مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه جاری با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در ۴۷ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 10 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۲۰ اسفند روز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۷ مبلغ بومی و غیربومی میزبان اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع شاخص استان خواهند بود که در ۲۷ بقعه متبرکه ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ۶ بقعه و افطاری ساده در ۱۰ بقعه متبرکه در دستور کار قرار دارد و همچنین ۷۱۶ مهمانسرا و زائرسرا در طرح نوروزی آماده اسکان مسافران نوروزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ موقوفه جدید به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در استان ثبت شد که نیت موقوفات بیشتر در بحث نیاز‌های روز جامعه بوده است.

وی از توزیع یک هزار و ۲۴۰ بسته غذایی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمد‌های موقوفات در یک سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۳۹ سری جهیزیه به ارزش سه میلیارد و ۴۰ میلیون ریال توزیع شد.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور ادامه داد: همچنین از محل درآمد‌های موقوفات امسال برای توزیع لباس، ملزومات حجاب و چادر بین ۱۲۳ نفر به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، هزینه کمک دارو و درمان به ۶۲۷ نفر به ارزش سه میلیارد و ۹۰ میلیون ریال، خرید تجهیزات بیمارستانی به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک شده است.

وی با اشاره به کمک ۱۲ میلیارد ریالی به هیات‌های مذهبی و مساجد استان از محل موقوفات گفت: همچنین تامین و توزیع یک میلیون و ۱۵۰ بطری آب شرب به ارزش ۳۵ میلیارد ریال، خرید لوازم التحریر و وسایل کمک تحصیلی به تعداد ۱۶۷ بسته به ارزش ۸۹۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۸ سند اجاره موقوفات در استان تنظیم شده و سند پنج هزار و ۹۱ مورد تجدید قرارداد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اعزام ۲۷۱ مبلغ به مناطق محروم و بقاع متبرکه استان در سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های سبک زندگی در هشت بقعه با حضور ۱۲ مبلّغ، برپایی ایستگاه‌های میقات الرضا (ع) و پذیرایی از ۲۵ هزار نفر زائر ایرانی و ۳۰ هزار پاکستانی با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و درآمد موقوفات از دیگر اقدامات است.

وی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در هشت منطقه، فعالیت مدرسه شبانه روزی قرآنی برادران و مرکز حفظ مجازی ویژه خواهران و برادران، محافل جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برجسته استان و کشور، برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن با حضور ۴۷۰ نفر نیز از دیگر اقدماتی بود که از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار