پویش پخت غذای مقلوبه با هدف سرنگونی رژیم کودک کش اسرائیل ، با حضور جمعی از بانوان شیرازی در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 29 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر برگزاری پویش پخت غذای مقلوبه در شیراز گفت: این پویش برای چهارمین سال پیاپی در شیراز و در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع)، به همت جمعی از دغدغه‌مندان مجمع فعالان بین الملل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس برگزار شد.
مریم اشراق پور افزود: در این پویش، ۴۰ بانوی شیرازی حضور داشتند و ۲۰۰ نفر با پخت این غذا افطار کردند.

وی گفت: مقلوبه غذایی است که برای سرو آن، باید قابلمه را وارونه کرد؛ که این وارونگی و ریختن غذا نمادی از بیرون کردن صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی و فلسطین است.

پخت غذای مقلوبه چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و زنان مبارز فلسطینی با این غذا در مسجدالاقصی افطار می‌کنند.
این حرکت با هدف جلوگیری از روند یهودی سازی و تجاوزات یهودیان به مسجدالاقصی برگزار می‌شود و پایه گذار این پویش خانم «هَنادی حَلَوانی» یک معلم قرآن است.
دبیر برگزاری پویش پخت غذای مقلوبه در شیراز گفت: این پویش به کوشش بانوان شیرازی در ایران به سرعت فراگیر شده است و اکنون برای چهارمین سال متوالی در ماه رمضان، توسط بانوان ایرانی در همدلی با بانوان فلسطینی برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار