وزیر کشور عراق دوشنبه شب اعلام کرد: سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از کلیه مرزهای هوایی و زمینی، نیاز به اخذ ویزا و انجام تشریفات قانونی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 27 October 2015
تابناک بوشهر: «محمد سالم الغبان» در بیانیه ای که نسخه ای از آن را ایرنا در بغداد دریافت کرده، بر ضرورت اخذ ویزا برای تمام زائران ایرانی و زائران از سایر کشورها و پرداخت وجوه قانونی تعیین شده تاکید کرد.

وزیر کشور عراق با تاکید بر ضرورت همکاری ایران و عراق در برگزاری مراسم اربعین، گفت که در تلاش است تعداد کنسولگری ها یا نمایندگی های عراق در شهرهای ایران را از 4 به 15 شهر افزایش دهد تا در صدور ویزا سرعت بخشیده شود.

الغبان تاکید کرد که مرزهای عراق تا اربعین حسینی آماده استقبال و پذیرایی از زئران امام حسین(ع) خواهند شد و دولت عراق به همین منظور گذرگاه های مرزی بیشتری میان ایران و عراق را بر روی زائران خواهد گشود تا ورود زائران به داخل عراق تسهیل شود.

وی سیاست دولت عراق در اربعین امسال را برگزاری این مناسبت مهم و بزرگ در نظم و امنیت عنوان کرد و گفت از همین رو کلیه زائران حسینی باید طبق ضوابط و تشریفات قانونی وارد این کشور شوند و زائران از ایران و سایر کشورها، برای ورود به عراق باید ویزا دریافت کنند.

وزیر کشور عراق، به برگزاری جلسات و تشکیل کمیته هایی برای پیگیری و آماده سازی عراق جهت مراسم اربعین اشاره کرد و گفت در جلسات متعددی با شرکت وزارت خانه های کشور، خارجه ، استانداران مرزی و مرزبانی عراق تصمیمات لازم و راهکارهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین امسال اتخاذ شده است.

الغبان هدف سازمان ها و وزارت خانه های عراقی را ایجاد تسهیلات و رفاه زائران اربعین عنوان کرد و گفت در این خصوص یک کمیته مشترک همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده ایم تا توافقات دو کشور را اجرایی کنند.

ناظران، برای اربعین امسال حضور 18 تا 20 میلیون نفر را پیش بینی کرده اند که پذیرایی و خدمت رسانی به این تعداد زائر ، بویژه در حوزه های حمل و نقل و اسکان، افزون بر ظرفیت های دولت عراق است.

از همین رو دولت عراق مردم این کشور را برای مشارکت در مراسم اربعین همانند سال های قبل فراخوانده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار