به جا مانده از نبرد دهم صبا برابر سایپا:
صبا در ۵ بازی باقی مانده باید در ۳ بازی خانگی و ۲ بازی خارج از خانه به میدان برود که کسب امتیازات کامل مسابقات خانگی و حداقل امتیاز از بازی‌های خارج از خانه کلید حضور صبا در جمع ۳ تیم برتر جدول در پایان نیم فصل خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 28 October 2015
به گزارش تابناک قم، صبا و علی دایی این روزها در مسیر موفقیت گام بر می‌دارند و درج تنها یک شکست در کارنامه صبا در ۱۰ هفته سپری شده از لیگ پانزدهم به خودی خود گویای موقعیت مناسب فنی صبا است.

صبا در شرایطی در جمع ۵ تیم بالای جدولی لیگ برتر قرار دارد که به نظر می‌رسد این تیم روند رو به رشد خود را به تازگی آغاز کرده و پیروزی‌های اخیر صبای قم، آغازی بر موفقیت‌های آتی خواهد بود.

با این حال آن‌ها در هفته دهم لیگ برتر در تهران در شرایطی با سایپا مساوی کردند که این مساوی در صورت تبدیل شدن به برد می‌تواند آن‌ها را بالاتر از سپاهان به رده سوم جدول برساند.

نگاهی بر عملکرد صبا در دیدار با سایپا

صبا در دیدار برابر سایپا به تیمی باانگیزه مواجه بود که قصد داشت با برتری بر صبا فاصله یک امتیازی با صبا را جبران کرده  و به رده‌های بالاتر جدول صعود کند.

در آن سوی میدان، صبا نیز به دنبال کسب ۳ امتیاز بود و همین مسئله نویدبخش یک بازی هجومی بود و در عمل نیز این مسابقه شباهتی با دیدارهای خواب آور پرتعداد لیگ نداشت.

صبا در این بازی با همان ترکیبی به میدان رفت که انتظار آن بود و دایی برای این بازی به ترکیب تیم برنده دیدار مقابل فولاد دست نزده بود و این بار نیز بدون هاشم بیگ زاده و قاسم دهنوی راهی کارزار شد.

در روزی که سایپا موقعیت‌های گلزنی بیشتری نسبت به صبا خلق کرد، صبا می‌توانست با ضربه آزاد محمد قاضی تیم پیروز میدان باشد اما موقعیت‌های صبا از جمله ارسال محمد اوسانی و بار دیگر ضربه سر محمد قاضی راهی به چارچوب پیدا نکرد.

در این میان، علی دایی می‌تواند کسب یک امتیاز از نبرد دستگردی را مدیون حامد لک باشد که حتی در بدترین روزها از این دروازه بان پراشتباه فصل گذشته تراکتورسازی حمایت کرده است.

فرصت سوزی صبا برای صعود به رده سوم/ بازگشت باشکوه حسینی به میادین

سوپر سیو حامد لک در نیمه نخست پس از ضربه سر مهدی ترابی به منزله یک واکنش نجات بخش برای علی دایی و تیمش بود و این دروازه بان در ادامه بازی دو بار دیگر روی ضربات غلامرضا رضایی و علی زینالی ناجی تیمش شد.

بدین ترتیب دایی در روزی که نتوانست به رده سوم جدول برسد خیلی هم نباید از تساوی و از دست دادن ۲ امتیاز ناراحت باشد زیرا همین یک امتیاز نیز به لطف دستان حامد لک، آن‌ها را در جمع بالانشینان حفظ کرده است.

حسینی و بازگشت باشکوه به میادین پس از ۲ سال

دیدار صبای قم و سایپا با یک اتفاق خاص همراه بود و آن، بازگشت سید مهدی حسینی هافبک جوان، بااخلاق و بومی صبای قم به ترکیب این تیم پس از ۲ سال بود.

حالا ۲ سال از روزهای سخت و غافلگیرکننده‌ای که فوتبال قم تجربه کرد می‌گذرد و سیدمهدی حسینی به عنوان گل سرسبد فوتبال قم پس از تحمل رنج دوری از فوتبال به دلیل اشتباهی ناخواسته به میادین بازگشته است.

درست در دقیقه ۶۰ بازی صبا و سایپا بود که تابلوی تعویض در کنار میدان بالا رفت و بازیکن  بااخلاق صبا با پیراهن شماره ۲۳، پس از ۱۴ ماه اندوه بار، بار دیگر به میدان لیگ برتر پا گذاشت.

این بار امیرحسین صادقی بازیکن باتجربه صبا به استقبال سید مهدی حسینی آمد تا این بازگشت باشکوه پس از طی روزها و هفته‌های تلخ را به وی تبریک بگوید.

بازگشتی که اتفاقی بزرگ برای فوتبال قم محسوب می‌شود و یکی از محصولات آینده دار فوتبال قم که عده‌ای پس از محرومیت وی بر اثر دوپینگ ناخواسته فوتبال وی را تمام شده می‌انگاشتند بار دیگر فرصت خودنمایی پیدا کند.

اعتماد عجیب علی دایی به بازیکن محروم

سید مهدی حسینی در شرایطی امسال در ترکیب صبای قم قرار گرفت که در آغاز فصل هنوز ۳ ماه از دوره محرومیت این بازیکن باقی مانده بود و هر باشگاهی حاضر نبود بازیکنی را که ۲ سال در هیچ میدان رسمی بازی نکرده و تا هفته دهم نیز نمی‌تواند برای تیمش برود جذب کند.

در چنین شرایطی حضور علی دایی در صبا و شناخت وی از حسینی به دلیل نمایش فوق العاده وی در صبای ۹۲ تحت هدایت محمد مایلی کهن سبب شد دایی به حسینی اعتماد کند و نام وی را در لیست هافبک‌های اسم و رسم دار خود بگنجاند.

این اعتماد تا جایی پیش رفت که حسینی در برنامه‌های تاکتیکی صبا حضور داشت و البته خروج رضا حقیقی و فسخ قرارداد وی با صبا نیز شرایط را برای میدان دادن به سید مهدی حسینی فراهم‌تر کرد.

با این وجود، کسی فکر آن را نمی‌کرد که در شرایطی که جوهر حکم پایان محرومیت ۲ ساله حسینی هنوز خشک نشده بود علی دایی بلافاصله حسینی را در ترکیب ۱۸ نفره بازی با سایپا قرار دهد و حتی وی را در جریان بازی به میدان بفرستد.

رفتار حرفه‌ای دایی در قبال حسینی، این بازیکن خوش فکر و آینده دار رفتاری بود که ویژگی خاص علی دایی است و میدان دادن وی به بازیکنان جوان و ستاره‌های جدید می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مربیان باشد.

راه صبا تا پایان نیم فصل

صبا تا پایان نیم فصل نخست لیگ برتر ۵ بازی دیگر در پیش دارد و با توجه به اختلاف ناچیز امتیازات در جدول رده بندی می‌تواند حتی به جمع ۳ تیم برتر نیز برسد.

صبا در هفته یازدهم لیگ برتر روز شنبه ۹ آبان باید در قم به مصاف تراکتورسازی تبریز برود که در هفته دهم پیروزی ۴ بر یک برابر ذوب آهن را با تساوی ۴ بر ۴ عوض کرد و این یک بازی انتقامی برای صبا خواهد بود که در جام حذفی در قم برابر تراکتورسازی مغلوب و حذف شد.

شاگردان علی دایی پس از بازی با تراکتورسازی و در هفته دوازدهم، باز هم در خانه به میدان می‌روند و این بار ذوب آهن با یحیی گل محمدی برابر صبا صف آرایی می‌کند.

سیزدهمین رقیب صبا در لیگ برتر، سیاه جامگان مشهد خواهد بود و صبا برای بازی با این تیم تازه وارد به لیگ برتر باید به مشهد برود و سپس در هفته چهاردهم در قم با ملوان بندر انزلی بازی می‌کند.

در آخرین دیدار صبا در نیم فصل نخست لیگ برتر، صبا در ورزشگاه آزادی رودرروی استققلال و پرویز مظلومی قرار می‌گیرد در حالی که معمولاً در جدال با سرخابی‌ها بازنده نبوده است.

صبا در ۵ بازی باقی مانده باید در ۳ بازی خانگی و ۲ بازی خارج از خانه به میدان برود که کسب امتیازات کامل مسابقات خانگی و حداقل امتیاز از بازی‌های خارج از خانه کلید حضور صبا در جمع ۳ تیم برتر جدول در پایان نیم فصل خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار