تابناک تهران- کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از غرب کشور و تقویت آن از کاهش ۱۰درجه دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و برای مناطق کوهستانی از روز چهارشنبه تا پایان هفته بارش برف را پیش بینی کرد. همچنین در این روز هوای پایتخت سرد و بارانی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 26 October 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ براساس داده ها و الگوهای پیشیابی هواشناسی امروز با ورود یک سامانه بارشی فعال به کشوردر برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی و مرکزی خزرابرناکی، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد ودرسایر مناطق کشور، بخصوص درنیمه شرقی، جو نسبتأ پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

همچنین  روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی درشمال غرب و غرب کشورتقویت می شود و گستره بارش ها دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب کشور را نیز فرا می گیرد.

بر اساس این گزارش از روزچهارشنبه بانفوذ زبانه پرفشار به نیمه شمالی کشور و از سوی دیگر تقویت جریان های گرم ومرطوب در غرب و جنوب غرب کشور، برشدت بارش ها درنیمه غربی کشور افزوده خواهد شد. شدت بارش ها امروز در غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی است.

همچنین روز سه شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، شمال اردبیل و روز چهارشنبه در استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، زنجان، اردبیل،آذربایجان غربی وآذربایجان شرقی گیلان، غرب همدان وشمال قزوین خواهدبود و همچنین بافعالیت این سامانه کاهش دما درنیمه شمالی کشور در روز چهارشنبه پیش بینی می شود.
ازاینرو از روز چهارشنبه درمناطق کوهستانی شمال غرب وارتفاعات البرز بارش برف دور ازانتظار نیست.

طبق پیش بینی هواشناسی نقشه های آینده نگری بیانگر ماندگاری و تقویت الگوی جو پایدار فوق بر روی مناطق غربی کشور تا اویل هفته آینده است. امروز دریای خزر و خلیج فارس از روز چهارشنبه مواج پیش بینی می شود.

به گزارش تابناک تهران هوای امروز دوشنبه در پایتخت کمی ابری و غبارصبحگاهی در شهرهای شمالی افزایش ابر گاهی وزش باد و طی دو روز آینده هم  کمی ابری، دربعدازظهر افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده گاهی وزش باد و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در تهران آرام,  همراه با نم نسبی حدود  % 37 و دید افقی  بیش از  10 کیلومتر است.

همچنین بیشنیه دمای امروز تهران به 26 درجه سانتی‌گراد و کمینه به 16 و همینطور دو روز آینده هم در گرمترین ساعات 23 درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات 16 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی می گوید:  روند کاهش دما از چهارشنبه تا روزهای پایانی هفته در اکثر مناطق کشور رخ می‌دهد که طبق آمار و ارقام نیمه شمالی کشور 10 درجه کاهش دما خواهد داشت. همچنین ادامه بارش‌ها از روز چهارشنبه در مناطق کوهستانی همراه با برف است.

وی گفت: دریای خزر روزهای دوشنبه و چهارشنبه مواج است و برای تهران از روز چهارشنبه در تهران انتظار بارندگی داریم و هوا نیز سردتر می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار