سرپرست فرمانداری ویژه آمل از تشکیل کارگروه دماوند به منظور شناساندن بزرگ‌ترین قله خاورمیانه به مردم ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 27 October 2015
به گزارش تابناک مازندران احمد منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار در آمل، اظهار داشت: با توجه به فعالیت گسترده این فعالان عرصه خبر، انتظار می‌رود در عرصه‌های مختلف بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه آمل با قدمت دیرینه بیش از دو هزار سال بدون تغییر با این عنوان در این کشور می‌شناسند، اظهار داشت: این شهرستان مهد علویان، فقها، مورخان، اندیشمندان، ایثارگران، شهدا، پهلوانان و سیاست‌مداران و وجود دو عالم برجسته جهان اسلام علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی است.
منفرد عنوان کرد: رودخانه هراز و محور مواصلاتی هراز به همراه دشت وسیع، وجود پدیده‌های شاخص قله دماوند به‌عنوان بام ایران، مراتع گسترده و مناطق ییلاقی عواملی هستند که این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار شود.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل، بخش لاریجان را به لحاظ وسعت بزرگ‌تر از سه استان کشور بیان کرد و گفت: با توجه به این موقعیت‌های جغرافیایی از خبرنگاران انتظار می‌رود تا در مورد قله دماوند و معرفی آن بیشتر از گذشته تلاش داشته باشند.
وی با تاکید براینکه باید با فعالیت در قالب سازمان‌های مردم نهاد به معرفی قله دماوند بپردازیم، گفت: متاسفانه اکنون با وجود چنین قله‌ای با پدیده جهانی حدود 90 درصد از مردم کشور نمی‌دانند که این قله در آمل وجود دارد و از حوزه استحفاظی استان مازندران است.
منفرد ادامه داد: برای شناساندن بزرگ‌ترین قله خاورمیانه باید کارگروه دماوند در این شهرستان تشکیل تا بر این آثار ملی توجه بیشتری شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار