معاون امور دریایی بندر امیرآباد خبر داد:
کد خبر: ۱۱۵۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 13 March 2024

 به گزارش تابناک مازندران ، جهت هماهنگی و آمادگی مقابله با شرایط اضطرار دریایی در آستانه سال نو مانور ترکیبی دریایی در بندر امیرآباد برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، مانور، امداد و نجات، دریایی ،صنایع همجوار ،سال نو ،بندر امیرآباد، حبیب الله طالبی،معاون امور دریایی
مانور امداد و نجات ، مقابله با آلودگی و اطفاء حریق دریایی با حضور واحدهای شناور بندر امیرآباد ، ارگانهای نظامی و شیلات جهت آمادگی و هماهنگی بمنظور مقابله با حوادث احتمالی در آستانه سال نو در آبهای تحت پوشش بندر امیرآباد برگزار شد.

 

برگزاری مانور ترکیبی دریایی در بندر امیرآباد مازندران  

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد صبح روز یکشنبه (20 اسفندماه 1402) مانور یادشده با حضور ۱۸ واحد شناور شامل شناورهای بندر امیرآباد، نیروی دریایی سپاه، ارتش ، دریابانی و شیلات و با پشتیبانی پرسنل یگان حفاظت و آتش‌نشانی ، حراست و HSE بندر در پهنه آبی بندر امیرآباد برگزار شد.

 

معاون اموردریایی بندر امیرآباد در حاشیه این مانور اظهار داشت: هر ساله به منظور هماهنگی و همچنین آمادگی واحدهای شناور دریایی در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی هم وطنان و همچنین پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی این مانور برگزار می گردد که در سال جاری نیز طبق سناریوی تعریف شده این مانور با موفقیت برگزار شد.

 

حبیب الله طالبی در تشریح این مانور گفت : در این مانور ، یک شناور که با 10 سرنشین به سمت بندر در حال حرکت بود با یک کشتی در لنگرگاه برخورد می کند که بر اثر این سانحه تعدادی از خدمه به داخل آب سقوط کرده و شناور دچار آتش سوزی می شود و مقداری از سوخت کشتی هم به داخل آب نشت می کند که پس از اعلام شناور مضطر به مرکز MRCC و هماهنگی های بعمل آمده ، بلافاصله تیم های جستجو و نجات و مقابله با آلودگی به همراه اکیپ های امدادی و ایمنی به محل حادثه اعزام و نسبت به امداد، نجات و پاکسازی محل آلودگی اقدام می نمایند.

 

معاون امور دریایی ادامه داد : پس ازانجام مانور نیز جلسه ای با حضور تیم های شرکت کننده در مانور برگزار و نسبت به ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف بحث و تبادل نظر شد تا در مانورهای بعدی و مقابله با حوادث احتمالی اقدامات پیشگیرانه و ایمنی به موقع صورت پذیرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار