رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر ضرورت توسعه کشاورزی تاکید کرد و گفت: تولید محصولات بر مبنای علمی و پژوهش باید در دستور کار کشاورزان خوزستانی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 09 March 2024

تابناک خوزستان: مجید نبی‌پور روز شنبه در همایش سی و هفتمین دوره‌شناسی، انتخاب و معرفی برگزیدگان استانی بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در سیستم

تولید باید قطعات کوچک به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا با نقشه مناسب یک ساختمان مطابق با هدف ساخته شود.

وی ادامه داد: اگر دنیایی از مصالح پراکنده داشته باشیم ولی مصالح به درستی در کنار یکدیگر قرار نگیرند نمی‌توانند ساختمان مورد هدف را بسازند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: مملکتی که می‌خواهد پیشرفت کند باید در مسیر توسعه قرار گیرد و برای قسمتهای مختلف آن برنامه‌ریزی علمی شود.

نبی‌پور بیان کرد: تولید غذا یکی از اموری است که بر مبنای علم، برنامه و پژوهش محقق می‌شود و برای تولید یک رقم سازگار با محیطی خاص سال‌ها پژوهش و تحقیق می‌شود تا به دست کشاورز برسد و در مزرعه اجرا شود.

وی کشاورزان و محققان را پلی برای گذشتن از موانع تولید دانست و گفت: علم و پژوهش باید به کشاورزان پیشرو منتقل شود تا در مزرعه به عنوان یک دانشگاه اجرا شود و نتیجه لازم حاصل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: اگر یک کشاورز یا مدیر نسبت به برخی موارد ضروری بی‌تفاوت باشد باید مسئولیت آن را بپذیرد و به خاطر کوتاهی در تولید در محکمه الهی پاسخگو باشد.

وی بر ضرورت تجلیل از کشاورزان پیشرو تاکید کرد و گفت: همه اجزا باید همکاری لازم را داشته باشند تا مملکتی پیروز و سربلند داشته باشیم.

کشاورزان نمونه خوزستان تجلیل شدند

وزارت جهاد کشاورزی در ١٤٧ رشته بهره‌برداران مختلف را مورد ارزیابی قرار داده که این بهره برداران ابتدا در کمیته شهرستانی شناسایی و سپس در کمیته استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در کمیته ملی انتخاب شدند.

استان خوزستان موفق شده در ٧٠ رشته نمونه برتر داشته باشد و از این تعداد در هشت رشته سیستم آبیاری بارانی، تسهیلگر زن روستایی، شرکت تولید و فرآوری بذر گندم و جو، کلزای آبی اقلیم گرم و معتدل، تولید

کننده گندم آبی اقلیم گرم و معتدل، صیاد ماهیان تجاری، پرورش دهنده ماهیان گرمابی و تولید کننده قارچ خوراکی به عنوان نمونه ملی انتخاب شدند.

١٠نفر از کشاورزان خوزستانی در رتبه دوم و ١٥ نفر در رتبه سوم در سطح ملی قرار گرفتند که نشان دهنده تلاش بهره‌برداران استان است.

در این آیین عبدالعلی پیرو، عبدالکریم چگنی، محسن امامی، حمزه دریس پور، مجتبی آل کثیر، عبدالکریم عباسی، کریم چنانی و بهجت حیاتی به عنوان کشاورزان نمونه ملی معرفی و تجلیل شدند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار