرد.

وی با گرامیداشتیاد و خاطره 33 هزار شهید دانش‌آموزی، برگزاری شکوهمند مراسم سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌‍‌آموزی را فرصتی برای تقویت شعار مرگ بر آمریکا دانست و گفت: بهترین شعار ما در راهپیمایی روز 13 آبان امسال همچنان مرگ بر آمریکا است.

حجت‌الاسلام بابایی ، تبعید امام (ره) به ترکیه در جریان کاپیتولاسیون، کشتار تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان جلوی دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را سه علت نام‌گذاری روز 13 آبان به روز مبارزه با استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به فرموده امام (ره) انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب نخست بود.

توجه به اهمیت پدافند عامل و غیرعامل از دیگر موضوعات مورد توجه امام جمعه فردوس بود که طی آن از وزارت‌خانه‌ها و موسسات خواست تا آنچه در طرح‌های خود در نظر می‌گیرند با پدافند غیرعامل هماهنگ باشد و منازل و مراکز در اماکنی امن و ایمن بنا و با توسعه فضای سبز در اطراف شهرها از هجوم ریزگردها به شهرها جلوگیری شود.

امام جمعه فردوس همچنین با تقدیر از خدمات شهرداری فردوس در حوزه فضای سبز، مبلمان شهری، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها و نیز آذین‌بندی و زیباسازی سطح شهر، از مردم دعوت کرد تا با پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در ارائه خدمات بهتر و بیشتریاری کنند، زیرا درآمد حاصل از عوارض و پروانه‌های ساختمانی صرف امور عمرانی و خدمات‌رسانی بیشتر به مردم می‌شود.

امام جمعه بشرویه: در یوم الله 13 آبان شعار مرگ برامریکا کوبنده تر طنین انداز شود

حجت الاسلام محمد شمس الدین خطیب جمعه بشرویه، مقاومت در برابر استکبار جهانی را ضرورت همیشه تاریخ دانست و گفت: در یوم الله 13 آبان امسال باید شعار مرگ بر امریکا کوبنده تر باشد و شعار مرگ بر اسراییل را طوفنده تر فریاد بزنیم.

وی از این که انقلاب اسلامی با یکپارچگی ، وحدت و مقاومت، در برابر شیطنت های استکبار جهانی ایستادگی کرده است به عنوان نقطه قوت اتقلاب امام خمینی ره یاد کرد و گفت: امروز فرهنگ شهادت طلبی و ایستادگی در برابر ظلم، زیر چتر ولایت با قدرت ادامه دارد و ما اجازه نمی دهیم که کسی تعرضی به پایگاه فکری اسلام داشته باشد. کما این که تداوم شجره طیبه انقلاب اسلامی در مسیر ارتقا و حاکمیت جهانی، شهدایی همچون محمد حسین فهمیده هستند.

حجت الاسلام شمس الدین به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی هم اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی درس خود را از پیامبر اعظم و در ماجرای محاصره اقصادی و سه ساله رسول الله در شعب ابی طالب گرفته است.

امام جمعه بشرویه افزود: بگو و مگوهای مذاکرات با فصل الخطاب رهبری به پایان رسیده و در این مسیر هرچند برخی اوقات چراغ های سبزی به برخی افراد نشان داده شد، ولی آنچه مهم است فصل الخطاب رهبری است.

حجت الاسلام شمس الدین همسایه داری را از مصادیق تقوای الهی برشمرد و گفت: تکریم جایگاه همسایه و حسن همجواری، در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه نهبندان: دستگاه دیپلماسی ذره ای از مواضع رهبری عقب نشینی نکند

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی خطیب نماز جمعه نهبندان هم موضوع برجام و نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در این خصوص را فصل الخطاب دانست و تاکید کرد: مذاکرات اتمی پروژه ای ملی است که در تمام دولت ها ادامه داشته و هر دولتی به اندازه ی خود آن را پیش برده است.

وی اظهار نظر در این خصوص را خوب توصیف کرد اما گفت: در سال های گذشته هم مذاکرات هسته ای شتاب گرفته بود که به برجام منتهی شد؛ اما باید بدانیم که حرف آخر و دستور آخر را رهبر معظم انقلاب می دهند که در پیام 9 ماده ای این موضوعات را بیان فرموده اند. در نامه برجام هم تاکید رهبر معظم انقلاب این بود که راه های نفوذ دشمن از طریق برجام بسته شود. این مذاکرات پروژه ای ملی است، بنابراین مسئولان دستگاه دیپلماسی نباید ذره ای از مواضع رهبر معظم انقلاب عقب نشینی کنند و توجه داشته باشند که پس از برجام متاسفانه هنوز مقامات آمریکایی لحن خود را عوض نکرده اند در حالی که لازم است آنها چشم های خود را باز کنند و گزینه های ملت ایران را هم در نظر بگیرند.

حجت الاسلام خزاعی در باره هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل به معنی تامین امنیت بدون سلاح است که شرکت در مراسمات عزاداری ائمه اطهار (ع) و شرکت در یوم الله ها، راهپیمایی ها و انتخابات همه در جهت پدافند غیر عامل و امنیت آفرین است. زیرا وقتی دشمن حضور مردم را در مراسمات می بیند حساب کار دستش می آید.

امام جمعه سربیشه: عده ای خواستارند تا دیگر علیه آمریکا شعاری داده نشود، آنها طرد خواهند شد

به گزارش تابناک؛ نماز جمعه این هفته سربیشه در حالی برگزار شد که یکی از شهدای گمنام جنگ تحمیلی هشت ساله میهمان مصلای این شهر بود و حجت الاسلام سنجری امام جمعه سربیشه بعد از اقامه نماز جمعه ، بر پیکر مطهر این شهید گمنام نماز خواند.

امام جمعه سربیشه با تاکید بر این که ملت ما برجام را بدون تایید رهبری قبول ندارد گفت: فرامین رهبری در زمینه برجام ارشادی نیست بلکه فرامین دستوری است که دولت باید رعایت کند.

حجت الاسلام سنجری در خطبه دوم به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: همه تهدیدات نظامی ، زیست محیطی ، غذایی ، فرهنگی و اقتصادی در پدافند غیر عامل جای می گیرد.

وی به نقش پدافند غیر عامل در مباحث اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین به اقتصاد مقاومتی شد و گفت: شعار دادن در زمینه اقتصاد مقاومتی و عمل ننمودن به آن تاسف بار است کما این که عملکرد ادارات در این زمینه صفر است.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به سفر یکی از مسئولین انگلیسی به ایران و سفر او به شهرهای مختلف ایران، اینگونه کارها را قبح زدایی از خباثت های انگلیس و آمریکا معرفی کرد و گفت: مردم ما از این کشورها بیزارند. گر چه عده ای خواستارند تا دیگر علیه آمریکا شعاری داده نشود، اما مردم ما در روز 13 آبان که نماد مبارزه با استکبار است با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی 13 آبان، این گونه افکار را محکوم خواهند کرد تا کسانی که تفکر آنها حول ارتباط با امریکا باشد بدانند در اینده ای نزدیک از سوی مردم طرد خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار