دستگاه‌هایی که زباله تولید می‌کنند اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید هزینه تمام شده حمل زباله را به شهرداری پرداخت کنند که از آن تاریخ تاکنون هیچ کدام از دستگاه های دولتی و غیردولتی شهر یاسوج هزینه حمل زباله پرداخت نکرده اند
کد خبر: ۱۱۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 28 October 2015
شهرداری یاسوج با ارسال جوابیه‌ای به اظهارات «مسئولان دانشگاه یاسوج» پاسخ داد.
 متن این پیام بدین شرح است؛
با سلام؛
احتراما در پاسخ به مطلب با تیتر «انتقاد دانشگاه یاسوج از عملکرد شهرداری» منتشر شده در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۴ در سایت خبری کبنانیوز شایسته است نسبت به درج جوابیه حاضر مطابق با قانون رسانه‌ها و مطبوعات در همان صفحه و با همان تیتر جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید.
بر اساس قانون مدیریت پسماند که از سال ۱۳۸۳ تصویب و ابلاغ گردیده است، دستگاه‌هایی که زباله تولید می‌کنند اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید هزینه تمام شده حمل زباله را به شهرداری پرداخت کنند که از آن تاریخ تاکنون هیچ کدام از دستگاه های دولتی و غیردولتی شهر یاسوج هزینه حمل زباله پرداخت نکرده اند.
عدم پرداخت این هزینه از سوی دستگاه‌های متولی حقوق معوقه رفتگران را در پی داشته و این در حالی است که شهرداری یاسوج سالانه مبلغ ۶۰ میلیارد ریال هزینه حمل زباله شهری پرداخت می‌کند.
با توجه به عدم پرداخت هر گونه هزینه حمل زباله از سوی کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، میوه فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و دیگر کسبه و اصناف و دستگاه های دولتی با تدابیر اندیشیده شده برای همه این دستگاه‌ها فیش‌های حمل زباله صادر تا عوارض حمل زباله را از دو سال اخیر پرداخت کنند.
بر همین اساس فیش عوارض حمل زباله و نوسازی دانشگاه یاسوج در دو سال اخیر به مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان طی مکاتبات کتبی برای مسئولان این دانشگاه ارسال ولی هیچ گونه پاسخی در این خصوص ارائه نشد.
لذا با اطلاع قبلی مبنی بر عدم تمکین قانون، شهرداری یاسوج وظیفه ای برای حمل زباله های دستگاه‌هایی که عوارض زباله پرداخت نمی‌کنند نداشته و با توجه به عدم هرگونه همکاری از سوی دانشگاه یاسوج درخصوص پرداخت عوارض حمل زباله تا اطلاع ثانوی خدمات رسانی به این دانشگاه متوقف شد که با هماهنگی معاون محترم عمرانی استاندار در روز تاسوعا و عاشورا مجددا زباله‌های این دانشگاه حمل شد.
شهرداری یاسوج طی مکاتبات مجدد به سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و اصناف درخصوص پرداخت عوارض حمل زباله اعلام کرده که در صورت عدم پرداخت این عوارض شهرداری نسبت به حمل زباله آن ها تعهدی نداشته و در صورت حمل نشدن زباله‌ها و ایجاد بوی تعفن دستگاه تولید کننده بر اساس قانون مدیریت پسماند مجرم شناخته شده و با آنها برخورد می شود.
لازم به ذکر است به کلیه دستگاه‌ها اعلام شده عوارض حمل زباله را یا پرداخت کرده و یا نحوه ترتیب پرداخت آن را مشخص کنند.
روابط عمومی شهرداری یاسوج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار