معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: رعایت زمان کوچ توسط عشایر استان‌های همجوار، ضروری است.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 13 March 2024

به گزارش تابناک لرستان، مسلم مرادی امروز (۲۳ اسفند ماه) در جلسه شورای عشایر بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: عشایر مردمی شرافتمند، با غیرت و سخت‌کوش هستند که در زمینه تولید محصولات لبنی، دامی و صنایع دستی فعالیت دارند. همه وظیفه داریم به هر نحو به آن‌ها کمک کنیم.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته، اقدامات خوبی برای آرامش عشایر بروجرد انجام شده است و در این راستا باید برای سال آینده برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

فرماندار ویژه بروجرد گفت: بعد از ماه رمضان، میز خدمت مسؤولان با حضور مدیران در مناطق عشایری برگزار می‌شود تا مشکلات عشایری منطقه بررسی شود.

مرادی ادامه داد: بهداشت دام و افراد باید جزو اولویت‌ها باشد تا خدمات بهتری به آن‌ها ارائه شود.

وی بیان کرد: رعایت تقویم کوچ توسط عشایر یک امر ضروری است تا منابع طبیعی و گیاهانی که تازه روییده‌اند، آسیب نبینند.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات عشایر شهرستان بروجرد، سرانه آرد است، اکنون سرانه آرد پنج کیلو و ۵۰۰ گرم است در حالی که باید این سرانه هشت کیلو و ۵۰۰ گرم باشد. در این راستا مکاتباتی شده است تا مشکل برطرف شود.

مرادی افزود: لازم است بسته‌هایی برای خانوار‌های عشایر تعریف شود که در این بسته، مسائلی از جمله آب آشامیدنی، مسائل آموزشی و سایر مولفه‌های لازم بیان شود و بتوانند با استفاده از این بسته، مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

توزیع ۶۵۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر بروجرد

محمدعلی خسروی، مدیر امور برق بروجرد نیز در این جلسه گفت: اکنون همه تمام روستا‌هایی که ماهیت عشایری دارند، از برق برخوردارند.

وی اظهار کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دولت، در راستای حل مشکلات خانوار‌های عشایری، ۶۵۰ دستگاه پنل خورشیدی تا پایان این دولت توزیع می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار