مدیرکل امور عشایر ایلام:
مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ تن گوشت به ارزش ۴۳ هزار میلیارد ریال توسط عشایر تولید و به بازار عرضه شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ 07 April 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدجواد خانزادی مدیرکل امور عشایر ایلام، بیان داشت: در سال گذشته با همکاری بنیاد تعاون بسیج، در محل سوله و انبارهای اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان، دهکده گردشگری عشایر با ظرفیت ۶۱ غرفه برای عرضه محصولات کشاورزی و تولیدات عشایر راه‌اندازی و اولین مرحله نمایشگاه آن برای عرضه به عموم بازگشایی شد.
 
وی افزود: همچنین طرح برندسازی و بسته‌بندی محصولات عشایر توسط اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان انجام شد تا عشایر ایلام محصولات تولیدی خود را با برند به مصرف کنندگان و بازار عرضه کنند.
 
مدیرکل امور عشایر ایلام، ادامه داد: استان ایلام با دارا بودن مناطق بکر طبیعی و مراتع بسیار غنی و آب و هوای چهارفصل، ظرفیت زیادی برای تقویت و افزایش تولیدات دامی، لبنی و صنایع دستی عشایر به ویژه گوشت قرمز دارد و حمایت و توجه ویژه دولت در این حوزه، به طور قطع بستر ساز تقویت جامعه عشایری خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: عشایر استان سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ تن پشم به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، ۲۰ میلیون لیتر شیر به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال، ۴۷۰ تن روغن حیوانی به ارزش ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، ۱۵۰ تن گیاه داروئی به ارزش ۷۵ میلیارد ریال و ۸ هزار و ۷۰۰ تن گوشت به ارزش ۴۳ هزار میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه کردند.
 
خانزادی بیان کرد: با توجه به عدم دسترسی عشایر استان به منابع آب شرب سالم و بهداشتی، امور عشایر ایلام هر ساله‌ آب شرب عشایر به حجم روزانه ۸۷۰ مترمکعب را تامین و ۳۲۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار با ۱۵ کامیون تانکردار دولتی و ۲۰ کامیون تانکردار بخش خصوصی در مناطق عشایری استان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در سال گذشته با هدف کمک به معیشت عشایر و افزایش تولید گوشت قرمز، امور عشایر ایلام با همکاری تشکل‌های عشایری و پشتیبانی امور دام استان، طرح خرید جو قراردادی مدت‌دار برای عشایر متقاضی را اجرا کرد.

خانزادی افزود: در مرحله اول این طرح، ۲۰۰ تن جو مدت‌دار برای تعلیف دستی ۴۰ هزار رأس دام عشایر به مدت ۴ ماه به عشایر واگذار شد که حاصل آن افزایش تولید یک هزار تنی گوشت قرمز و سود ۵ هزار میلیارد ریالی برای عشایر استان بود.

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: در راستای کمک به معیشت عشایر و تنوع در تولید و افزایش درآمد عشایر، سازمان امور عشایر طرح‌های چهارگانه (تولید گوشت قرمز، گردشگری، گیاهان داروئی و صنایع دستی عشایر) را اجرا کرد و امور عشایر استان ایلام نیز با تشویق عشایر به کاشت گیاهان داروئی باعث افزایش تولید قابل توجهی از گیاهان داروئی شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار