مدیرکل انتقال خون استان قزوین:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین، از افزایش ۴۴ درصدی اهداء کنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 26 October 2015
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین برادران ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان، از حضور پرشور عزاداران حسینی در طرح نذر خون و اهدای خون به بیماران نیازمند تشکر و قدردانی کرد و افزود: طرح نذر خون که همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان آغاز شده، با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فراورده های خونی، در تمام ایام سال ادامه دارد.

وی بیان کرد: مردم استان می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل برای ادای نذر انسانی و نوع‌دوستانه خود به مراکز اهدای خون قزوین و تاکستان مراجعه کنند.

برادران تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال جمعا ۹۹۱نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قزوین و تاکستان مراجعه کردند. تعداد ۸۳۴ واحد خون از این عزیزان دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۴ درصدی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه ۶۳۵واحد در قزوین و ۱۹۹ واحد در تاکستان توانستند خون خود را اهدا کنند، یادآورشد: مشارکت بانوان در طرح نذر و اهدای خون فقط ۴۱ نفر بود که لزوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای مشارکت بیشتر بانوان ضروری است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۳۸۳ واحد از خونهای اهدا شده را اهداکنندگان مستمر هدیه کرده اند و بقیه مربوط به اهدا کنندگان با سابقه و بار اول بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن هزینه تهیه و استحصال خون و فراورده های خونی که بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر کیسه است و همچنین کمبود منابع مالی، این اداره کل بر مبنای قوانین و اساسنامه سازمان اقدام به افتتاح حساب کمکهای مردمی به شماره ۲۳۴۲۳۲۱۰۸۳ نزد بانک ملت کرده است، لذا از هم استانی های عزیز درخواست می شود با واریز وجوه نذری وهدیه خود به این حساب، ما را در تامین خون سالم و گسترش خدمات مربوط به انتقال خون یاری کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار