معاون استاندار کرمانشاه:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: هرگونه تجمع بزرگ و جشن عمومی نیازمند کسب مجوزهای قانونی لازم است تا با حمایت قانون، در فضایی امن و آرام اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵ 24 March 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی شعبانی عصر امروز یکشنبه (پنجم فروردین‌ماه) اظهار کرد: استان کرمانشاه با بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده و وجود میراث جهانی، صدها اثر طبیعی و بکر، صنایع دستی، رسم و فرهنگ بومی و رنگارنگ، عرصه کم نظیری برای تفریح و گشت گذار مسافران و خود مردم استان است تا در فصل زیبای بهار از این مواهب دیدنی بهره مند شوند.

وی افزود: مردم شریف استان حق دارند که به سهولت برای تفریح در هریک از این اماکن گردشگری و طبیعت استان، برنامه ریزی کنند و تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئول هم موظف به تسهیل زمینه گشت و گذار و شادی هم استانی‌های شریف و گردشگران نوروزی شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها و تدارک این موضوع از سال گذشته آغاز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به ضرورت تامین امنیت و آرامش شهروندان و مسافران و حفظ نظم و سلامت در برگزاری مراسم‌های عمومی، لازم است که تمام تجمعات بزرگ و جشن ها، با کسب مجوزهای قانونی لازم برگزار شود تا مبادا شادی و نشاط عمومی با سوءاستفاده برخی افراد و گروه های فرصت طلب دچار خدشه نشود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی چند تجمع عمومی در برخی نقاط استان به اسم جشن نوروز گفت: عده‌ای از گروه‌های وابسته و خارج نشین همواره به دنبال تشدید شکاف و اختلاف بین مردم، اقوام و مذاهب مختلف کشور و استان کرمانشاه با سوءاستفاده از مناسبت‌های ملی و تخطئه رویدادهای مهم دینی و ترویج اباحه‌گری هستند.

وی اضافه کرد: این افراد اخیرا به دنبال ایجاد انحراف سیاسی در برنامه‌های شادی و نوروزی مردم استان برآمده و با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط، تلاش دارند که رویکرد سیاسی و امنیتی خود را در قالب چنین برنامه‌هایی دنبال کنند.

به گفته شعبانی، در همین راستا همزمان با سایر استان‌های غربی، در چند نقطه استان کرمانشاه عده‌ای با تشویق محافل و گروهک‌های فرصت طلب خارجی، اقدام به برپایی تجمعات عمومی کرده و شهروندان شریف را دعوت به حضور در این برنامه ها کرده‌اند. 

شعبانی افزود: در حالی که قریب به اتفاق شرکت کنندگان از غیرقانونی بودن این جشن‌ها و اهداف پشت پرده آن بی‌اطلاع بوده اند.

وی ابراز کرد: در این مراسم‌ها تعدادی از وابستگان فکری گروهک‌ها هم با نمایش پرچم و نماد تجزیه طلبانه آنها تلاش کردند که با کمک تبلیغات رسانه‌های ضدایرانی و غربی، یک برداشت سیاسی و امنیتی برای مخاطبان ایجاد کنند.

شعبانی تشریح کرد: افراد و جریان‌های فکری و تشکیلاتی پشت این تجمعات که عمدتا سابقه انواع اقدام ضدایرانی و ضدمردمی از جمله دست داشتن در ترور، تخریب، حمله و جاسوسی علیه مردم ایران را در کارنامه دارند، می دانند که مردم بصیر و شریف استان کرمانشاه آنان را کاملا شناخته و حاضر به همراهی با آنها نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل این بار با عنوان متفاوتی به دنبال اهداف خلاف عفت عمومی، سیاسی و در مرحله بعد پروژه های ضدامنیتی افتاده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: به همین دلیل برخورد با مجریان و مبلغان این اقدام غیرقانونی، در حال انجام است و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اجرایی استان که مسئول حفظ امنیت و آرامش جامعه هستند، اجرای وظایف خود را از همان ابتدای کار آغاز کرده‌اند.

شعبانی با تشکر از اقدامات فرماندهی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان در مقابله با بانیان این تجمعات خلاف قانون و عفت عمومی یادآور شد: در این زمینه برخی از متخلفان بازداشت و احضار شده و با ورود دستگاه قضایی، برای برخی افراد هم پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار