بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 23 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


خرافات است برادر من  ؛ خرافات !

تابناک گیلان:
یک پژوهشگر پژوهشگاه قرآن و حدیث قم، با بیان اینکه خرافه‌ها درباره محرم، امروزه بیشتر از گذشته است، گفت: در گذشته خرافه‌ها محدود می‌شد به شهر یا روستا یا خاندانی خاص، اما الان با آمدن اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای خرافه‌های بیشتری منتشر می شود.

به گفته نسیم خبر،حسن فاطمی موحد با اشاره به اینکه اولین کاری که باید صورت گیرد آن است که زمینه را در جامعه آماده کنیم تا مردم بپذیرند که برخی مسائل خرافه هستند، اظهار کرد: ما در حال حاضر مشکل داریم.

سراغ دارم که یک روحانی قضیه ای را که اشتباه آن واضح بوده تذکر داده و با اینکه او شخصیت نسبتا مهمی است، چندین سال است برخی مداحان در پایان روضه‌هایشان آن روحانی را نفرین می کنند، در حالی که وقتی به آن موضوع مراجعه می کنیم می بینیم حق با روحانی است.

وی با بیان اینکه راه دیگر برای مبارزه با خرافه ها این است که باید جامعه را از نظر علمی بالا ببریم، افزود: گاه مداحی که بلندگو در دست می گیرد و صحبت می کند، می بینید که اصلا هیچ اطلاعی ندارد و تنها صدای خوبی دارد و همین صدای خوب او را به این جایگاه رسانده است و شنونده های ما هم اینقدر که به صدای خوب توجه دارند،‌ به علم طرف توجه ندارند.

وی تاکید کرد: این افراد گاه به خاطر اینکه خیلی پای منبرها و روضه های آنها شلوغ می شود، خودشان هم گرفتار خودباوری می شوند و فکر می کنند حرف‌هایی که می زنند کاملا درست است.


تا گوشت قربانی رسید ، نخورید !

بهرام پورضرب رییس شبکه دامپزشکی آستارا با اشاره به قربانی ها در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: شهروندان از مصرف بلافاصله گوشت دام های ذبح شده پرهیز کنند و حداقل ۲۴ ساعت آن را در یخچال و دمای بین صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگه دارند تا از این طریق تمام میکروب های احتمالی موجود در گوشت از بین رود.

وی بیماری های تب مالت و تب کنگو را از خطرناکترین و شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام ذکر کرد.


داد امام جمعه رودبار درآمد ؛ حلال و حرام در بازار زیتون رودبار رعایت نمی شود ؛ بیشتر بی عفتی ها با ورود مسافران وارد شهرستان می شود ؛ 90 درصد دختران برخی از دانشگاه ها حداقل یک دوست پسر دارند!

حجت الاسلام داودی با گلایه از عدم رعایت حلال و حرام در بازار زیتون رودبار، از تشکیل همایش آموزش امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در شهرستان رودبار خبر داد و بیان کرد: حلال و حرام در بازار زیتون رودبار رعایت نمی شود.

حجت الاسلام داودی با اشاره به وسعت، بزرگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان رودبار، این شهرستان را آسیب پذیرترین شهرستان استان در مقوله امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: بسیاری از آسیب ها، ناهنجاری ها و بی عفتی ها با ورود مسافران وارد شهرستان می شود.

به گفته وی، برگزاری کلاس های آگاهی بخشی مقوله حلال و حرام در کسب و کار ویژه اصناف می تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را حل نماید.

امام جمعه رودبار در پایان تصریح کرد: 90 درصد دختران برخی از دانشگاه ها حداقل یک دوست پسر دارند، که این مهم معضل بسیار بزرگ و فاجعه آمیز است و در این زمینه معلمین و اساتید می بایست ورود کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار