رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال بالغ بر ۷ هزار ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دهلران به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است پیش بینی می‌شود در حدود ۱۵ هزار تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵ 08 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت عزیزان، در سفر به شهرستان دهلران برای آغاز برداشت کلزا اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات، باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است افزود: در سال گذشته ۲۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت که از این سطح تولیدی معادل ۵ هزار و ۴۰۰ تن دانه روغنی برداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های لازم جهت برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته، به‌نحوی که ۳ مرکز خرید در بخش‌های دشت‌عباس، موسیان و مرکزی آماده خرید محصول کلزای کشاورزان هستند.

عزیزان به کشاورزان توصیه کرد جهت جلوگیری از اتلاف محصول و با هدف کاهش ضایعات، ضرورتاً از کمباین‌هایی که دارای گواهی معاینه فنی جهاد کشاورزی شهرستان هستند برای برداشت بهره ببرند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار