رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم برای توسعه 30 درصدی واحدهای دانش‌بنیان استان هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ 04 April 2024
به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به ماهیت واحدهای شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه شرکت یکی از مصادیق مهم تحقق شعار سال«جهش تولید و مشارکت مردم» است.
 
وی اشتغال ایجاد شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان را خاص و معمولا ویژه دانش‌آموختگان دانست و گفت: تولیدات این شرکت‌ها از فروش ارز جلوگیری و جایگزین واردات می‌شود.
 
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، از برنامه‌های ویژه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سخن گفت و افزود: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان به میزان 30 درصد برای سال 1403 هدف‌گذاری شده است.
 
وی با اشاره به هدف‌گذاری برای تکمیل زیرساخت‌هایی که برای تولید محصول خدمات شرکت دانش‌بنیان لازم است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس امیدواریم فاز اول شهرک فناوری استان کرمانشاه که فضایی برای تولیدات کارگاه و نیمه‌صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.
 
آزادی اضافه کرد: همچنین حمایت ویژه‌ای از تمام صاحبان ایده در کل شهرستان استان خواهیم داشت و در این راستا برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات به این افراد داریم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 340 واحد فناور و دانش‌بنیان تحت حمایت مجموعه پارک علم و فناوری است، گفت: فروش سالانه این واحدها در سال گذشته، بیش از 500 میلیارد تومان و صادراتی غالب بر 20 میلیون دلار بوده است که امسال افزایش قابل توجهی را با توجه با تکمیل پروسه تجاری‌سازی این شرکت‌ها و همچنین ساختارهای فناورانه‌ای مورد انتظار است.
 
آزادی تصریح کرد: در حال حاضر 14 ساختار فناوری تحت حمایت پارک در حال فعالیت هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به 20 ساختار خواهد رسید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار