دومین ماه پاییز با سامانه بارشی جدید در آسمان استان قزوین همراه شده تا نوید روزهای پر بارشی را در روزها و ماه‌های آینده دهد/رئیس اداره راه و شهرسازی الموت گفت: راه ارتباطی شش روستا در الموت که به دلیل جاری شدن سیل بسته شده بود با تلاش راهداران منطقه بازگشایی شد/مدیرکل پزشکی قانونی قزوین از کاهش 13 درصدی پرونده‌های خودکشی در این اداره‌کل خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 31 October 2015
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین در گفت‌وگو با تسنیم:
امکانات و خدمات شهری در جنوب قزوین توسعه می‌یابد
معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: با توجه به ضرورت توزیع عادلانه خدمات در شمال و جنوب شهر و برخورداری مناطق محروم از امکانات شهری، این خدمات در جنوب شهر قزوین توسعه می‌یابد.

حمیدرضا الموتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری اظهار داشت: همواره توزیع امکانات شهری در شمال و جنوب شهر یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها در تمام کشور بوده و هست که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

وی افزود: در همین راستا شهرداری قزوین با تدابیر ویژه‌ای این معضل را تا حدودی برطرف کرده و با ایجاد امکانات در جنوب شهر قزوین تا حدودی این خلأ جبران شده و افزایش سطح رفاه عمومی در مناطق جنوب شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه بافت جنوبی شهر قزوین تا حدودی جزو بافت فرسوده شهری است و به طور معمول عرض کوچه‌ها در این مناطق کم است، بنابراین عرضه خدمات نیز برای شهرداری قزوین کار دشواری است، ولی با این حال خدمات شهری تا حدودی در این مناطق عرضه شده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد رفاه نسبی در این مناطق شهری به لحاظ فضای سبز تصریح کرد: احداث پارک بزرگ ملاخلیلا در جنوب شهر قزوین که برای استفاده ساکنان این منطقه و نیز سرویس‌دهی به مسافرانی که از این منطقه عبور می‌کنند گواهی بر این مدعاست.

الموتی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از معضلاتی که در مناطق جنوبی شهر وجود دارد این است که جمع‌آوری پسماند خانگی در این مناطق به دلیل تنگی کوچه‌ها کار دشواری است، ولی با تمام این وجود این کار به سختی صورت گرفته و پسماند این مناطق ساماندهی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به ساماندهی روزبازارها عنوان کرد: در راستای افزایش رفاه حال شهروندان و ساکنان جنوب شهر روزبازارها ساماندهی شده که به دلیل احداث تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) روزبازار روبروی امامزاده حسین در آیده نزدیک به فضای باز مقابل امامزاده سلطان سید محمد منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت توزیع عادلانه خدمات در شمال و جنوب شهر و برخورداری مناطق محروم از امکانات شهری، این موضوع در دستور کار جدی و بیش از پیش شهرداری قزوین قرار گرفته است.
***
تداوم بارش‌های پاییزی در قزوین
دومین ماه پاییز با سامانه بارشی جدید در آسمان استان قزوین همراه شده تا نوید روزهای پر بارشی را در روزها و ماه‌های آینده دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با ورود سامانه جدید بارشی و فعالیت این سامانه که از دو روز گذشته وارد آسمان استان قزوین شده، دمای هوا در دو روز گذشته کاهش چند درجه‌ای پیدا کرده و گرچه موجب سردی هوا شده، اما سبب شده تا پاییز خنکی به مشام برسد.

دومین ماه پاییز و دومین بارش فراگیر در استان دو روزی می‌شود که آغاز شده و تداوم بارش‌های پاییزی موجب شده تا نفش آسمان باز شود و ضمن طراوت هوا خوشحالی مردم را به همراه داشته باشد.

با ادامه بارش‌ها خیابان‌ها و معابر هم به رسم همیشگی، پر از آب شدند، ضمن اینکه با شروع موج جدید بارش‌ها مزارع کشاورزی هم برای کشت پاییزه گندم و جو آماده شده است.

با تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده اداره کل هواشناسی یک بار دیگر در خصوص آبگرفتگی معابر و سیلابی هشدار داده است.

ندا مشاطان کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین از کاهش 5 تا 10 درج‌ای دما تا دو روز آینده در آسمان استان خبر داد.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا شنبه آینده در آسمان قزوین افزود: با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش محسوس دما پدیده مه و بارش برف در قلل و ارتفاعات قزوین پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی تا دو روز آینده بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش بادهای شدید همچنان در استان ادامه دارد.

مشاطان همچنین به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در استان قزوین هشدار داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین با اشاره به میزان بارندگی دو روز اخیر در آسمان استان گفت: شب گذشته در قزوین میزان بارش 14 میلیمتر بود که

این میزان بارش در سیردان 17 میلیمتر بوده و بیشترین میزان بارندگی را در آسمان استان به نام خود ثبت کرد.

وی دمای روز گذشته قزوین را بین 10 تا 19 درجه و دمای امروز استان را به ترتیب در سردترین و گرم ترین ساعات بین 8 تا 15 درجه اعلام کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین عنوان کرد: شهرهای سیردان و کوهین هم به ترتیب با 7 و 22 درجه سانتیگراد سردترین و گرم‌ترین مناطق استان در 24 ساعت گذشته بودند.

مشاطان خاطرنشان کرد: از اواخر وقت شنبه هفته آینده سامانه بارشی دیگری منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به دلیل همراهی آن با نفوذ زبانه‌های پرفشار، وزش بادهای شدید سرد شمالی و در بعضی ساعات بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است؛ سامانه بارشی که از دو روز گذشته وارد آسمان قزوین شده تا یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.
***
رئیس راه و شهرسازی الموت:
مسیر روستاهای سیل زده در استان قزوین بازگشایی شد
رئیس اداره راه و شهرسازی الموت گفت: راه ارتباطی شش روستا در الموت که به دلیل جاری شدن سیل بسته شده بود با تلاش راهداران منطقه بازگشایی شد.
ابوالفضل لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بازگشایی مسیرهای این منطقه اظهارداشت: در پی بارشهای اخیر در استان قزوین بویژه در مناطق کوهستانی شاهد جاری شدن سیل بودیم که برخی مسیرها دچار آبگرفتگی و مسدود شد.

وی افزود: راه دسترسی شش روستا در منطقه الموت به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیل و نیزریزش کوه مسدود شده بود که پس از ساعتها تلاش راهداران این مسیرها بازگشایی شد.

لطفی تصریح کرد: راه دسترسی روستاهای سفیدآب، یارود، گرمک، عباسک، کلایه و کلیمن در الموت غربی که به علت بارش شدید، جاری شدن سیل و ریزش کوه مسدود شده بود با تلاش راهدارن با استفاده از ماشین آلات سنگین راهداری بازگشایی شد.

وی افزود: با توجه به بارش روزهای گذشته هم اکنون شاهد کندی تردد و آب گرفتگی در برخی محورهای منطقه الموت شرقی خصوصا حد فاصل دوراهی گازرخان تا روستای گرمارود هستیم که راهداران به همراه دو دستگاه لودر و یک دستگاه گردیدر با حضور موثر در این محورها آماده انجام اقدامات لازم برای تسهیل در ترد مسافران هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی الموت با اشاره ادامه بارش ها و احتمال ریزش برف در ارتفاعات این منطقه تاکید کرد: از مردم درخواست می شود از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت نیاز به تردد در مسیرهای کوهستانی از کامل بودن امکانات زمستانی وسیله نقلیه خود اطمینان پیدا کنند.

همچنین ابراهیم آزاد رئیس اداره راه و شهرسازی کوهین از امداد رسانی توسط راهداران طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: بارشهای چند روز گذشته موجب جمع شدن آب در زیرگذرهای آقابابا و جم جرد شده بود که با حضور به موقع راهداران و استقرار تجهیزات راهداری به طور همزمان با پمپاژ آبها جمع شده و مسیرها بازگشایی شد.

آزاد افزود: کاهش دید و باران شدید باعث بروز سوانح جاده ای و نیز ایجاد برخی مشکلات برای مسافران در طول مسیرها شده که پرسنل راه و شهرسازی به همراه تجهیزات و ماشین آلات راهداری با گشت مداوم در مسیرها مشغول امداد رسانی و رفع مشکلات احتمالی هستند.
***

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین:
تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی و رزمایش پدافند غیر عامل
مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین به تشریح برنامه ‌های هفته بسیج دانش آموزی و رزمایش پدافند غیر عامل استان قزوین پرداخت.
سرهنگ رضا اسفندیاری مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین با حضور در نشست خبری ویژه هفته بسیج دانش آموزی که با حضور خبرنگاران و پایگاه های خبری مطرح استان برگزار شده بود برنامه های ویژه هفته بسیج دانش آموزی را عنوان کرد.

اسفندیاری اظهار کرد: امسال شهید شاخص بسیج دانش آموزی شهید بهمن بیگ زاده است که پیکر پاکش پس از 32 سال در کربلای ایران شناسایی و در آبیک تشییع شد، می باشد.

این مسئول با تاکید بر نقش جوانان در پویایی جامعه اذعان کرد: جوانان هستند که می توانند جامعه را شکوفا کنند و افق های روشن آینده را بنمایانند و جوانان ایران اسلامی نیز همیشه و در همه زمان ها این گونه رفتار نموده اند.

وی به نقش پررنگ جوانان ایران در طول تاریخ اشاره کرد و توانایی آنان را در حفظ ایران در مقابل دشمنان بی نظیر دانست چرا که دفاع مقدس تنها دوره ای از تاریخ است که  هیچ تکه ای از خاک ایران به چنگ دشمنان نیامده است.

اسفندیاری با تقسیم سه بخشی نقش جوانان در سربلندی ایران اسلامی بیان کرد: انقلاب ما تنها از طریق جان فشانی های جوانان به بار نشست و پس از آن هم به تاسی از نهضت سرخ عاشورایی و تربیت زینب گونه ای که مادران ما انجام دادند جوانان توانستند در دوره جنگ به موفقیت و نصر دست یابند.

وی ادامه داد: در دوره و زمانه ای که حجمه های فرهنگی از هر سو ما را نشانه رفته اند باز هم این جوانان هستند که ایستادگی می کنند و به عنوان افسران جنگ نرم به مقابله با این برخورد ها برخواسته اند و به جامعه نورانیت هدیه می دهند.

 اسفندیاری در ادامه مهمرین وظیفه بسیج دانش آموزی را تربیت نیرو وکادر انقلابی برای برپایی اهداف انقلاب و در ادامه سربازی برای امام زمان معرفی کرد.
***

برنامه های ویژه هفته بسیج دانش آموزی

سرهنگ اسفندیاری در ادامه این نشست برنامه هفته بسیج دانش آموزی شروع برنامه ها را با دیدار اعضا، سر مربیان، مربیان و مسئولین حلقه های سالحین با استاد این حلقه ها حجت الاسلام اسلامی عنوان کرد.

در ادامه و در آغاز هفته بسیج دانش آموزی روز پنج شنبه 7/8 /94 تجدید میثاق با شهدا با حضور در مزار شهدا و عطر افشانی در این مکان توسط دانش آموزان صورت خوا هد گرفت.

جمعه /88/94 با عنوان دانش آمور بسیجی انتظار و عدالت خواهی تشکیل حلقه صالحین در مصلا های نماز جمعه و سپس شرکت در نماز جمعه با لباس های یک دست، برگزاری همایش دوچرخه سواری رهروان شهدا و بزرگداشت شهید بهمن بیگ زاده، کوهپیمایی و دو رهروان شهدا ار برنامه های ویژه در این روز می باشد.

شنبه 9/8/94 آیین صبح گاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شجاعت در تمام مدارس استان برگزار می گردد.

یکشنبه 10/8/94 با عنوان دانش آموز بسیجی بصیرت و ولایت مداری برنامه یادواره280 دانش آموز شهید استن و شهید بیگ زاده در سالن سازمان تبلیغات اسلامی و اجرای رزمایش پدافند غیر عامل را شامل خواهد شد.

دوشنبه11/8/94 به نشست فرماندهان، نخبه های علمی، هنری و ورزشی با استاندار اختصاص یافته است.

روز چهارشنبه 13/8/94 آخرین روز این هفته و همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دانش آموزان قزوینی در مقابل مدرسه شیخ الاسلام حضور می یابند و با راهپیمایی انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می نمایند و در کنار آن مسابقه نقاشی با موضوع مرگ برآمریکا نیز برگزار می گردد.
***
کاهش 13 درصدی پرونده‌های خودکشی در پزشکی قانونی قزوین
مدیرکل پزشکی قانونی قزوین از کاهش 13 درصدی پرونده‌های خودکشی در این اداره‌کل خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرداد تائبی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه این استان که در سالن جلسات اداره‌کل پزشکی قانونی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مربوط به خودکشی در این اداره‌کل طی سال 93 نسبت به سال 92 در مجموع 13 درصد کاهش داشت، افزود: تعداد کل معاینات سرپایی انجام شده در این اداره‌کل طی سال 92 معادل 33 هزار و 643 مورد بود که 11 هزار و 61 مورد از آن‌ها به پرونده‌های نزاع و درگیری اختصاص داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی قزوین ادامه داد: همچنین 32 هزار و 775 مورد معاینه سرپایی طی سال 93 در این اداره‌کل صورت گرفت که 9 هزار و 944 مورد از آن‌ها مربوط به نزاع و درگیری بود.

تائبی تصریح کرد: سال 92 تعداد 758 فقره پرونده حوادث ناشی از کار در اداره‌کل پزشکی قانونی قزوین مورد بررسی قرار گرفت که سال 93 تعداد آن‌ها با 9 درصد کاهش به 691 مورد رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی قزوین اضافه کرد: پرونده‌های مصدومان ناشی از تصادفات در سال 92 تعداد 5 هزار و 332 مورد بود که در سال گذشته به 5 هزار و 202 مورد رسید و این موضوع حاکی از کاهش دو درصدی است.

وی با بیان اینکه یکی از واحدهای تخصصی در اداره‌کل پزشکی قانونی قزوین واحد کمیسیون تخصصی است که در آن از پزشکان متخصص و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بهره‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی بودن این کمیسیون، فقط پرونده‌هایی که نیاز قطعی به نظر کمیسیون داشته باشند به آن ارجاع می‌شوند.

تائبی عنوان کرد: سال 92 تعداد 134 پرونده به این کمیسیون ارجاع شد و مورد بررسی قرار گرفت که در سال 93 تعداد آن‌ها 123 مورد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی قزوین یادآور شد: همچنین تعداد پرونده‌های ارجاع شده به این اداره‌کل طی فروردین‌ماه 93 در حوزه نزاع و درگیری 758 فقره و در فروردین‌ماه امسال 708 فقره بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و یاران شهیدش اضافه کرد: تلاش اداره‌کل پزشکی قانونی قزوین همچون دیگر زیرمجموعه‌های قوه قضائیه جلب رضایت مردم در راستای اجرای عدالت است.

مدیرکل پزشکی قانونی قزوین با اشاره به اختصاص زمین برای احداث سالن تشریح در شهرستان تاکستان بیان کرد: سال گذشته در شهرستان تاکستان قطعه زمینی به مساحت 800 متر مربع برای احداث سالن تشریح در نظر گرفته شد.

تائبی عنوان کرد: اعتبارات لازم برای ساخت این سالن باید از منابع استانی تأمین شود و در صورت تحقق این امر بسیاری از امور مربوط به پزشکی قانونی نظیر معاینات در همان شهرستان و بدون نیاز به مراجعه به مرکز استان انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی قزوین در خصوص شهرستان آوج نیز خاطرنشان کرد: با توجه به دوری مسافت شهرستان آوج از مرکز استان لازم است کارهای مربوط به پزشکی قانونی در همان شهرستان به انجام برسد تا نیازی به مراجعه مردم به قزوین نباشد.

وی اظهار داشت: اعلام کرده‌ایم که هر شخصی را که دادگستری آوج برای انجام معاینات پزشکی در این شهرستان به اداره‌کل پزشکی قانونی قزوین معرفی کند حاضر به همکاری با آنان هستیم اما تاکنون هیچ پزشکی برای این کار تمایل نداشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی قزوین یادآور شد: در حال حاضر پزشکی قانونی غیر از مرکز استان در چهار شهرستان شامل تاکستان، بویین زهرا، آبیک و البرز فعالیت دارد.

تائبی اضافه کرد: همچنین یک سالن معاینات تخصصی اجساد در ساختمانی مستقل در محوطه سازمان آرامستان‌های قزوین فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار