بیش از ۱۶ میلیون نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 12 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۲۲ فروردین امسال، بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان بازدید کرده اند.
ثابت اقلیدی اعلام کرد: طبق آمار‌های ارائه‌شده در مدت اعلام شده، ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۸۱ نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۸۴۸ نفر بازدید از سایت‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی ثبت شده است.
محمد ثابت اقلیدی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۹۸۴ هزار و ۷۴ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی همچون هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی اسکان یافتند.
وی اعلام کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری از جمله مهمانسرای‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس، سالن‌های ورزشی، حسینه‌ها و مساجد هم به ۳ میلیون ۲۶۵ هزار و ۱۲۳ نفر شب رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: در این مدت هم بازدید یک میلیون و ۵۹۷هزار و ۴۷ نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت شده است که جمع کل بازدید‌ها در بازه زمانی اعلام شده به ۱۶ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر بازدیدکننده می‌رسد.
ثابت اقلیدی به افزایش چشمگیر بازدید‌های نوروزی از سایت‌های تاریخی و گردشگری استان هم اشاره کرد و گفت:
بازدید‌های نوروزی مسافران در مدت مذکور از اماکن تاریخی حافظیه ۴۷۹ هزار و ۲۵۸ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید ۳۶۴ هزار و ۶۹۶ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی ۲۶۶ هزار و ۳۸۱ نفر است.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: مجموعه تاریخی و فرهنگی حافظ همچنان در صدر آمار بازدید‌ها از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار دارد.
ثابت اقلیدی افزود: با توجه به استقبال و حضور مسافران در موج سوم تعطیلات (تعطیلات عید فطر)، همه تأسیسات و مؤسسات خدمات رسان گردشگری در این استان در آماده باش کامل هستند و فعالیت شبانه روزی خود را برای رفاه حال مسافران و ارائه خدمات مطلوب همچنان ادامه می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار