بسته خبری:
تکرار تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین-کرج/ساختمان الحاقی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد./مديركل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين گفت: در مهر ماه سال جاری، تردد ۱۶ ميليون و ۹۸۷ هزار و ۵۲۱ وسيله نقليه در محورهای مواصلاتی استان قزوين به ثبت رسيد.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 29 October 2015
تکرار تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین-کرج

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هر ساله آغار فصل پاییز و بارش‌ باران همواره نویدبخش هوایی باطراوت و سالم و همچنین افزایش سطح آب‌های زیرزمینی است ولی متاسفانه برخورد زنجیره‌ای خودروها و خسارات جانی و مالی ناشی از این تصادفات شیرینی آن را به کام بسیاری تلخ کرد.

افزایش سطح آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از خشکسالی را می‌توان از جمله مزیت‌های مهم و اساسی بارش برف و باران در فصل پاییز برشمرد که مسئولان و مدیران باید در زمینه ذخیره‌سازی مطلوب آب‌های زیرزمینی اقدامات لازم را انجام دهند.

رعایت قوانین رانندگی و احتیاط در جاده‌ها و سفرهای برون‌شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه عدم رعایت این موارد به ویژه در روزهای بارانی که لغزندگی جاده‌ها را در پی دارد، ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به وجود آورد.

بهرام زینلی رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به بروز تصادف زنجیره‌ای 200 دستگاه خودرو در آزادراه کرج- قزوین اظهار داشت: بارندگی و لغزندگی جاده‌ها سبب بروز تصادف زنجیره‌ای بیش از 200 دستگاه خودرو در آزادراه کرج – قزوین شد.

وی ادامه داد: انحراف از مسیر یک دستگاه تریلی و ورود به لاین جنوبی آزادراه کرج- قزوین سبب بروز تصادفی زنجیره‌ای و ترافیک بسیار سنگین در این محور مواصلاتی شد.

زینلی خاطرنشان کرد: رعایت احتیاط در جاده‌ها به ویژه در روزهای بارانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که رانندگان باید همواره نسبت به این امر و همچنین رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی توجه داشته باشند.

کارشناسان سه عامل تولید خودروهای با ایمنی پایین، خطر آفرین بودن و استاندارد نبودن جاده‌های کشور و همچنین پایین بودن سطح فرهنگ رانندگی را از جمله علل تصادفات جاده‌ای و بروز خسارات جانی و مالی عنوان می‌کنند.

آزاده راه کرج – قزوین محور مواصلاتی استان‌های غرب کشور با پایتخت و از جمله اتوبان‌های پرتردد کشور به شمار می‌رود که براساس گفته رئیس پلیس راه استان قزوین و کارشناسان از سطح استاندارد پایینی برخوردار است که همین امر سبب بروز تصادفات بسیاری در این آزادراه می‌شود.

خوشبختانه تصادف زنجیره‌ای 200 دستگاه خودرو در آزادراه کرج – قزوین خسارت جانی در پی نداشت و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.
***

با حضور مسئولان استانی و اساتید کشوری صورت گرفت
کلنگ‌زنی ساختمان الحاقی شماره ۲ دانشکده دندانپزشکی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ساختمان الحاقی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در فاز نخست با حضور مسئولان استانی و اساتید کشوری ظهر امروز کلنگ‌زنی شد.

پرویز پدیسار در این خصوص اظهار کرد: دانشجویان فعلی دانشکده دندانپزشکی قزوین در 6 رشته و 2 مقطع تحصیل می‌کنند و بالغ بر 340 نفر می‌باشند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تصریح کرد: ساختمان الحاقی این مجموعه به فضای موجود اضافه می‌شود و ارتقای توان آموزشی و درمانی حوزه دندانپزشکی قزوین را به همراه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به زیرساختهای آموزشی و درمانی موجود در دانشکده دندانپزشکی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین و فشرده بودن خدمات ارائه شده تلاش می‌شود این خدمات به نحو مطلوب‌تری در اختیار دانشجویان و عموم شهروندان قرار گیرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین خاطرنشان کرد: رشته‌‌های فعلی این دانشکده شامل دکتری دندانپزشکی عمومی، ارتودنسی، دندانپزشکی اطفال، عصب‌کشی، جراحی لثه و ترمیمی بوده و خدمات آموزشی در 2 مقطع دکتری و دستیار تخصصی ارائه می‌شود.

پدیسار در خصوص مشخصات عمرانی پروژه نیز یادآور شد: ساختمان الحاقی دانشکده دندانپزشکی قزوین در فاز نخست با متراژ 1200 متر مربع و در دو طبقه با سازه بتنی احداث می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ساختمان الحاقی یاد شده در ضلع شمالی دانشکده فعلی قرار دارد و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان احداث می‌شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود ساختمان جدید در مدت یک سال احداث شده و برای ترم دوم سال 1395 خدمات لازم را به دانشجویان ارائه کند.

وی در پایان تأکید کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه ارزشمند آموزشی از محل تسهیلات ملی تامین شده و انتظار می‌رود موجب رشد و پویایی حوزه دندانپزشکی قزوین در زمینه آموزش و درمان شود.
۱۶ميليون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوين ثبت شد
***
۱۶ميليون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوين ثبت شد
مديركل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين گفت: در مهر ماه سال جاری، تردد ۱۶ ميليون و ۹۸۷ هزار و ۵۲۱ وسيله نقليه در محورهای مواصلاتی استان قزوين به ثبت رسيد.
رحمت شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دستگاه های تردد شمار اين اداره كل در جاده های استان قزوين اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رساند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دريافتی از ۴۲  سامانه تردد شمار برخط راهها در محورهای مواصلاتی استان قزوين، آمار كل تردد درمهر ماه سال جاری ۱۶ ميليون و ۹۸۷ هزار ۵۲۱ وسيله نقليه بوده كه ۱۶.۲۵  درصد از كل اين تردد سهم وسايل نقليه سنگين بوده است.

شعبانی بیان کرد: محور بوئين زهرا- ساوه و بالعكس با ۱۲۸ هزار و۷۹۲ وسيله، بيشترين تردد وسايل نقليه سنگين را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: متوسط نرخ جريان ترافيک كه معادل تعداد كل خودروهايی كه از يک مقطع و يا يک خط عبوری در يک بازه زمانی عبور می کنند در سطح راههای مواصلاتی استان معادل۵۶۲ وسيله نقليه در ساعت بوده، كه بيشترين نرخ اين جريان ترافيكی مربوط به آزاد راه آبيک- قزوين با نرخ جريان تردد  یک هزارو۹۳۳ وسيله نقليه در ساعت بوده است.

شعبانی، سرعت متوسط تردد در شبكه راههای دارای تردد شمار استان در این مدت را ۹۵ كيلومتر در ساعت عنوان كرد و گفت: بيشترين سرعت متوسط در اين مدت ۱۰۵ كيلومتر درساعت مربوط به آزاد راه زنجان- قزوين بوده است.

وی افزود: كمترين نرخ جريان ترافيک در مهر ماه با ۱۳۴ تردد وسيله نقليه در ساعت مربوط به محور معلم كلايه- قزوين بوده است.

شعبانی تصریح کرد: ۲۳ درصد وسايل نقليه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بين دوخودرو را رعايت نكرده اند و بيشترين تخلف عدم رعايت فاصله طولی مجاز مربوط به آزاد راه آبيک- قزوين با ۵۲۱ هزار و۵۸۵ وسيله نقليه به ثبت رسيده است.

مديركل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين گفت: تصادفات زنجيره ای بوقوع پيوسته در اين محور بیانگر عدم رعايت فاصله طولی مجاز توسط رانندگان خصوصاً در مواقع بارندگی و لغزندگی سطح جاده است.

شعبانی تصريح كرد: شهروندان عزيز قبل از آغاز سفر در صورتی که شرایط جوی بارندگی، رعد و برق و مه گرفتگی است، ضمن توجه به توصيه های ايمنی با سرعت مطمئنه كه حداقل ۳۰ الی ۴۰ كيلومتر در ساعت كمتر از سرعت مجاز محور است رانندگی کرده و همچنين با بهره گيری از سامانه پيام كوتاه ۱۴۱ قبل از آغاز سفر از آخرين وضعيت اطلاعات راهها و تعيين مبداء و مقصد سفر خود اطلاع حاصل کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: رانندگان در سفرهای خود در فصل های پاییز و زمستان که تغییرات دمایی و جوی ناپایدار و نوسان دارد، با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پایبندی به نکات ایمنی، از بروز حوادث خطرناک جاده ای برای خود و ساير ماشین های عبوری اجتناب کنند.
***

بارش باران تا اوایل هفته آینده در استان قزوین ادامه دارد
قزوین - ایرنا - کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین از ادامه بارش ها تا اوایل هفته آینده در این استان خبر داد.
بارش باران تا اوایل هفته آینده در استان قزوین ادامه دارد
مهدی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، هوای استان تا روز شنبه هفته آینده تحت تاثیر سامانه بارشی فعال قرار دارد که پیامد آن بارش متناوب باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید خواهد بود.
وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا /جمعه/ با نفوذ جریان سرد شمالی، ضمن کاهش محسوس دما در ارتفاعات نیز پدیده مه و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.
به گفته این کارشناس هواشناسی، از اواخر وقت شنبه هفته آینده نیز به تدریج هوای استان تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به میزان بارندگی های 24 ساعت گذشته در این استان، گفت: بیشترین میزان بارش مربوط به شهر سیردان در بخش طارم سفلی با 17 میلی متر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 16.3 میلی متر گزارش شده است. 
آخوندی خنک ترین مناطق شهری استان قزوین طی شبانه روز گذشته را کوهین و سیردان در بخش طارم سفلی با 7 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام و اظهارکرد: طی این مدت نیز شهر آبیک با 22 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین نقطه این استان گزارش شده است. 
وی اضافه کرد: طی همین مدت دمای شهر قزوین بین 10 تا 19 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
***
قاچاق کالا در حال شکستن کمر اقتصاد کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار قزوین گفت: امروز قاچاق کالا در حال شکستن کمر اقتصاد کشور است و همین افراد خطرات را برای سود بیشتر به جان می پذیرند.

گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مرتضی روزبه در جلسه صبحانه کاری با موضوع بررسی وضعیت تولید پسته در استان بیان کرد: هر روز ما با واقعیت هایی مواجه هستیم که اگر ریشه یابی نشود نمی توان مشکلات را حل کرد بنابراین باید راهکار عملیاتی که منجر به حل مشکل خواهد شد ارائه کرد تا بتوان به اهداف دست یافت.
 
وی با اشاره به اهمیت پسته به عنوان محصول استراتژیک استان اضافه کرد: پسته به عنوان یک محصول مهم به لحاظ کشت، اقتصاد و همچنین قدرت کشت آن در قزوین اهمیت بسیار و قدمت بسیاری زیادی نیز در قزوین دارد .
 
استاندار قزوین ادامه داد: نباید به این عنوان امیدوار باشیم که پسته یک درخت باستانی و تاریخی است بلکه باید به عنوان یک محصول مدرن به آن نگریست و به شیوه های نوین به کشت آن پرداخت .
 
وی افزود: باید ریشه یابی و علت یابی شود که چرا پسته قزوین روبه کاهش عملکرد است؛ با بی رغبتی و بی حالی نمی توان مشکلات را حل کرد باید با تکیه بر عوامل انسانی کارآمد مشکل را حل کرد .
 
روزبه اعلام کرد: عرصه اقتصاد عرصه رقابت است و برای ماندن در این عرصه باید محصول خوب و با کیفیت تولید کرد .
 
وی با تأکید بر تقویت و فعالیت بیشتر تشکل های صنفی کشاورزی تصریح کرد: دفتر امور تشکلات کشاورزی باید پر قدرت تر از سازمان جهاد کشاورزی باشد تا بتواند مشکل تولید کنندگان بخش را حل کند استاندار قزوین با اشاره به اهمیت آب در بخش های مختلف به خصوص کشاورزی توضیح داد: بحث اقتصاد آب را باید جدی گرفت چون در اقتصاد ما نقش بسزایی دارد بنابراین واحدهای تولیدی باید به اقتصاد آب اهمیت دهند تا از این مایه حیاتی به نحو مناسبی  بهره برداری کرد .
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای جدی ما برای تقویت بخش کشاورزی باید در توسعه صنایع تبدیلی این بخش باشد .
 
در ادامه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و بروز کم آبی در استان کشت پسته نقش بسزایی دارد .
 
نیاز علی ابراهیمی پاک عنوان کرد: 3 هزار هکتار پسته کاری در استان داریم که 2 هزار و 500 هکتار آن مدرن و 500 هکتار سنتی است .
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: سال گذشته در ایران 230 هزار تن پسته تولید شده که 165 هزار تن آن صادر شده است .
 
علی اکبری افزود: چیزی که شاهد آن هستیم کاهش سطح باغات وافزایش تولید در واحد سطح است که بیشتر برنامه ریزی ما افزایش عملکرد در واحد سطح است .
 
وی یادآور شد: چیزی که در دنیا هست و ما از آن عقب مانده ایم، بهره مندی از تکنولوژی جدید است که باید با استفاده از فناوری های جدید به سمت افزایش تولید در واحد سطح حرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار