رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: الگوی کشت تابستانه برای ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ارایه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 07 April 2024

تابناک خوزستان: مجید نبی‌پور روز یکشنبه در گفت وگوی رسانه‌ای بیان کرد: استان خوزستان در چهره اول با نفت و گاز معرفی می‌شود اما در صورت توجه به ابعاد دیگر، کشاورزی خوزستان تجلی یافته و تبدیل به خورشیدی درخشان خواهد شد.

وی به معرفی سیمای استان خوزستان پرداخت و اظهارکرد: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و شامل تالابهای متعددی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار در این استان واقع شده‌اند.

نبی‌پور به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان اشاره کرد و گفت: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

وی به وجود رودخانه‌های متعدد اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای خوزستان موجود است که می‌توان با این پتانسیل بالا کشاورزی کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: پاییز سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت رفت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

نبی پور بر ضرورت مدیریت زمین، زمان، آب، به کارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و ادامه مردمی در استان با کشاورزی عجین شده و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در امر تولید استفاده کنیم.

وی توضیح داد: برای به کارگیری نیروها و استفاده بهینه از آنها زراعت یک میلیون هکتار کشت در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ابراز امیدواری کرد: با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم را در این راستا راهنمایی و از پتانسیل آنها در راستای دستیابی به اهداف موردنظر استفاده کنیم.

استان خوزستان حدود ۲۰ درصد مواد غذایی کشور را تولید می‌کند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار