سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان گفت: اطلاعات جامعی در مورد تعداد واحدهای تولیدی استیجاری استان همدان در دست نیست که باید در این خصوص یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 30 October 2015

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان گفت: اطلاعات جامعی در مورد تعداد واحدهای تولیدی استیجاری استان همدان در دست نیست که باید در این خصوص یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

به گزارش فارس، احمد فضلعلی درکارگروه اقتصادی در استانداری همدان اظهار کرد: جهت محور اقتصاد در کشور اقتصاد مقاومتی است که باید در استان همدان نیز به صورت جدی، محوری و عملی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان همدان اهمیت بسزایی دارد، افزود: در هر جلسه از برگزاری کارگروه اقتصادی باید موضوعات مربوط به این بخش پیگیری شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: در حوزه بیمه و مشکلات آن نیز باید شرکت‎های بیمه همکاری لازم را با سازمان جهاد کشاورزی در زمینه کاهش خسارات داشته باشد.

وی در خصوص استیجاری بودن واحدهای تولیدی در استان همدان نیز گفت: متأسفانه در این زمینه اطلاعات جامعی در دست ما نیست که باید در این خصوص یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

فضلعلی در ارتباط با نصب دستگاه‌های هواشناسی برای اراضی کشاورزی نیز اضافه کرد: در اجرا مشکلات خاصی وجود دارد زیرا نصب این دستگاه‌ها در باغات هزینه‌بر است.

وی ادامه داد: باید در این خصوص یک برنامه جامع بین سازمان کشاورزی، هواشناسی و بانک‎ها به وجود آید تا با ارائه راهکارها کشاورزی استان تقویت شود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز اظهار کرد: یکی از ضربه‌ها در بخش کشاورزی تنش اقلیمی است که در استان همدان نیز همواره با این مشکل مواجه هستیم.

سید مهرداد حسینی افزود: در مدت بارندگی اخیر در همدان ما یک چهارم بارندگی را دریافت کرده‌ایم که در 6 ساعت اخیر 76 میلی‌متر بارندگی در منطقه تاریک‌دره گزارش شده است.

وی در پایان در مورد جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی گفت: با نصب دستگاه‌هایی برای هشدار سرمازدگی به کشاورز می‌توانیم از بروز خسارت‌های احتمالی و غیر قابل جبران در این بخش پیشگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار