مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اجرای طرح نظارتی ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۰۰ کیلوگرم گوشت آلوده در سطح استان ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 28 October 2015

علیرضا رفیعی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ راس دام در ایام محرم بازرسی بهداشتی شده است، اظهار کرد: در بازرسی های صورت گرفته ۲۰ لاشه غیر قابل مصرف به وزن ۴۰۰ کیلوگرم ضبط شده است.

وی از فعالیت شبانه روزی کشتارگاه ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و افزود: کشتارگاه‌ها از ابتدای ماه محرم به صورت شبانه‌روزی خدمات بهداشتی به شهروندان ارائه می‌دهند.

رفیعی پور با بیان اینکه ۲۲ اکیپ ثابت و ۲۳ اکیپ سیار در ایام محرم در سطح استان بر کشتار دام نظارت داشته اند، گفت: در این طرح نظارتی ۱۶ دامپزشک، ۴۷ بازرس و ناظر بهداشتی و ۱۰ روحانی ناظر بر ذبح شرعی فعالیت داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر ذبح دام در کشتارگاه ها، بیان کرد: ذبح دام در کشتارگاه مانع از آلودگی‌های زیست محیطی و جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند تب مالت و تب کنگو می‌شود.

وی از ضبط ۱۸۷ عدد آلایشات خوراکی غیر قابل مصرف در استان خبر داد و افزود: اولویت اداره دامپزشکی برای ذبح دام در تمامی ایام در کشتارگاه‌ها است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار