رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شورا و شهرداری اردبیل در ایجاد فضای پرنشاط برای انتخابات پیش‌روی مجلس و همچنین مجلس خبرگان رهبری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا زمینه ارتقای مشارکت مردم فراهم آید.
کد خبر: ۱۱۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 28 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت امشب در نود و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به ابلاغیه اخیر وزارت کشور در عدم دخالت شوراها و شهرداری‌ها در انتخابات و استفاده نکردن از امکانات این نهادها برای کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در کنار مراقبت و صیانت از این امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم و عدم ورود به تبلیغات انتخاباتی سعی خواهیم کرد فضا را برای مشارکت بالای مردم و انتخاباتی پرشور و حرارت فراهم آوریم.

وی نقش تعیین کننده مردم را در تعیین سرنوشت قوه مقننه و تشکیل مجلسی زیبنده نظام اسلامی بیان کرد و گفت: شوراها در انتخابات مجاب هستند و خیلی از آنها تلاش می کنند تا عرصه را مهیا و فراهم کنند تا انتخابات به بهترین شکل انجام شود اما در این بین شوراها و شهرداری‌ها از ورود مستقیم به انتخابات و دخالت در آن منع شدند ولی سعی خواهیم کرد تا کوره انتخابات گرم بماند چرا که اصل حضور در انتخابات یک تکلیف ارزشی، الهی و انتخاباتی است.

خوشبخت ضرورت حضور قاطبه مردم را در انتخابات پیش‌رو یادآور شد و افزود: دشمنان نمی‌خواهند این ملت در صحنه انتخابات فعالانه و با صلابت و قدرت حاضر شوند در حالی که همه باید سعی کنیم تا زمینه مشارکت واقعی مردم فراهم آید.

وی افزود: ما به شهرداری و دیگر متولیان به عنوان دیده‌بانان شورای شهر توصیه کردیم تا مراقبت بیشتری از اموال، تجهیزات و امکانات شهرداری در هنگامه انتخابات داشته باشند تا مبادا متهم به طرفداری از یک کاندیدای خاص شویم به طوری که راه‌اندازی هرگونه کارناوال تبلیغاتی در مجموعه شورا و شهرداری ممنوع بوده و در این زمینه باید بیشتر متولیان امر مراقب باشند.

رئیس شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و حضور باشکوه مردم در تعزیه حسینی بیان کرد: در کنار محب امام حسین (ع) بودن باید سیره واقعی او مورد توجه قرار گیرد به طوری که در رفتار و منش و کردارمان تابع مرام و مکتب حسینی بوده و قدم در جای پای امام و مقتدرمان بگذاریم.

خوشبخت امام حسین(ع) را شهید راه بصیرت و احیای امر به معروف و نهی از منکر توصیف کرد و گفت: ما افتخار می‌کنیم که امروز با تبعیت از فرهنگ حسینی تمام سردمداران کفر را مغلوب کرده و زمینه ذلت و خواری آنها را فراهم کردیم چرا که ما پیرو همان مکتب و نهضتی هستیم که شهید راه حق امام حسین (ع) در سخت‌ترین شرایط و بحبوحه قتل و غارت در میدان کربلا در احیای امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت اقامه کرده و به انجام فریضه الهی مسرور شده است.

وی کلام حضرت زینب (س) را در مورد زیبایی‌های دشت نینوا بیان کرد و گفت: این زیبایی همان معارف و فضایل سیره اسلامی است که در مکتب امام حسین (ع) ظهور و بروز و تجلی پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر اردبیل در ادامه به تفاهمنامه بین شورای شهر و شهرداری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکی از دغدغه‌‌ها و آسیب‌های جامعه ما امر گرایش به اعتیاد است که اگر مراقبتی انجام نشود قطعا آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خوشبخت در پایان سخنان خود یادآور شد: امیدواریم با تفاهمنامه‌ای که شورا و شهرداری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نهادهای زیرمجموعه به امضا رسانده تلاش برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به سرعت انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار